Återigen dessa customhojar

frågan är väl vilket som är bäst. snabbt avstökat (sporthoj) eller ett jädra mullrande i snigelfart (customhoj)

sedan har vi dom dära jädra eu mopparna. som åker på fullgas överallt och låter illa. så jag vet inte vilket som är sämst egentligen

personligen tycker jag att det vore bra mycke trevligare me nåt som inte lät så hela stan vaknade men gick tokfort istället för nåt som låter .. fördjävligt och knappt orkar gå över 120

Det spelar ju ingen roll efterom hastighetsgränserna är samma oavsett om du kör sporthoj eller glidare?

Personligen stör jag mig inte på speciellt många fordon, alla får köra det vill för mig, och jag hoppas att dom står ut med mitt lilla buller.
 
Det spelar ju ingen roll efterom hastighetsgränserna är samma oavsett om du kör sporthoj eller glidare?

Personligen stör jag mig inte på speciellt många fordon, alla får köra det vill för mig, och jag hoppas att dom står ut med mitt lilla buller.


såklart jag gör bara påpekade vilken som var eventuellt var värst.. själv sitter jag i 30 graders värme utan hoj då den ff står på rep i snart 7 veckan utan chans att åka
 
En tanke slog mig.
Kan det vara så att dom som var snorungar på 80-talet och körde med rensade 4-1 system är samma personer som idag kör custom utan ljuddämpare?

Som nämnts tidigare i tråden var det för länge sedan populärt att göra "sporthoj" av vanliga hoj genom att sätta dit ett 4-1 system och köra utan insatts (på den tiden fanns inga R hojar)
Sedan varvade man ur så mycket det gick.
Helst inne i stan.
Dom boende blev naturligtvis galna av allt oväsen.
Det gick så lång att SMC drog igång en kampanj som gick ut på att det var tufft att inte låta som satan. Olika slogans togs fram. Den som jag minns mest är väll den som är färgstarkast. Den löd något i stil som följande:
"Hojåkare med liten KUK kör med 4-1"

Kanske är det dax för en ny kampanj? Kanske något i stil med "customåkare med lite KUK kör utan ljuddämpare"
Fast man kunde kanske modernisera det hela. Kanske en slogan i stil med denna:
"VIAGRA istället för raka rör"
:D
 
ett sätt skulle kanske vara att "banna" dom som kör med raka rör från träffar och mc-fik. Behöver inte krångla till detta med dom bara säga;" kom tillbaka då du har lagat hojen"

Vissa hojar har så hög ljudnivå så det är direkt skadligt för öronen.
Någon gjorde en liknelse med rökning. Idag är det inte accepterat att utsätta andra för rök passivt. Skulle själv aldrig göra det så grovt.

På vilket sätt är det socialt accepterat att skada andras hörsel?
På denna punkten finns gott om forskning hur skadligt detta buller är, även vid enstaka exponeringar.
 
Vissa hojar har så hög ljudnivå så det är direkt skadligt för öronen.
Någon gjorde en liknelse med rökning. Idag är det inte accepterat att utsätta andra för rök passivt. Skulle själv aldrig göra det så grovt.

På vilket sätt är det socialt accepterat att skada andras hörsel?
På denna punkten finns gott om forskning hur skadligt detta buller är, även vid enstaka exponeringar.

Buller tar inte livet av folk, men det gör fart. När du börjar hålla hastighetsbegränsningarna kan du börja gnälla på buller.

Och då menar jag att din fart är farlig för andra inte för dig.
 
Känns lite märkligt men jag måste hålla med.

Eftersom man kan märka ett starkt behov från lagens män/kvinnor att hålla efter miniskyltar, ljuddämpare osv på sporthojar. Varför jagas inte customjärnen lika hårt? Där florerar minst lika mycket hemmagjorda skyltar och helt raka rör.

Kanske dags att köra en kampanj mot customfolket från polisens sida?

(någon som vill köpa ett TBR-slipon till en 675:a? :gnissla )

Nu har du nog sniffat för mycket på K-spriten.
Det ÄR fanemig kampanj gentomot customhojar.

HA, bandidos etc åker ju inte ditekt R1:a, alltså MÅSTE alla Hd åkare vara halvkriminella....
 
Buller tar inte livet av folk, men det gör fart. När du börjar hålla hastighetsbegränsningarna kan du börja gnälla på buller.

Det var ett väldigt ihåligt argument.

Det ena utesluter inte det andra.

För övrigt så håller jag hastighetsgränserna i mycket hög grad. Så jag kan gott behålla uppfattningen att det är oförskämt att köra utan ljuddämpare?
 
Det var ett väldigt ihåligt argument.

Det ena utesluter inte det andra.

För övrigt så håller jag hastighetsgränserna i mycket hög grad. Så jag kan gott behålla uppfattningen att det är oförskämt att köra utan ljuddämpare?

Bra! Då får du gnälla fritt.

Jag tycker barnskrik är jävligt jobbigt och eftersom jag inte ynglat av mig så får jag gnälla om det.

Fortsätt köra lagligt, det är svårt:yoparty
 
Jag tycker barnskrik är jävligt jobbigt och eftersom jag inte ynglat av mig så får jag gnälla om det.

Jag tycker också det är jobbigt och eftersom jag har ynglat av mig kan jag påverka det i betydligt större grad än du som i princip bara kan gnälla.

De hojar som låter aboslut värst häromkring är motarder. Deras jävla bröl skär igenom allt.
 
Någon gjorde en liknelse med rökning. Idag är det inte accepterat att utsätta andra för rök passivt.

Ha ha sen när har rökare tagit hänsyn till de som inte röker. Folk röker ju tom i bil med barn i. Stå med en cigg som de inte ens har i käften och förpestar luften för alla runt omkring. Hellre nån HD som har raka rör.

När man ligger och kör om bilar i dryga hundra och på det själv blir omkörd av en "sporthoj" hör man att även "sporthojar" låter en del och att inte hänsyn tas. Har nog inte med att någon kör viss typ av hoj. Att folk inte respekterar andra kommer igen och igen inom alla kategorier av "folk".
 
"Deras"? Du har ju en Duke. "Vårat" menar du!

jo, ja, nä

1. Duke räknas knappast till de riktiga motarderna (frågan en riktig motardåkare) Duken är ju inte strypt original som en 525 med vaddå 13 hk? som man BARA MÅSTE öppna systemet på.

2. Om en (riktig) motard kör på Lunda 2 km bort hörs inte min från garaget till huset. (något överdrivet)

3. Sen låter min väldigt lite just häromkring eftersom jag alltid håller mina 30 i 30-zonen.
 
Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top