Two stroke man
Gudomlig sporthojare
En fight 2 mot 2 tycker jag verkar vara nåt själva valt och nåt dom kan klara själva. Jag skulle själv ha sökt upp första parkett och passat på att studera självförsvar IRL.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

jag skulle inte gått emellan.
En jämn fight ser jag inget fel med.
Ungtuppar gör så.
Inga problöem.Återigen, det var på en buss full med folk. Jag vet inte upprinnelsen till bråket heller. Det kan ha varit så att två av dem hoppade på de andra två som inte ville slåss utan gjorde det för att de var tvungna.
Om jag blir påhoppad på bussen och är tvungen att försvara mig så är det ju väldigt betryggande att veta att folk tänker som många gör här. "Vadå, det är en mot en, klart de ska få slåss i fred..."
Ytterligare en aspekt. Vad ska busschauffören göra? Han kan inte gärna fortsätta köra och låtsas som ingenting. Ska han behöva gå in och bryta för att folk sitter som fån och tittar alternativt tycker att det är helt okej att de slåss?
Om ett par killar kommer överens om att klappa på varandra utan att det stör någon annan så skiter väl jag i det. Men det är fan inte acceptabelt beteende på en buss bland en massa folk!
Det där gäller det mesta, folk vågar inte göra något, inte ens om en bensinpump slutat fungera så vågar dom gå in och påpeka det för bensinstationen![]()

Lucus: Du har helt rätt i det du skriver.
I den här specifika situationen gjorde jag den bedömningen att det var ofarligt att gå emellan. Jag kunde direkt avgöra att jag är fysiskt starkare än var och en av killarna och på så vis lätt kunde värja mig om de skulle ge sig på mig. De slogs frenetiskt med varandra, risken att de skulle ge sig på mig istället var obefintlig. Det värsta som kunde hända var att jag skulle få en pojknäve i plytet, och det överlever jag.Hade det varit fyra tatuerade skäggiga karlar med skinnvästar med dödskallar på hade jag försökt kliva av bussen snarast istället... ;-)
Visst, någon av dem kunde ha haft en kniv, men jag bedömde det som rätt osannolikt också. Jag skulle utan att tveka göra samma sak igen. Folk måste sätta gränser och visa ungdomarna att visst beteende inte accepteras av vanligt folk.
Ja, jo, det hade aldrig hänt i Danmark. Eller Turkiet. Eller Sveg. Där hade alla gått emellan. Ja JÄVLA SVENSKAR!!! Svenskarna!!! Fan för dem alltså.
Det är hemskt mycket tjat om svenska svenskar, men det är bara inbillning. Folk tänker likt och olikt över hela världen. Även svenskar reagerar annorlunda. Det kanske är du som ingrep som är svensken?![]()
Du skrev tidigare att du var en fredlig kille som aldrig varit i ett slagsmål.
Nu vet jag ju inte vad du menar med pojkar men var inte så säker på att en pojknäve är så ofarlig. Den kan vara farligare än ett skägg med tatueringar och skinnväst.
Jag har aldrig slagit någon, däremot har jag fått en käftsmäll en gång. Det gjorde inte särskilt ont. En smäll av en stadig kille på 100 kg däremot skulle jag inte gärna stå i vägen för! Det var rätt små grabbar i 15-20-årsåldern. 60-65-kgsklassen kanske. Av slagsmålsstilen att döma var det rätt ofarligt att få käken ivägen. Det var lite hockeyfajtkänsla. Jag var inte målet för några slag, det värsta som kunde hänt var väl att jag hade fått en snyting av misstag.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |