Triumph Speed Triple-tråden

Någon som har handlat från carpimoto.it ? jag har beställt ett mvv-slipon. Fick ett mail där dom fråga hur jag ville betala, jag valde betalningsätt å konto å allt, sen fick jag ett ordernr, nu undrar jag hur lång tid det brukar ta?
 
Någon som har handlat från carpimoto.it ? jag har beställt ett mvv-slipon. Fick ett mail där dom fråga hur jag ville betala, jag valde betalningsätt å konto å allt, sen fick jag ett ordernr, nu undrar jag hur lång tid det brukar ta?

Om ca en vecka så kommer DHL och knackar på dörren och vill lämna varor till dig:tummenupp Funkade klockrent
Hade´
 
Original ska där sitta en DID x-ring. Jag beställde en EK 530 MVXZ
QX-ringkedja från addemoto.se nyss. Kika på listan de har, går nog att justera drevstorlek på paketen om man ringer.

Edit: Nu tror jag att jag blandade ihop dig med någon annan och tog för givet att du hade en 02-04 modell, men det står ju inte. Möjligt att det är o-ring eller annat original på äldre modeller om det är en sån du har, men det har du säkert koll på. :)

glömmde jag skriva i farten att jag åker 955i -00
ska kolla addemoto.se när jag kommer hem från jobbet!

:tummenupp
 
Nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig.

Var ute o körde idag och allt går finfint.
Helt plötsligt märker jag hur det rasslar från motorn under påfrestning.
Svänger in till sidan av vägen och märker att det ryker lite smått från höger sida, röken kommer ut mellan ramen och tanken på höger sida...
Motorn låter fine på tomgång men rasslar när man gasar.
Röken luktar som avgaser.

Hojen gick precis som vanligt innan detta hände.
Inga läckage, inga missljud.
Hojen är självklart servad enligt boken och hade olja osv...
Vad kan tänkas ha hänt? :va

Vi lämnade hojen på plats och hämtade skåpbil. Imorn bär det av till Johans MC men det hade varit gött att ha ett hum om vad som kan vara fel... :confused:
 
Jag kan inte förklara röken. Men jag var med om en annan 1050 som fick missljud/rassel vid torrgas (och körning), men som lät fint på tomgång. Då var det ett vevaxellager om jag minns rätt. Det var en hoj som hade gått mycket på slangen..... Lagades på garantin.
 
Jag kan inte förklara röken. Men jag var med om en annan 1050 som fick missljud/rassel vid torrgas (och körning), men som lät fint på tomgång. Då var det ett vevaxellager om jag minns rätt. Det var en hoj som hade gått mycket på slangen..... Lagades på garantin.

Vevlager var vad vi tänkte också. Funderar på om röken kan komma från vevhusventen isf?
Annars om man kan ha skjutit en kolv eller kolvring men då borde inte motorn gå fint på tomgång?

Jag har ju garanti från säljaren som tur är :)
 
Har nu beställt ett 44 bakdrev enligt tidigare postad länk. :tuttar Kostade lite drygt en femhundring inklusive frakt. Återkommer med rapport när den är levererad, om det är något att ha samt om det fungerar med 106 kedjan & 17 fram... :gnissla
 
Halloj TRIPLE kollegor . Jag har en fråga tiller som kör 1050. Hur funkar era tändhattar. Problem med fukt i stiftbrunnarna på dessa åxå? Funderar isåfall på att byta till nya.
 
Har nu fixat den brustna soppakopplingen på min Triple.
Istället för att beställa nya kopplingar från UK för 60 pund så knallade jag till en verkstad och köpte två st 1/4" slangkopplingar för 40kr. Så nu trär jag slangen på dessa och drar åt med slangklämma istället.

Visserligen förlorar jag snabbkopplingsmöjligheten, den hade jag dock ändå inte innan då plastskiten som var där läckte.
Har ju dessutom bytt stift och luftfilter och monterat miniblinkers och gjort det mesta som föranleder tanklyft, så jag borde klara mig ett tag utan att ta bort den. :)

Kanske byter någon gång senare, men nu fick jag iaf igång min hoj tillsvidare.
 
Silikon funkade fint för mig.

Mmmm körde med det åxå. Men bytte stiften så var det inte så fint på dom gamla..:mad: Annars får den väl gå tills den börjar krångla så får man väl hitta på nått då:tummenupp
 
... jag kör 17/43 och ... kopplar lätt upp i trean förut vilket den inte ville tidigare.

