hackar vid högre varvtal

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tjena, har precis gjort iordning min caferäser(dr800-90) för bes, men hade en tråd om mitt bränslestrul el vad det är. hittar inte denna nu o skapar en ny.

tank med vanlig vaccumklocka(stavn) ej pump..
2 st gasare som har plockats isär o rengjorts, blåst alla kanaler man kan tänka sig.. öppet avgassystem och orginal bestyckning,, hade nålen upp ett steg förr men de hjälpte inte. gick bra innan med nålen på båda ställen.

nu är det så här att vid lite högre varvtal så börjar den hacka som om soppan håller på o ta slut.. har provat alla lägen på kranen men ingen skillnad.

om de gör nån skillnad så idag när jag prova med besiktnings insats
(i ljuddämparn) som täpper till lite mer så hacka den ännu mer,, :va

ventiler kollade o dubbelkollade innan jag ställde av den förra året.. allting verkar rätt men man kan ju aldrig va hundra.. kan ventilerna göra denna tendens el har kranens vaccumklocka pajat el har ni nån idee?

tacksam för svar. :)

Tja,
Om det är bara på högre varvtal så skulle jag prova med större huvudmunstycke.
Vad hade du för avgassystem ifjol?
Kör du utan luftfilter?
Öppna locket till tanken, gör det nån skillnad? (vakum i tanken)
Flottörnålen som har hängt sig kanske?

Ha det mannen.... Jason

Fler frågor har du mixtrat med luftburken sedan den gick bra sist typ bytt filter ellr kapat upp? Om du är osäker på vacumregler av kranen eller tanken så provkör med petflaska med istoppad slang glöm iså fall inte avluftningshål på flaskan!! och hög plasering. Har den gått bra med exakt samma prylar förut?

Ozeo: Det är varvtalsregulatorn! ;)

Sorry, men jag kunde inte komma på nåt. Men jag ska klura lite.
Säger som Boost: Vilken var din senast fungerande konfig. och vad har du gjort sedan dess?

Låter snarare som om den går fett istället för snålt, prova utan luftfilter (om det går). Går den bättre har du för stora munstycken. Går den bättre med choke är de för små.

Tja,
Om det är bara på högre varvtal så skulle jag prova med större huvudmunstycke.
Vad hade du för avgassystem ifjol?
Kör du utan luftfilter?
Öppna locket till tanken, gör det nån skillnad? (vakum i tanken)
Flottörnålen som har hängt sig kanske?

Ha det mannen.... Jason

funka förut med orginalprylar..
med filter provat tanklocket. :va

Fler frågor har du mixtrat med luftburken sedan den gick bra sist typ bytt filter ellr kapat upp? Om du är osäker på vacumregler av kranen eller tanken så provkör med petflaska med istoppad slang glöm iså fall inte avluftningshål på flaskan!! och hög plasering. Har den gått bra med exakt samma prylar förut?

inge mixter, endast öppen ljuddämpare.
funka bra förr o "blev så" kanske efter bestyckn el likn. :va har högre högfarts munstycken 142 o blivit tipsad om likn,, har funkat med det förr oså :va

ska prova petflaskan.:tummenupp

Ozeo: Det är varvtalsregulatorn! ;)

Sorry, men jag kunde inte komma på nåt. Men jag ska klura lite.
Säger som Boost: Vilken var din senast fungerande konfig. och vad har du gjort sedan dess?

har den senaste fungerande nu, har ställt ventiler o mixtrat med nål mm.
har haft öpp o kolla ventiler 2 gånger efter min "justering" o dubbelchecka,

flottör nivå då? fick tips om det idag,, han sa att de bruka bete sig som den då..

drar ur den 1an,, bruka funka hyffsat, sen börjar de liite på 2an vid höga varv.
känns mest med motstånd, alltså i farter över 100 och man drar på fullt..
känns inget spec vid "torr"gasning..

Last edited:
Det låter faktist som för litet högfartsmunstycke 142 låter smutt du borde prova 150-160, för problemet verkar ju öka när det går tyngre!! Jo du har händelsevis inte en kolv liggandes lös någonstanns till en dr750 eller800? jag ska ev sätta i en sådan i xrn 106mm borr:tummenupp jag måste ha måttet på kolvbulten och måttet från kolvbult till överkant kolv.

Det låter faktist som för litet högfartsmunstycke 142 låter smutt du borde prova 150-160, för problemet verkar ju öka när det går tyngre!! Jo du har händelsevis inte en kolv liggandes lös någonstanns till en dr750 eller800? jag ska ev sätta i en sådan i xrn 106mm borr:tummenupp jag måste ha måttet på kolvbulten och måttet från kolvbult till överkant kolv.

de är dubbla förgasare :tummenupp 2x142 kan inte va för litet :va iaf så funka de ju fortfarande innan,, så löser jag de med större huvud så har jag inte löst problemet igentligen :va

inga extra kolvar,, prova på dr 800 forumet?

de är dubbla förgasare :tummenupp 2x142 kan inte va för litet :va iaf så funka de ju fortfarande innan,, så löser jag de med större huvud så har jag inte löst problemet igentligen :va

inga extra kolvar,, prova på dr 800 forumet?

Oj då 2 fuggar heh,he blandade visst ihop med dr650 jo men 142 142 låter helt plötsligt för stort. kan det inte vara så att det var kallare klimat när du bestyckade in den så den gick bättre då vad är org? dr 800 forum finns det? måste söka!!

Last edited:
Oj då 2 fuggar heh,he blandade visst ihop med dr650 jo men 142 142 låter helt plötsligt för stort. kan det inte vara så att det var kallare klimat när du bestyckade in den så den gick bättre då vad är org? dr 800 forum finns det? måste söka!!

ne likn klimat. 142 är vad de flesta tipsar om o de har funkat. 130+ nåt är orginal.

verkar funka med flaska.. gammal kran.. ska kolla om den går o "renovera" el byta ut billigt, i värsta fall har jag en annan kran.

vid varje repa så hackar den,, med flaskan så gick de o hålla fullt alla växlar samt ligga på konstant 6500 varv o inget av det gick förut,, prova dock bara 3 repor men de kan fan inte va annat :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN