Triumph Speed Triple-tråden

OM du inte har depåställ så kan man alltid lyfta fram med domkraft och sänka ner hojen på en pallbock. Tex lyfta i gaffeln fram och sänka ner på en bock på lämpligt ställe framtill på motorn...

Kommer inte ihåg om det var 22, använde ett par muttrar och bult ist :)

65 Nm på min gamla, borde vara samma på din...

132 Nm på min gamla, borde vara samma på din... Korrekt, ska faan inte vara lös... låter livsfarligt!!

Nojjigt... Tackar för snabb support ;)

OM du inte har depåställ så kan man alltid lyfta fram med domkraft och sänka ner hojen på en pallbock. Tex lyfta i gaffeln fram och sänka ner på en bock på lämpligt ställe framtill på motorn...

Kommer inte ihåg om det var 22, använde ett par muttrar och bult ist :)

65 Nm på min gamla, borde vara samma på din...

132 Nm på min gamla, borde vara samma på din... Korrekt, ska faan inte vara lös... låter livsfarligt!!

Tackar:tummenupp

Lameller?

Äre nån som vet om det finns att köpa lameller och mellan skivor annat än original, och i så fall var:va , har en -00 Daytonamotor i ramen för tillfället?

Köpte en beg flyscreen i fjol till min Triple. Monterade den aldrig eftersom hojen skulle lackas om i vinter.

Hur som helst; fick via mail instruktioner om hur man monterar flyscreenen. Men datorn kraschade och här står jag nu med 1 st flyscreen och kliar mig i huvudet.

Någon som vet hur man monterar?

Arrow eller Zard slipon?

Vilket ger skönast ljud?

- Martin

Hallooo...

Har snart kört in bajken o ville få lite tips å tricks om hur man kör på bakhjulet utan att använda kopplingen...alltså göra en power wheelie.

Köpte en beg flyscreen i fjol till min Triple. Monterade den aldrig eftersom hojen skulle lackas om i vinter.

Hur som helst; fick via mail instruktioner om hur man monterar flyscreenen. Men datorn kraschade och här står jag nu med 1 st flyscreen och kliar mig i huvudet.

Beror kanske på vilken årsmodell det är men på -01 så tar man bort översta skruven oc lossar dom 2 andra, sen är det "bara" att styra in den, montera skruven och dra åt dom andra 2.

Beror kanske på vilken årsmodell det är men på -01 så tar man bort översta skruven och lossar dom 2 andra, sen är det "bara" att styra in den, montera skruven och dra åt dom andra 2.

Last edited:
Lol...ok

Kanske bara jag som e lite för feg, samtidigt som jag håller koll på varvtalen.
Får väl vara lite aggressivare efter att ha kört i hojen helt.

Annars vad e det för växel å varvtal som funkar bäst?

På ettan spelar det ingen roll vilket varv du har
På tvåan är det vid ca 6k eller så får du stötta lite med kopplingen eller rycka i styret.

För andra växlar finns det andra som kan svara bättre.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back