Aprilia-tråden

Jo, men det har väl varit aprilias "poäng" hela tiden. Att vara lite billigare än landsmannen Ducati.. Så man får hoppas den kostar en slant mindre "1198"

Japp de har ju de! bara att hoppas på det bästa och vänta!
Den lär ju vara riktigt grymm iaf:yoparty
 
Färgkod? Någon som kan hjälpa mig med detta? På RSV-R/SP-00 bland annat, så är det rött på buk-kåpan. Den röda färgen, vad har den för färgkod? Har fått tag i en komplett uppsättning finfnina kåpor med plasttank... :tummenupp
Nu skall de bara göras vid och lackas.
159_0_1_2_rsv%20mille%20r_Image%20credits%20-%20David%20Dean.jpg
 
Efter dagens sköna åktur så upptäckte jag några oljedroppar nere på kåpan... :eek:

Rev bort sidokåporna och det verkar som om det läcker bakom vattenpumpen.
Kikade i V990 manualen och det verkar vara en p-box på axeln till pumpen, verkar troligt att det är den som läcker.

Någon som råkat ut för liknande läckage och bytt den p-boxen?
Som det är beskrivet i manualen så måste man riva hela motorn för att byta, är det så illa? :skrämd P-boxen verkar sitta utifrån, borde gå att byta den utan att riva.

Hojen är en Mille 99:a.
 
testa "sikkens A 235"
den stämmer nog bra.
// Jocke

Färgkod? Någon som kan hjälpa mig med detta? På RSV-R/SP-00 bland annat, så är det rött på buk-kåpan. Den röda färgen, vad har den för färgkod? Har fått tag i en komplett uppsättning finfnina kåpor med plasttank... :tummenupp
Nu skall de bara göras vid och lackas.
159_0_1_2_rsv%20mille%20r_Image%20credits%20-%20David%20Dean.jpg
 
Sidostöd Falco

Orginalet suger ju pung. Vad jag har hört så skall tydligen Honda VTR1000 stödet passa med lätt modd. och funka MYCKET bättre.
Någon som vet något om det?:va
 
Gött med paket på posten
svarta snabbfästen DZUS, ny plast med med lins till hastighetsmätaren, slipon-fjädrar, samt gratis klistemärken o öl-" termos" med aprilia logga :yoparty
 

Bifogat

  • aprilia.JPG
    aprilia.JPG
    85.1 KB · Visningar: 68
Ingen som sitter ock trycker på en vänster styrpinne samt en växelpinne till en Rsv Mille ?

Hade ett litet missöde igår !

Mvh Martin
 
Jag misstänker att jag behöver renovera bromscylindern bak. Bakbromsen tar ingenting, pedalen går i botten. Luftade igår, men lyckades inte bygga upp tryck alls fastän det inte kom några bubblor, pedalen går i botten trots fyllt system. Var får man tag i nya packningar enkelt och snabbt?
 
Vänster styrhalva till en -04 RSV Factory, alltså med Öhlinsgaffel, nån som har en över? Skicka mail eller PM om du har en och vill sälja. Märkte att min är lite sned efter att jag lagt cykeln på bana ifjol, fullt användbar men det vore bra att ha en rak också. :)
 
Vänster styrhalva till en -04 RSV Factory, alltså med Öhlinsgaffel, nån som har en över? Skicka mail eller PM om du har en och vill sälja. Märkte att min är lite sned efter att jag lagt cykeln på bana ifjol, fullt användbar men det vore bra att ha en rak också. :)


Kan tyvärr inte hjälpa dig,, men en sak jag funderar över!
på din avatar står det erre factory,, vad är de?
nån special utgåva?
mvh
 
Jag misstänker att jag behöver renovera bromscylindern bak. Bakbromsen tar ingenting, pedalen går i botten. Luftade igår, men lyckades inte bygga upp tryck alls fastän det inte kom några bubblor, pedalen går i botten trots fyllt system. Var får man tag i nya packningar enkelt och snabbt?


Va ett elände med min bakbroms åxo tills ja prova det här.

http://www.apriliaforum.com/forums/attachment.php?attachmentid=77305&d=1201559145

Kan ju vara värt att prova innan du beställer nya delar
 
mys-meck

Då kom det "avancerade" meckandet upp på listan. Var faktiskt lite nervös men jag gick ut med lugn i sinnet, för här skulle bli pilligt. Jag skulle alltså byta främre panelen på hastighetsmätaren, då det fanns en spricka i glaset...

1. här är mätaren borttagen. Jag var snabb med att plocka bort kåpglaset, då jag hoppades på att slippa ta bort främre kåpan, men jag kom inte åt några skruvar ändå. Detta ångrade jag, då det fanimej va enklare att ta bort hela överkåpan är kåpglaset :huvet

2. baksidan på mätaren. det kritiska av allt. här ville man inte rycka o slita i onödan. Jag försökte lossa främre panelen efter att ha lossat alla skruvar runt om, men det visade sig att den bakre lossnade, och att hela grejjen satt fast i den främre = blev att lossa några skruvar inne bland kretskortet.... Många små-skruvar blev det.

3. Se så fint det blev! Allt lyste och verkade stämma, provstartade dock inte, men det är nog inga problem :tummenupp
 

Bifogat

  • Bild150.jpg
    Bild150.jpg
    168.8 KB · Visningar: 49
  • Bild152.jpg
    Bild152.jpg
    97.9 KB · Visningar: 50
  • Bild153.jpg
    Bild153.jpg
    129.8 KB · Visningar: 54
Snyggt jobbat :tummenupp
Vart fick du tag i panelen och blev det dyrt? Skulle nämligen behöva göra samma sak.

/R
 
Back
Top