Sovställning?

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Finns det något ställe där man kan få reda på en vettig sovställning? :va
Jag har nämligen en förmåga att somna lite o-ergonomiskt på sidan. Eller antar iaf att det är o-ergonomiskt eftersom min rygg och mina leder låter som ett krossverk innan jag kommit igång på morgonen. Det gör det däremot inte om jag (mot förmodan) lyckas somna på rygg.

Så finns det något att sätt att både få sova på sidan och ha en intakt rygg?

Är man en sidosovare ska man ha en rätt styvt stoppad kudde. Annars hänger huvudet och den undre axeln blir överbelastad.

tempurmadrass... deras logga har tillome en person sovande på sidan...

Mjaa, innan man köper en tempurmadrass skulle jag vilja prova på en sådan i en vecka, minst.

Min far köpte en sådan madrass men han är inte nöjd med den. Även fast den är anpassad efter hans vikt så sover han inte bekvämt i den. Jag väger ungefär lika mycket som honom och sover inte heller bra i den.

Innan tempurköp = prova på!

Är man en sidosovare ska man ha en rätt styvt stoppad kudde. Annars hänger huvudet och den undre axeln blir överbelastad.

:brynad

Last edited:
Jag ligger på rygg och snarkar så det smäller i alla fönster och skåpsluckor till cheyernas stora förtret. sen springer man upp och prostataskvätter nån gång framåt småtimmarna.

Äh, en riktig karl har ett par hjärtinfarkter, ryggskott och skillsmässor i ryggen och dessutom måste denne ha en kudde mellan knäna så inte artrosen skaver sönder nattsömnen.

Last edited:
Jag ligger på rygg och snarkar så det smäller i alla fönster och skåpsluckor till cheyernas stora förtret. sen springer man upp och prostataskvätter nån gång framåt småtimmarna.

Äh, en riktig karl har ett par hjärtinfarkter, ryggskott och skillsmässor i ryggen och dessutom måste denne ha en kudde mellan knäna så inte artrosen skaver sönder nattsömnen.

:yoparty :yoparty

Annars kan du ju testa mage? sover alltid på magen funkar kanon! :tummenupp

:yoparty :yoparty

Annars kan du ju testa mage? sover alltid på magen funkar kanon! :tummenupp

fast då vikt ju huvet rakt bakåt och täpper till luftstrupen och sen domnar armarna. har testat i tells ya. Ryggen med snarkningar is the shit.

vem fan bryr sig om en sovställning,man byter ju ställning ett antal gånger ändå plus att du är ju medvetslös ändå..........:va

:fakta Med en tunn kudde imellan

jag har vant mig av med det. men kör ibland med en kudde under ena sidan av bröstet vilket skapar en behagligare ställning för min stackars nacke.

vem fan bryr sig om en sovställning,man byter ju ställning ett antal gånger ändå plus att du är ju medvetslös ändå..........:va

jag byter endast ställning medans jag är vaken, och då spegelvänder jag bara ställningen. när jag väl sover ligger jag helt stilla.

Last edited:
jag har vant mig av med det. men kör ibland med en kudde under ena sidan av bröstet vilket skapar en behagligare ställning för min stackars nacke.

jag byter endast ställning medans jag är vaken, och då spegelvänder jag bara ställningen. när jag väl sover ligger jag helt stilla.

Precis samma här! kan inte sova om jag inte har nått under ena brösthalvan.. täcke eller kudde :)

Byter heller aldrig sovställning.. tyvärr.. vaknar ibland bara för att som Rosen säger spegelvända mig.. Och några prostatadroppar kastar man ju under natten mé :yoparty

Tempurmadrass kan kanske vara något, får låna hem ett prov. Styv kudde har jag inte hittat någon i lämplig storlek (fast ärligt talat har jag inte letat så noga heller). Men vi får se, det där med tempur tänkte jag inte på. Har alltid tyckt att "ergonomiska kuddar" och "super-madrasser" alltid varit lite kvinnligt. Men min rygg börjar verkligen säga ifrån. :gnissla

Att sova på mage går fetbort då jag inte kan använda nacken på år och dag efteråt.

Ryggen skulle kunna funka, men jag lyckas alltid hamna på sidan när jag håller på att somna och lägger mig (nästan) alltid på sidan i sömnen såvida jag inte sovit väldigt dåligt ett par dagar innan.

Att sova på kvinna går för sig en eller två dagar i veckan. Verkligen inte mer! Fyfan för att hamna i kärringträsket! Nä, engångsförpackningar får räcka...

Har hästens "anatomiska kudde" nu funka iofs inte "korven" för mig men idén är god :)

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back