Tecken vid poliskonroll

Bobby600

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
Triumph TT600 -00
Finns det något speciellt tecken man kan göra för att förbereda en förbikörande mc vid t.ex. poliskontroll.

Blinkar man inte med helljuset som man gör med bil? Borde väl vara enklast, så det inte skapas förvirring.

Ut med armen å visa att man ska dämpa farten genom att föra armen upp och ner med handflatan mot marken, så gör jag, och det kan inte missuppfattas.

Inte som att man flaxar så mycket utan som att man trycker ner mot marken :)

Ut med armen å visa att man ska dämpa farten genom att föra armen upp och ner med handflatan mot marken, så gör jag, och det kan inte missuppfattas.

När du ändå är igång så använd andra armen med...du lär se ut som om du försöker lyfta! :D

"Flight G S X R 7 5 0 is ready to take off"
"You are clear to take off!"
"Flight G S X R 7 5 0 is lifting...."
"Happy flight!"

:rofl

Take off

När du ändå är igång så använd andra armen med...du lär se ut som om du försöker lyfta! :D

"Happy flight!"

Haaaa haaa haaaa fan jag höll på å ramla av soffan ! KLOCKRENT SVAR JKay
Du rockar ...:D :tummenupp :tuttar :gnissla

För att vara seriös så den enda gång jag "behövt" varna så gjorde jag tecknet med knuten hand, pekfingret riktat rakt upp och snurrandes som att simulera blåljusen. :)

PuttePK: NU är du väl värd en öl! :)

För att vara seriös så den enda gång jag "behövt" varna så gjorde jag tecknet med knuten hand, pekfingret riktat rakt upp och snurrandes som att simulera blåljusen. :)

PuttePK: NU är du väl värd en öl! :)

Hur Fan visste de de ?? Korkade precis upp en bira å är på srålande humör efter dina fulländade inlägg H ehh eh

Skål !:tummenupp :D :D :D

Blink blink med hel-ljuset!

detta rädda mig för att komma in mot kontroll lite för hastigt härom veckan, fortsätt så... :tummenupp

jag brukar ställa mig på ett ben på sadeln och jonglera med 4 bollar samtidigt som jag citerar gamla benny andersson låtar.. men ingen verkar förstå.

Har börjat att gå mer och mer över till det snurrande fingret nu dock ;)

Jag har alltid vinkat en fartdämpande signal och det har alla gjort mot mig. Det känns som den universella. Blinka med helljusen gör så många åt att ens halvljus står för högt eller för de tycker man kör för fort eller alla möjliga andra anledningar.

:mad: Dags att göra en sticky! :mad:

Ständigt återkommande ämne!

Själv har jag en saftblandare monterad ovanpå hjälmen som jag tänder..

jag brukar ställa mig på ett ben på sadeln och jonglera med 4 bollar samtidigt som jag citerar gamla benny andersson låtar.. men ingen verkar förstå.

Har börjat att gå mer och mer över till det snurrande fingret nu dock ;)

Va?! De der hade jag fattat direCkt!!!111 Måste vara trögfattade fordonsframförare på våra svenska vägar! :mad:

:hihi

Kan väl bara instämma, går ju inte att misstolka.

Varför varna ??

Det kan vara en drogpåverkad förare..en stulen hoj, en utan körkort som inte kan köra hoj ??

i ena tråden ska man skjuta idioter som kör hoj i nästa så ska man varna för polisen....kan var samma idiotförare....

Jag har slutat varna andra för poliskontroller. för länge sedan....hoppas det hjälper polisen lite i sitt arbete att rensa lite bland odugliga förare....

Hur svårt kan det vara??? Är ni alla så unga ( :D ) så ni inte känner till V-tecknet?

Ett sådant i rutan betyder Tusse Batong längre fram.... :)

"Happy flight!"

1000!!!!! :FU :fakta

Hur svårt kan det vara??? Är ni alla så unga ( :D ) så ni inte känner till V-tecknet?

Ett sådant i rutan betyder Tusse Batong längre fram.... :)

Det eller cirkelrörelse med pekfingret i kombination med 2 blinkningar med helljuset för att väcka mötandes uppmärksamhet.

Henrik

Jag håller med DevantE.
Handflatan ner och flaxa.
Jag tolkar det inte automatiskt till polis dock. utan även till "fara på vägen" såsom olycka mm.

Fortsätt med den gesten!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back