Bra sporthoj för runt 40k?

Det är nog lite i banorna om CBR 900, ZX9R och R1 / Thunderace jag funderar..
GSXR har så satans obehaglig körställning så de är inte direkt aktuella..

Så det går alltså att försäkra en R1a på någon som är 24 för under tusenlappen i månaden någon stans då kanske?
Har förstått att de är ganska hållbara.. Men det brukar väl Honda med vara?

Kawa har jag faktiskt ingen aning om..

Så det går alltså att försäkra en R1a på någon som är 24 för under tusenlappen i månaden någon stans då kanske?

Javisst ring salusansvar och kolla här i Kalmar gick det bra iallafall(under tusenlappen):D

Mitt tips blir då definitivt en zx9r 98:a. Funkar lika bra till touring åkning som till aktivare fortkörning!:tummenupp Ni kommer inte tro mig men jag betalar 3200 kr hel/hel:yoparty Så för min del finns de inge negativt att säga om den!
Köp!!

jämnför inte yzf750 med r6 eller r1 spelar inte ens i samma liga....

När man snackar prestanda så jämförde jag med r6an. Hur fort går en r6a? Hur många hästar har dom? Det är de "tidiga" r6orna jag snackar om.

Sen visst, r1an har väl bättre chassi och så, men 750n har bättre bromsar :)
Samma där, jämför med -98, typ.

Mitt tips blir då definitivt en zx9r 98:a. Funkar lika bra till touring åkning som till aktivare fortkörning!:tummenupp Ni kommer inte tro mig men jag betalar 3200 kr hel/hel:yoparty Så för min del finns de inge negativt att säga om den!
Köp!!

Inte för att vara taskig eller så, men är inte ALLT billigt att försäkra om man bor relativt långt ifrån någon större ort? ;)

Hade gärna haft de priserna jag med :D

Men hur är den i sittställning?
Och kan man skjutsa någon (hon är ganska liten, typ 154) hyfsat bekvämt?

Inte för att vara taskig eller så, men är inte ALLT billigt att försäkra om man bor relativt långt ifrån någon större ort? ;)

Man skjutsar inte på sporthojar.:fatta! Det är det som skiljer en r1 från en goldwing!

Man skjutsar inte på sporthojar.:fatta! Det är det som skiljer en r1 från en goldwing!

Det där med goldwing var nästan under bältet :mad:
Jag har inte CE-behörighet så jag får nog inte köra sån ändå :D

Om tjejen vill åka med så klart att hon ska få åka :) hon lär ju bara vilja göra det en enda gång ändå :D

köper du en gammal r1:a behöver du ju bara halvförsäkring, släng på crashpuckar...

föresten bor även du långt från en större stad :arsele :pannkyss

Nej inte allt, jävla if skulle ha 24000 av mig om jag skulle teckna där!:va Nu har jag Länsförsäkringar.
Enda bruden jag skjutsat var lite längre, typ 165 å hon satt då väldigt bra sa hon. Förra ägarn på hojen åkte många hundra mil i europa med den och hadde sin brutta med och hon är då inte längre än max 155. Så det ska du nog inte behöva oroa dig för.:tummenupp

CBR 900 eller 929, 900an uppdaterades -96 i motorn, några hästar till och tåler wheelies vilket 92-95 inte gör för då skär veven.

929 vet jag inte så mycket om förutom att den är nyare och har mer effekt.

köper du en gammal r1:a behöver du ju bara halvförsäkring, släng på crashpuckar...

föresten bor även du långt från en större stad :arsele :pannkyss

men blää :slicka jag vet om att jag bor i en håla...

jo halvförsäkring lär det nog bli. Hel känns oftast helt meningslöst. Är fan billigare att köp en hel hoj i delar än att betala den satans premien :mad:

Nej inte allt, jävla if skulle ha 24000 av mig om jag skulle teckna där!:va Nu har jag Länsförsäkringar.
Enda bruden jag skjutsat var lite längre, typ 165 å hon satt då väldigt bra sa hon. Förra ägarn på hojen åkte många hundra mil i europa med den och hadde sin brutta med och hon är då inte längre än max 155. Så det ska du nog inte behöva oroa dig för.:tummenupp

Ja men dåså :) då ska det funka!
Får sätta ut en annons på KTM:en o se vad som händer!

Last edited:
men blää :slicka jag vet om att jag bor i en håla...

jo halvförsäkring lär det nog bli. Hel känns oftast helt meningslöst. Är fan billigare att köp en hel hoj i delar än att betala den satans premien :mad:

Ja men dåså :) då ska det funka!
Får sätta ut en annons på KTM:en o se vad som händer!

Ace e bra.

Last edited:
När man snackar prestanda så jämförde jag med r6an. Hur fort går en r6a? Hur många hästar har dom? Det är de "tidiga" r6orna jag snackar om.

Sen visst, r1an har väl bättre chassi och så, men 750n har bättre bromsar :)
Samma där, jämför med -98, typ.
Jag har haft både r1 och en yzf750 det tråkiga var att jag hade r1 innan 750 så den var inte så kul att köra.750 gick riktigt bra på kurvig väg,satt öhlins på den tror det sitter orginal på vissa modeller(vet ej)men kändes som ett lok och saknade effekt bromsarna var ok men inte super bra känsla.Och ja du har rätt r1ans bromsar är under all kritik riktigt dålig känsla.r6 är liten och smidig vilket väger upp den låga effekten.Dock samma skitbromsar som r1an.

Jag har haft både r1 och en yzf750 det tråkiga var att jag hade r1 innan 750 så den var inte så kul att köra.750 gick riktigt bra på kurvig väg,satt öhlins på den tror det sitter orginal på vissa modeller(vet ej)men kändes som ett lok och saknade effekt bromsarna var ok men inte super bra känsla.Och ja du har rätt r1ans bromsar är under all kritik riktigt dålig känsla.r6 är liten och smidig vilket väger upp den låga effekten.Dock samma skitbromsar som r1an.

E ju samma bromsar så det e ju inte så konstigt:)

Var väl ungefär så jag menade :) :tummenupp

Jag är mer än nöjd med effekten i min YZF750 men jag har ju bara kört slö 125a i ett år nu:gnissla
Jag tycker till och med att den går bra strypt :näsblod

Ett lok kan ju vara bra om man ska köra mycket långa touringrundor:rolleyes:
Bromsarna lär få bättre kännsla om man byter till stålomspunna bromsslangar.

Det första ALLA r1-ägare gör är ju slå på stålomspunnet. Kostar en femhundring sen har du blejdbromsar även på rettan. :tummenupp

Ok inte riiiktigt lika bra. :mad:

Köp en Yamaha YZF1000 Thunderace och lyssna med Folksam. De blev billigast för mig iaf. 25år gammal. 145hk och 198kg torrvikt.

Jag har precis köpt mig en CBR929:a som jag tycker är sjyst. Hade en ZX9R -98:a innan som jag även gillade. Ninjan var mycket billigare i försäkring, den kosta 622kr/mån halv på mig (24år, Uppsala).

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back