Vilken 600 hoj skall jag köpa?

Dom är fruktansvärt snarlika så kolla efter båda modeller o ta den som är i bäst skick eller bäst pris eller den du känner mest för.

Vilken 600 hoj ska jag köpa?

Jag har en 600 rr vilket jag är väldigt nöjd med.
Räcker iaf för en tjej på 165 cm och 60 kg ;)

Tja!

Köpte nya BIKE igår..
Där testar dom dom flesta i denna klassen..

b.l.a 600RR, R6, ZX6r, GSX-R600, D675

Dom fick bra betyg på olika område, så det beror på vad du ska använda den till.

Bankörning var Kawan överlägsen, allround var Suzukin bäst.
Mitt emellen låg väl Triumphen (funderar själv på en sådan)

Lycka till, låt oss veta vad det blev sen :-)

Har en Suzuki gsxr 600, iofs enda hojen jag ägt men den går som fan, går bra att åka i stan också.

Säger som Don Quixote, alla är väldigt snarlika. Det är inte direkt så du blir frånåkt av nån med R6 p.g.a att du har en ZX6R. Lite olika körställningar o utseénden. Välj efter det o priset :tummenupp

Var i samma sits för ett par månader sen. Mitt val blev R6'an på grund av 2 anledningar. 1. Enligt mig oslagbart den snyggaste av alla 600'or. 2. Priset, billigare än CBR'en.

köp en kawa såklart, dom har mest karaktär av alla japanska hojar (nej jag kanske inte är helt objektiv nu). honda cbr är ju bara så rackarns slätstrukna o trista (nej jag kanske inte är helt objektiv nu heller). men r6 är nog den snyggaste hojen rent estetiskt i klassen:tummenupp

Har en gsxr 600 som jag är väldigt nöjd med, åkte 27 mil nästan i sträck förra helgen, kände ingenting i rygg eller armar.:tummenupp

köp cbr 08 den e billigast o snyggast, väldigt skön sittställning o bra tryck genom hela registret! :yoparty

:) Vi är fyra polare som just tagit kort. Samtliga har olika hojar. En gul CBR600 -01, en blå R6 -99, en grön ZX6R -00 och en svart GSX600 -96....
Alla verkar lika nöjda med sin hoj:)
Tror som många säger att det är det estetiska som gäller.
Körställningar och diverse problem med de olika är nog det man skall kolla upp. Samt det estetiska naturligtvis.
Vad jag har fattat så finns det inga direkta för och nackdelar med de olika. SJälv har jag CBRen, och jag tycker att man kanske sitter lite "bekvämare" på den pga den mjukare och aningen tjockare sadeln.
Men dom är lika i hastighet och väghållning, men vi funderar på att byta allihopa nån dag så vi får testa varandras. Då känner man ju mer skillnaden.

Kan starkt rekommendera 675:an. :)
Tycker du skall provköra den innan du bestämmer dig iaf. Kommit högt upp i många tester. Vunnit supertest 3år irad. :yoparty

Mitt förslag mellan dina val blir följande:

R6 om du tänker köra mera på bandagar och sådant.
CBR 600 om du tänker köra minimalt eller inga bandagar utan mera på vanlig
gata.

Mitt förslag mellan dina val blir följande:

R6 om du tänker köra mera på bandagar och sådant.
CBR 600 om du tänker köra minimalt eller inga bandagar utan mera på vanlig
gata.

Vad grundar du det på?

Själv hade jag en ZX6R-03:a vilken jag tyckte var förbannat skön att köra, bekväm sadel, bra drag m.m. Polaren hade en CBR600RR-03, första jag märkte var att sadeln var ju brutalt hård i jämförelse. Så hur blir Hondan mer touring undrar jag?

Provkör de flesta hojjar i klassen innan du bestämmer dig. I övrigt håller jag med Cykelstyre. Vi kanske är något partiska, men man blir inte missnöjd. Det är en kanonhoj helt enkelt.

En CBR600RR så klart.
Jag är ju inte alls partisk. Haha

Nej men jag måste ju erkänna att jag är så grymt nöjd med min så. :D

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back