Motardfälgar GasGas-Ktm

Eftersom ca 95% av alla motardhjul ute på annons är till KTM är det väl enklare att köpa bolt on?

Eftersom ca 95% av alla motardhjul ute på annons är till KTM är det väl enklare att köpa bolt on?

Jo ifs. Men killen som har fälgarna jobbar på samma skift o bor typ 5min från mitt.Så ur smidighetsfaktorn så hade det ju varit bra om det passat.
(Tror inte det e en -02 utan en -04 om det nu gör nån skillnad)

Jo ifs. Men killen som har fälgarna jobbar på samma skift o bor typ 5min från mitt.Så ur smidighetsfaktorn så hade det ju varit bra om det passat.
(Tror inte det e en -02 utan en -04 om det nu gör nån skillnad)

jag har fälgar tilsalu =) som passar o det är bara 30 min bort :tummenupp

Låter ju trevligt:tummenupp .Pris???
Måste bara sälja ena hojen först ifs..
Fick en räkning på 36k när hunden var sjuk så mina fälgpengar försvann :mad:

Förutsatt att de jag snackat med mätt rätt så är det bökigt med bakfälgen

Den ska tydligen vara ganska mycket bredare än fälgen till min gasgas (EC125 -01)

Honda verkar däremot funka bra (har köpt från en CRF av glömd årsmodell, -02 kanske) :)

NU e det nog inte bredden jag e orolig för, utan snarare offset(stavas hur?) på skivor o drev som kan spöka...

NU e det nog inte bredden jag e orolig för, utan snarare offset(stavas hur?) på skivor o drev som kan spöka...

Det är ju det minsta problemet. det går att lösa så länge inte grejerna behöver IN en bit. Bry dig om bredden på navet istället så är det bara att svarva distanser till drev o skiva om det krisar.

Hur har du då tänkt göra för att få skiva o drev på rätt ställe?

Bromsoket är väl inte så lätt att flytta och om framdrev och bakdrev inte är i linje blir väl det lite jobbigt för kedjan?

Enlighten me :)

Hur har du då tänkt göra för att få skiva o drev på rätt ställe?

Bromsoket är väl inte så lätt att flytta och om framdrev och bakdrev inte är i linje blir väl det lite jobbigt för kedjan?

Enlighten me :)

Ja du Igge.. Du skrev att FÄLGEN var breddar o det var det jag svarade på . Om du skrivit att du menade navet så hade jag INTE skrivit o svarat som jag gjorde. O om Jag inte har fel så iom att jag skrev offset så borde det vara underförståt att jag e inte vill flytta bromsok/drev...

Ja ja vet att jag bara skrev fälgar i mitt 1:a med. Men i den meningen så tycker jag inte att det kan feltolkas.Däremot så feltolkade jag det i Igges med, Tog förgivet att han menade att fälgen o inte navet .:gnissla

Last edited:
Ja du Igge.. Du skrev att FÄLGEN var breddar o det var det jag svarade på . Om du skrivit att du menade navet så hade jag INTE skrivit o svarat som jag gjorde. O om Jag inte har fel så iom att jag skrev offset så borde det vara underförståt att jag e inte vill flytta bromsok/drev...

Ja ja vet att jag bara skrev fälgar i mitt 1:a med. Men i den meningen så tycker jag inte att det kan feltolkas.Däremot så feltolkade jag det i Igges med, Tog förgivet att han menade att fälgen o inte navet .:gnissla

My bad :rodnar

Fälgen är väl också skapligt bred, tight med 5" fälg och metzeler 160/60-däck
Men det var KTM-naven jag tänkte på, en miss av mig att inte vara tydlig

Men mät ditt nav och be någon med KTM-fälgar mäta deras så ser du om du har en chans :)

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back