Rymding
grön på mc.
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- 2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Har en Honda Dominator NX-250 -91. På 300 mil har den förbrukat lite över 2dl olja. Det är exakt i från max till mitt i mellan max och min på stickan. Oljebyte ska ske vid 1200mil. Med den förbrukning so, är nu så kommer det förbrukas 2 ggr den mängd som är mellan max och min, alltså 8dl av de 1,32l som rymms. Det blir då 60% av oljan som förbrukas mellan service.
Cykeln är extremt lättstartad och går bra. Den ryker ingen synbart vad jag kan se. Mätarn visar 3800 mil, men kommer i från Tyskland så man vet ju aldrig.
Nog tycker jag att oljeförbrukningen är hög. Vad tror ni? Sliten motor eller bara tätningar som torkat p.g.a. ålder eller annat? Nåt att oroa sig för eller nåt att kolla eller göra?
Cykeln är extremt lättstartad och går bra. Den ryker ingen synbart vad jag kan se. Mätarn visar 3800 mil, men kommer i från Tyskland så man vet ju aldrig.
Nog tycker jag att oljeförbrukningen är hög. Vad tror ni? Sliten motor eller bara tätningar som torkat p.g.a. ålder eller annat? Nåt att oroa sig för eller nåt att kolla eller göra?