Katana och GSX 1100-tråden

Någon som vet ?

Har ett GSXR 1100 -89 framhjul på min GSX 1100 E-82..original vajern passar ej..har försökt att fixa till den..vajern från GSXR:n passar , men är för kort.

Så , någon som har ett förslag på en passande hastighetsmätar vajer ??:mad:
Konstigt jag har samma setup och det var inga wireproblem, men jag har en GSXR-gaffel och den är ju kortare (egentligen lite för kort). Använder 1100ans gaffelben och 750-kronor och clipon för att tjäna några cm markfrigång.
Har 750-gaffeln och 1100-kronorna liggande om nån är intresserad.
Har packat om den idag samt gjort en ventiljust.
Tanken är att ansluta Classic Suzuki-klubbens Roslagstur på Lördag 24/5, om vädergudarna är med oss.
Alla är välkomna, se hemsidan om tider mm. http://www.classicsuzuki.com/hem.html

Last edited:
Men hallå där! När faller du tillbaka i katanaträsket? Jag har nu ett M/T 7" slicks

Bästa tid är 9,12sec och högsta slutfart på 4:an 256km/h (3:an 246km/h)

Den sluthastigheten skämtar man inte om förhållande till tiden.:tummenupp

Last edited:
Jaha idag kom statorn efter 3 dagar!! Bra service måste jag säga.
Men inte fn passade den jä.... heller:gnissla ! Fel cc mellan skruvarna även om det inte var så mkt. Nu börjar jag verkligen tröttna. Ger upp statorn & försöker att hitta svänghjulet ist som ska vara till min 25 mm axel & passandes min stator som är 103mm. Har skickat en förfrågan till företaget i England om dom har ngt sådant men nog tycker jag att det borde ligga ett & annat svänghjul runt om vårt avlånga land också. Får sätta mig & ringa runt igen & bara hålla tummarna.

1) Sportigare:va ??/Ingvar

Jo, min gode herre. Det finns ett visst klientel, läs chrille_08 Biker66, som tycker om att utsätta den gamla GSX-motorn för lite större slagsida än vad den ordinarie hemmiljön klarar:D M-M är som gjord för det. Vill du prova min?:tungan

Jo, min gode herre. Det finns ett visst klientel, läs chrille_08 Biker66, som tycker om att utsätta den gamla GSX-motorn för lite större slagsida än vad den ordinarie hemmiljön klarar:D M-M är som gjord för det. Vill du prova min?:tungan

Nu fattar jag ingenting, min går ju att luta flera grader åt sidan (t.o.m. mer än när den står på sidostödet) innan något skrapar i:) . Kan det förresten vara så nyttigt att luta den gamla rovan hit och dit, den vill väl ha en lugn och stillsam ålderdom:D .

M-M och Suzuki, går franska och japanska metaller ens att para ihop utan våldsam galvanisk korrosion:D .

/Ingvar

Inte korrosion, snarare en konstellation ! Eller kanske provokation ??

Du får absolut inte jämföra med våra egna åldersstigna kroppar som får yrselkänslor vid lutningar över sju grader !
(Tror det beror på balansolja i skallbasen som ansamlas vid högre ålder...)
GSX:en med sitt dåliga oljetryck tar däremot tacksamt emot all hjälp den kan få att fördela oljan över innanmätet :D

Last edited:
vaddå ålder ?

Inte korrosion, snarare en konstellation ! Eller kanske provokation ??

Du får absolut inte jämföra med våra egna åldersstigna kroppar som får yrselkänslor vid lutningar över sju grader !
(Tror det beror på balansolja i skallbasen som ansamlas vid högre ålder...)
GSX:en med sitt dåliga oljetryck tar däremot tacksamt emot all hjälp den kan få att fördela oljan över innanmätet :D

Hmm..bankar ju minst 30 grader dagligen på jobbet...snurrar inte alls..nästan!:D

Så det där med ålder för stå för er andra..själv tänker jag luta så mycket som möjligt...just nu på min stillastående hoj..men ändå

Vad gäller fransk-japanska äktenskap kan jag konstatera att det verkar som om avstånd större än ca 10 mil är avskräckande för vissa M-M ägare...

För övrigt firar jag på fredag !!:tungan Hadde tänkt å fira med en motorstart..kanske , kanske...

Vad gäller fransk-japanska äktenskap kan jag konstatera att det verkar som om avstånd större än ca 10 mil är avskräckande för vissa M-M ägare...

För övrigt firar jag på fredag !!:tungan Hadde tänkt å fira med en motorstart..kanske , kanske...

Jag tycker det verkar som 10 meter för tillfället verkar avskräckande för M-M ägarna:D .
Klart det blir motorstart:tummenupp , klä på dig MC-munderingen först och sen direkt iväg och inkörning enligt Motoman-metoden. Sen är det bara att planera in sommarens turer.

/Ingvar

Hastighetsmätarvajer..

kan meddela att DR 600/650 vajern passar perfekt...så var ett problem till löst!

nu e jag ju nästan klar !..ska bara...göra en massa saker som :

montera reglage , styre , förknasare , kapa till kedjan , koppla ihop elen , karossen , några bultar här o där ska dras fast , ....sedan är det inte mer faktiskt..så nästa vecka kanske !!:D

Jag tycker det verkar som 10 meter för tillfället verkar avskräckande för M-M ägarna:D

Hallå där, tjaskigt... jag rullade faktiskt ramen minst en halvmeter idag för att komma åt dunken till gräsklipparen... :gnissla

Gräsklipparen !

Hallå där, tjaskigt... jag rullade faktiskt ramen minst en halvmeter idag för att komma åt dunken till gräsklipparen... :gnissla

Kanske dags för en 1327 cc gräsklippare....gräsmattan kommer aldrig bli sig lik!! :D

Kan det förresten vara så nyttigt att luta den gamla rovan hit och dit, den vill väl ha en lugn och stillsam ålderdom:D ./Ingvar

Lugn var det du som sa. Med tanke på vad du och vi andra har gjort med våra skulle det vara som att se en pensionär ställa upp i OS och VINNA...Snacka om anabola:ätapiller :D

är moto martin samma som gsx,en? :va eller?

Samma är väl att ta i. Kort summerat: Ta en GSX-motor och yxa in i en Moto-Martin ram som f.ö i detta utförande är avsedd för denna motor. Dit med allt lull-lull som även GSX-are tycker om -breda hjul, usd-gaffel mm och voilá. Ett stycke hoj med fulltankad vikt runt 210kg och chrome-molybden rörram som INTE flexar och som man ,åtminstone teoretiskt(teoretiskt i mitt och bikers fall), kan knäskrapa med:yoparty .

Samma är väl att ta i. Kort summerat: Ta en GSX-motor och yxa in i en Moto-Martin ram som f.ö i detta utförande är avsedd för denna motor. Dit med allt lull-lull som även GSX-are tycker om -breda hjul, usd-gaffel mm och voilá. Ett stycke hoj med fulltankad vikt runt 210kg och chrome-molybden rörram som INTE flexar och som man ,åtminstone teoretiskt(teoretiskt i mitt och bikers fall), kan knäskrapa med:yoparty .

men är det samma elshema? :va

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...