Att vara spätta...

Åsså lägger vi in den här, för dom som tror att det inte går att åka fort med skjuts!

[YOUTUBE-ID]T1oUxtXDWQ8&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Det är väl snarare så att om inte du får åka så får inte han det heller.]

Faktiskt väldigt långt därifrån. Alla tjejer förbjuder inte sina killar att göra saker. Däremot brukar jag envist vägra åka med ibland.

Nej, ta det som att jag associerar till speedgirl som har en sambo som aldrig tittar på andra tjejer. Ni har mycket speciella män, det är allt. :)]

:va
Varför skulle inte han kolla på andra tjejer?
Har lite svårt att få till den associationen faktiskt.
Ahh, du drar samma slutsats som Biturbo att om jag inte får åka med så sitter gubbstackarn fastkedjad vid spisen och får inte gå ut och leka?

Last edited:
Jag tror jag har förstått vad tråden handlar om nu.

Det är väl klart att det är enklare att köra med någon där bak som åkt en hel del istället för nån som börjar skrika och banka i ryggen bara för att man brassar uta helvetet, annars är det nog ingen skillnad. Att man tror att man är ett "team" eller nånting är nog bara önsketänkande, köp en egen hoj istället.

Det är även rätt självklart att

1.Man kör bättre utan någon där bak.
2.Man har roligare utan någon där bak (Om man inte är ute efter att skrämma någon, för det kan ju vara kul.
3.Alla som tycker annars än mig har fel.

Eller har jag missförstått vad tråden handlar om? Jag är lite förvirrad.

Vad är det för en konstig inställning!!?? :va

Hur kan du veta att det inte ger någonting att köra själv, om du aldrig provat?

Vad är det som säger att du inte kan "lära" dig att köra hoj lika fort. Om du hade börjar köra när du började åka bakpå, så har du haft många år på dig att träna.

För att köra fort är inget man "kan" från början. Det får man lära sig. Genom att köra med någon som kör fort och som man litar på...då får man själv gasa. Samt att man lär sig otroligt mycket genom att köra bana.

Jag kan GARANTERA att känslan när man tar av sig hjälmen efter en "bombrepa" och man själv har kört, slår känslan av när man kliver av efter att suttit bakpå. som är ungefär lika roligt som att sitta på toa.

Och vaddå för fakta om underläge...när det gäller hojkörning!??

Har du aldrig sett en tjej köra fort på dom banträffar du varit på. Det finns ju flera duktiga tjejer som vet precis hur man gasar med en hoj.

Men visst....alla gör ju såklart som dom vill. Men att vara "beroende" av någon annan för att göra det man själv gillar..är inget som jag skulle föredra.

Och man får väl gratulera att du haft turen att ha killar att åka med.

//M

Varför skulle jag förstöra hans åkning genom att han ska stå å få kalla däck i varenda jävla korsning för att vänta på mig??!!

För jag kommer aldrig nånsin kunna köra så som de jag har åkt med gjort. Finns inte en chans på världskartan!!

De ger mig ju inget å köra själv, utan min "plats" är och har alltid varit bakpå. inse fakta, när de gäller hojkörning är man i underläge!! :)

Faktiskt väldigt långt därifrån. Alla tjejer förbjuder inte sina killar att göra saker. Däremot brukar jag envist vägra åka med ibland.

Ahh, du drar samma slutsats som Biturbo att om jag inte får åka med så sitter gubbstackarn fastkedjad vid spisen och får inte gå ut och leka?

Jag skrev "Det är väl snarare så att om inte du får åka så får inte han det heller."

och det skall läsas;

"Det är väl snarare så att om inte du får åka bakpå så får inte han knulla." (Alltså åka = knulla)

Det är sedan gammalt att om honorna inte får sin vilja fram så blir det inget knulla.

Åsså lägger vi in den här, för dom som tror att det inte går att åka fort med skjuts!

Klart det går! Sen att det går ÄNNU fortare utan är minst lika klart, hoppas jag.

Last edited:
Vet inte, det var en märklig historia

Ni verkar lika blåögda, så klart vill ingen ha skjuts. Kanske vill man ha sällskap men det sabbar ju körningen, allt annat är förbannad lögn.

Men Marcus!
Hur kan du veta vad alla människor vill och framförallt kan?
Bara för att du inte klarar att ha full fart på en hoj när nån sitter bak så betyder inte det att alla är lika sopiga på att skjutsa, för det är ju där skon faktiskt klämmer, inte sant?

Jag skrev "Det är väl snarare så att om inte du får åka så får inte han det heller."

och det skall läsas;

"Det är väl snarare så att om inte du får åka bakpå så får inte han knulla." (Alltså åka = knulla)

Det är sedan gammalt att om honorna inte får sin vilja fram så blir det inget knulla.

Okej, den associationen existerar inte i min värld, därför hängde jag inte riktigt med.
Utan att vara alltför elak, men dom som har skaffat tjejer som använder knulla för att få sin vilja igenom ska nog börja fundera lite på vad tjejen egentligen är ute efter i förhållandet. Sånt kan inte ens försvaras med att killen är en sopa i sängen, för såna behåller man helt enkelt inte.
Så, du har fel igen, nästa teori tack!