Har en 955:a med 17/42 (vilket det väl bör bli om jag gått ner en kugg fram). Är absolut ingen wheeliekung men får allt upp den på gas i 1:an och kopplar upp den på 2:an. Med lite gung/ryck brukar den kunna komma bara på gas på 2:an också. Men på 3an tycker jag den verkar ovillig att resa sig.

Lite tips? Måste man stå upp? Använda passagerarpinnarna? Vilken hastighet/varv ligger du på 3an när du gör den majestätiska resning? :yoparty

Går det "lätt" på 17/43 kan det ju inte vara en omöjlighet på 17/42 :huvet Jag vill ju också kunna! :mad:
 
Har en 955:a med 17/42 (vilket det väl bör bli om jag gått ner en kugg fram). Är absolut ingen wheeliekung men får allt upp den på gas i 1:an och kopplar upp den på 2:an. Med lite gung/ryck brukar den kunna komma bara på gas på 2:an också. Men på 3an tycker jag den verkar ovillig att resa sig.

Lite tips? Måste man stå upp? Använda passagerarpinnarna? Vilken hastighet/varv ligger du på 3an när du gör den majestätiska resning? :yoparty

Går det "lätt" på 17/43 kan det ju inte vara en omöjlighet på 17/42 :huvet Jag vill ju också kunna! :mad:

Lätt och lätt. Förut gick det inte alls, nu går det. Tog väl i lite när jag skrev "lätt". :P
Brukar ligga mellan 80 och 100 kanske, går jag över 100 brukar den inte vilja. Arsulet längst bak på sitsen med svanskotan mot passagerarsitsen, sen är det bara att koppla på som vanligt. Om man hjälper till och rycker lite brukar det nog gå i högre hastigheter.
Stående är det inte några problem att ta upp den i 3an bara på gas och använda kroppen, både i lägre och högre hastigheter.

För mig börjar det ta sig riktigt bra med wheeliesarna nu. Har börjat komma upp mot en kilometer sittande nu. Startar i tvåan, lägger ganska raskt i trean, vid dryga 8000 petar man i fyran och börjar då komma upp mot balanspunkten (min vinkel är nästan tillräcklig för noll acceleration i ungefär 150-160km/h), sen är det bara att glida på. Måste jobba upp vinkeln mera bara så jag kan hålla ner hastigheterna.
Har börja kunnat ta kurvor någorlunda också, det är en grym känsla när man märker att man har kontroll och får hojen att göra som man själv vill!
Stående tar jag upp den i trean och håller den där, har väl börjat komma upp i en 6-700m nu.
Men oavsett om man sitter eller står så är problemet oftast att man måste sluta pga trafik eller för att vägen tar slut.
 
Dags för årets andra vurpa - Jag misstänker jag leder säsongen hittills.

Då var det dags igen. :)


Behöver inte oroa mig för den första repan på hojjen längre iaf.

Men jag måste faen ta mig samman och lära mig köra snart. Det här börjar bli för dyrt.

Lyckligtvis så behöver inget bytas ut och jag slipper blanda in försäkringsbolag.

Ett tips om ni ska köra av vägen är att välja att göra det i skogen. Mycket kvistar och bröte som tar emot en mjukt hehe.

Nu behöver jag följande:

  • Hitta någon som kan partial-lacka lite kåpor. Funderar på att kontakta Ditec.
  • Reda ut en buckla i tanken. Denna retar mig mest.
  • En ett st "left hand engine cover". Någon som pulverlackat om ett skrapat sådant med bra resultat? Bättre köpa nytt kanske?
  • Nytt kopplingshandtag.
  • Böja rätt styret 1 cm.

Tips på ovanstående föremål och göromål mottages tacksamt. (även donationer) :D

Nu ska jag leta lediga tider hos SMC för broms och kurvtagnings kurs.

Vad är det man säger. En gång, ingen gång men två gånger och man är genetiskt avvikande?

Gratulationer och blommor kan ni lämna i receptionen.
 
Vad är det man säger. En gång, ingen gång men två gånger och man är genetiskt avvikande?

En gång är ingen gång, två är lika med noll.

Och händer det en tredje gång att du hamnar lite snett...
Är det bara att börja räkna om, från nummer ett.

Tråkigt att höra dock. :(
 
Tjena.

Är det någon här som vet hur speed triple 955i står sig mot en r1 -03?
va ute o åke med en polare som kör r1 o han drog inte ifrån något :D
han vägrar o säga om han drog på fullt eller inte...

ha det så :yoparty
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top