miljövänligt men satan så ful!!

För att sälja in en ny drivkälla borde man göra som dom här. När saker ser ut som ufo'n är det svårt att relatera till och bedömma.

Varför låter tillverkarna alltid designavdelningen gå "crasy" när det gäller design av miljöfordon? Bygg något som liknar dagens fordon så lär försäljningen gå bättre, och ge grejerna lite mer kraft då blir det :tummenupp

Varför låter tillverkarna alltid designavdelningen gå "crasy" när det gäller design av miljöfordon? Bygg något som liknar dagens fordon så lär försäljningen gå bättre, och ge grejerna lite mer kraft då blir det :tummenupp

det skulle jag säga är det största problemet med miljöfordon, alla ska se ut som något ur en hittepåfilm som utspelar sig år 2004 (som är inspelad 1979).

det skulle jag säga är det största problemet med miljöfordon, alla ska se ut som något ur en hittepåfilm som utspelar sig år 2004 (som är inspelad 1979).

Det fula utseendet är till för att man ska glömma den usla prestandan.

0-80 på 12sekunder, toppfart 80...
En kinesmoped från ÖB gör redan allt det där, fast bättre.

Vad ni är bakåtsträvare. Tänk vad det skulle vara bättre med sådana i stockolms innerstad än en massa bilar. Det skulle bara vara tråkigt om de såg ut som dagens fordon.

Skulle lätt kunna tänka mig en sån som cykel.. men inte som motorcykel..

såg för några dagar sen nån som kom glidandes på en tramphoj me elmotor, fy fan va gött att ha o åka te jobbet på när de e fint väder...

Du får "miljövänligt" att låta som något uppenbart positivt genom att formulera titeln som du gör. Själv bryr jag mig mer om skillnaden mellan olika mönster på sportdäck än miljövänlighet (inget alls!).

Nej, sånt trams kan veganer hålla sig till för att pendla mellan falafelvagnen och aktivistmöten där de räddar världen och kastar gatsten. Fast å andra sidan skulle de aldrig ha råd då de "inte tror" på kapital.

Värdelös skitprodukt som saknar lönsam marknad.

:kulspruta

Man får ta det för vad det är. Ett kul alternativ till moped eller cykel i stadsmiljö.

:Bugar Den där, till ett vettigt pris, skulle kunna sälja hur mycket som helst, i synnerhet här! Hade jag behövt pendla in till stan hade jag gärna köpt den, just som pendlarfordon! :fakta

Undra vad som händer om man kraschar med den och spräcker vätgastanken:va kan det säga kabooooom?

Jepp! precis som med bensintanken :tummenupp :tungan

En vätgastank är ju trycksatt vilket inte en bensintank är:tungan så reaktionen vid en läcka är betydligt mer dramatisk än på en vanlig bensintank. När honda lanserade sin nya prototyp vätgasbil förra året på gotlandring, var det ett säkerhetsavstånd på 500m från tankstationen de hade. Det är lite mer avstånt än till en vanlig bensinmack, detta eftersom explotionsrisken är betydligt högre.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back