Last edited:
860720810_c3507db103.jpg

:va

Okej, den associationen existerar inte i min värld, därför hängde jag inte riktigt med.
Utan att vara alltför elak, men dom som har skaffat tjejer som använder knulla för att få sin vilja igenom ska nog börja fundera lite på vad tjejen egentligen är ute efter i förhållandet. Sånt kan inte ens försvaras med att killen är en sopa i sängen, för såna behåller man helt enkelt inte.
Så, du har fel igen, nästa teori tack!

Du är tjej så du har pussypower. Så enkelt är det faktiskt. Sen hur du väljer att använda den är något mellan dig och killen så det är inget du behöver dela med oss serru.

Men Marcus!
Hur kan du veta vad alla människor vill och framförallt kan?
Bara för att du inte klarar att ha full fart på en hoj när nån sitter bak så betyder inte det att alla är lika sopiga på att skjutsa, för det är ju där skon faktiskt klämmer, inte sant?

Men Missvims!
Jag vet att ingen hoj går fortare med skjuts än utan, ceteris paribus.
I det har jag rätt, rätt och även helt rätt.

Vad gäller mig själv så är jag inte bara sopig på att skjutsa, jag är sopig på att köra alldeles ensam också! :mattias

Men din kille är en toffel. :blah

Nu handlade det inte om ja var nån wannabe eller så...utan det handlade om hur det egentligen var,....

Jag vet att det finns grabba som säger att dom kan skjutsa vem som helst.. spelar ingen roll...å jag tror inte det är så enkelt om man ska få ut nåt av åkningen tillsammans....

Å där kom frågan in...har jag rätt eller fel??

Självklart är det en enorm skillnad att köra med skjuts beroende på hur den som sitter bakom beter sig.

Har man någon bakom som försöker hålla överkroppen i vertikalläge hela tiden (dvs försöker sitta upprätt) så är det fruktansvärt obehagligt oavsett tempo. Så jag är väldigt noggrann med att innan jag låter någon åka med som inte tidigare åkt med berätta att luta mot eller liknande kraftigt ökar risken för att hamna i ett träd vid vägkanten.

Att försöka köra i inspirerat tempo med någon bakom som inte är med på det är stört omöjligt. Har man någon bakom som är följsam och hänger med så går det att köra nästan lika fort som om man är själv.
Vid inbromsningarna så får man räkna med att passageraren kommer att lägga lite tryck på ryggen och vara beredd på det så man sitter lite stadigare. För det är nästan stört omöjligt att sitta bakom utan att påverka föraren under maximal inbromsning.
Samtidigt är det så att om man någon gång vill köra lite lugnt (Ibland tycker jag det är trevligt att glida i lite lugnare tempo) och passageraren plötsligt börjar hänga på insidan så är det också lite jobbigt.

Jag har inget emot att skjutsa någon och kan ligga på ganska bra om jag vet att passageraren tycker att det är roligt och är följsam. Däremot skulle jag aldrig dra en bombrepa med någon bakom som inte vill åka så fort.
Jag tycker det kan vara väldigt roligt att ha någon med och det är faktiskt en lite större utmaning att köra fort med passagerare. Det kräver i högre grad att man är tekniskt korrekt i körningen än när man är själv.

Med det sagt så är det ett faktum att hojen känns tyngre med passagerare. Det accar lite sämre och man måste bromsa lite tidigare. Så det går inte lika fort. Inte minst för att eftersom passageraren lägger sitt liv i mina händer och litar på mig fullständigt så vill jag verkligen inte svika det förtroendet. Råkar jag gå över min förmåga när jag är själv så är det ju bara jag själv som får sota för mitt misstag.

Rent körningsmässigt så är det lite roligare när man är ensam på hojen men det uppvägs av att det är trevligt att ha någon med. Lite olika upplevelser liksom.

Med det sagt så tror jag faktiskt att oavsett du någonsin kommer att kunna köra lika fort som dom du åkt med så är det en helt annan upplevelse att köra själv än det är att sitta bakom. Det handlar inte bara om farten. Det handlar om känslan av att du kontrollerar kraften och tyngden i motorcykeln. Och att du känner hur lätt det känns när du lyckas göra precis rätt. Något slags meditativ upplevelse.

Utifrån din beskrivning så tror jag att du kommer ganska nära det när du åker bakom men det är i alla fall inte samma sak. På samma sätt som det inte är samma sak med någon bakom som när man är själv på hojen.
Jag är övertygad om att din kick skulle bli större om du körde själv även om du inte skulle köra lika fort.

Och. vi har inte något emot att stanna till lite och vänta på någon. Visst. Tar det en halvtimme så kanske det blir långtråkigt men det har jag aldrig varit med om.

Oj.

Så hur ska jag ställa mig till sex mellan män då? Jag tycker inte det verkar speciellt inbjudande och vill därför inte ha det. Är inte det ok?

Öh - hur fick du till DEN kopplingen? :)
Nu tweakade du din hjärnbark ordentligt!

Mitt tyckande baserar sig på just fakta för att jag har provat alla delar och vet hur det känns både att sitta bakom, köra själv och skjutsa någon annan.

Oslagbart är att köra själv utan skjuts. TYCKER jag.

Att hävda, att vara spätta är det bästa som finns, utan att ha provat något annat känns lite...tjaa...nja!!

Och att inte alla håller med om att köra med skjuts är det bästa dom vet är ju valfritt för var och en. Och det är väl tur att alla gör som dom vill!!

Och som jag sa tidigare, det är bara att gratulera att Anki haft någon att åka med hela livet.

*/ ?>
Back