Vilken 600 hoj skall jag köpa?

Låter som du ska läsa senaste BIKE med beg.test på 600:orna.
Ta den som du tycker känns roligast och är snyggast. :tummenupp

Är du van vid en RD350 så kan du köpa vilken 600 som helst. Det kommer att att vara rena drömmen att köra :) Personligen tycker jag att du ska titta på på en ER-6. Billig försäkring och ungefärlig effekt som RD'n men hundra gånger bättre väghållning och bromsar samt lätt att hantera. Annars är en Hornet 600 inte fel.

Tja!

Köpte nya BIKE igår..
Där testar dom dom flesta i denna klassen..

b.l.a 600RR, R6, ZX6r, GSX-R600, D675

Dom fick bra betyg på olika område, så det beror på vad du ska använda den till.

Bankörning var Kawan överlägsen,,,,

Nja, nu är det ju Bike du skriver om. Inga tider från bankörningen presenterades i testet. Testet verkar (som vanligt) bygga på helt subjektiva upplevelser samt senaste kvartalets annonsintäkter.
Hela testet är fullt av motsägelser. De skriver en sak i texten men en helt annan i betygssättningen. Detta blandas med lite rena faktafel samt uppenbarligen obefintlig korrekturläsning.
OBS!! Gäller nu inte bara Daytonan utan samtliga testade modeller.

Vilken som de facto är snabbast på bana i standardskick behöver knappast diskuteras vidare.:hihi

Mitt förslag mellan dina val blir följande:

R6 om du tänker köra mera på bandagar och sådant.
CBR 600 om du tänker köra minimalt eller inga bandagar utan mera på vanlig
gata.

När du blir gammal nog för att övningsköra på en riktig mc kanske någon tar dig på allvar.:pannkyss

CBR 600 RR om du ska åka mesta gata
En R6 på bana borde alla få uppleva, hysteriskt kul, men till vardags, nätack

jag har haft 2 CBR 600 och en ZX6R och min personliga uppfattning om dessa hojar var att ninjan var inte alls lika snäll o trevlig i kurvorna. CBRen kunde jag få runt lättare i skarpa kurvor och den svarade bättre. sedan om detta var pga mig som förare eller inställningar på fjädrar o så det kan jag inte svara på. Hmm mycket informativt inlägg av mig

har en gsxr som jag är riktigt nöjd med..bra val enligt mig, men allt e ju personligt.

CBR 600 RR om du ska åka mesta gata
En R6 på bana borde alla få uppleva, hysteriskt kul, men till vardags, nätack

Har som sagt haft 3 R1.or i rad och nu bytt till en R6-08:a. Alla säger att dessa är mindre bra på gata men jag upplever absolut inga problem och då kör jag i normala fall 20 mila rundor. Man måste givetvis köra aktivt och då det går lagligt får man ha vänsterarmbågen i tanken för att få till en vilsam körställning.

Ingen som har en extrem sporthoj har väl tanken att den skall vara en bra pendlare!? Eller? De skall köras aktivt och om man gör det sitter man skönt. Kör man lagligt är skall man antingen köpa en annan hoj (eller rentav en Volvo) eller sätta armbågen i tanken och njuta av naturen kring vägen...

/D.

Är du över 1.80 på en gixxer 600 så är det bäst att du har kroppshållning som en 90-årig reumatisk gubbe

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back