PT (performance technology) bromspump i Swe?

it used to be jag that sålde them..

jälla bra grejer, nu är det NGC som säljer dom.

Last edited:
Och ja just ja! Jag som kört med grejerna sedan de kom in i början via R2 kan oxå säga att det är bra grejer och jag ser att det spridit sig i depån. Från att vara först till o vara en av relativt många i depån i senaste året. De har mycket fin känsla när man bromsar.

Och ja just ja! Jag som kört med grejerna sedan de kom in i början via R2 kan oxå säga att det är bra grejer och jag ser att det spridit sig i depån. Från att vara först till o vara en av relativt många i depån i senaste året. De har mycket fin känsla när man bromsar.
Beställde en sån pump av Greven på mässan men har ett litet dilemma över vilken Gixxer jag ska sätta den på... Skulle du säga att PT-pumpen är bättre än en K5 orginalpump?

Beställde en sån pump av Greven på mässan men har ett litet dilemma över vilken Gixxer jag ska sätta den på... Skulle du säga att PT-pumpen är bättre än en K5 orginalpump?
Aldrig ägt en Gixxer. PT'n är bra för att den har långt "spel" men även mycket gott tryck i bromsen. Sedan så en viktig bit är att greppen är fällbara.

Jag lyfter denna tråden lite eftersom min gamla gixxer givetvis skulle landa på nya bromspumpen när jag highsideade på Mantorp 2a maj :(

Frågan är; går det att få tag i reservdelar till denna pump? Själva axeln/justerskruven som pressar mot kolven är mindre rak nu men i övrigt verkar den ok. Skulle vilja byta den delen bara sen få det goa bettet jag hade i 1½ dyyyra pass på Mantorp igen...

Jag lyfter denna tråden lite eftersom min gamla gixxer givetvis skulle landa på nya bromspumpen när jag highsideade på Mantorp 2a maj :(

Frågan är; går det att få tag i reservdelar till denna pump? Själva axeln/justerskruven som pressar mot kolven är mindre rak nu men i övrigt verkar den ok. Skulle vilja byta den delen bara sen få det goa bettet jag hade i 1½ dyyyra pass på Mantorp igen...

på min tid då jag sålde fanns det reservdelar, minns ej om just dessa fanns dock.
och kan inte heller svara för hur NGC har det på den fronten, men kolla där..

Här köpte jag min pump, det finns reservdelar där med.
http://www.mhmoto.de/index.php

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back