Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Däcket ser ut att ha varit med ett tag. Det är normalt att vänster halva slits mer. I och med att vi har högertrafik kör vi längre åt vänster än åt höger. I en 90-graders korsning blir färdvägen mångfalt längre åt vänster. Den korta radien i högerkurvor gör också att man håller igen lite mer om man inte nyttjar vägen som en racebana och struntar i på vilken sida man kör in och ut ur kurvor.
Sitter du rakt på cykeln? Många har en tendens att omedveten sitta snett på hojen. Be någon åka bakom och kolla.
Jag sitter sällan rakt på hojen....men det brukar jämna ut sig.![]()

Jepp vänster SLITER mer både fram och bak! Har tydligt tecken på min hoj med efter 16 mil banåka och efter det 30 mil ...

Är en ensamvarg så har ingen att fråga, men om jag skulle luta cykeln så att den plana yta som bildats på sidan skulle bli paralell med marken så är det rena circusakten. Ja rena stuntet.![]()
Hur tänker du nu![]()
Kör du banorna baklänges, då de flesta banor trots allt går i högervarv
/ Micke

Dåså - då finns inte problemet.
Du har inte fått något magiskt att hända pga dåligt med luft? Tycker att varenda kotte man känner åker med 2kg luft både bak och fram, vilket är duktigt för lite med de flesta gatdäck....det kan ge spännande mönsterslitage.
I och med att vi har högertrafik kör vi längre åt vänster än åt höger.

Hur tänker du nu![]()
Kör du banorna baklänges, då de flesta banor trots allt går i högervarv
/ Micke
snackade med en gummiverkstad häromdan .. å han menade på att de kan ha med gaffelbenen å göra om de tex läck olja eller fjädrarna e slut
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller