Ktm 690

Det är ingen av er som kör med Leovince pipor?
 

Bifogat

  • leo.jpg
    leo.jpg
    38.2 KB · Visningar: 170
  • leo2.jpg
    leo2.jpg
    36.3 KB · Visningar: 145
Jag är också lite nyfiken på Leovince pipor. Så om någon har erfarenhet, dela gärna med er :)
 
fälgar

e de nån som vet om det är samma fälgar på 690:n som på 625/660, har frågat på karlströmsmotor men dom verkade inte ha någon koll, de sa bara att dom trodde de va samma
 
Vad sitter det för däck original på 690SM? Ngt som funkar att pressa på bana en heldag??

Ja det är finfina bridgestone batlax (bt090) tror jag dom heter.
Mjuka som fan, gjorde slut på badäcket på 100 mil gatåkande, lite sladdande
(dock inga burnisar) sen så visade sig korden så småningom.
Köpte ett likadant på mcdackonline för 1400 spänn, ska vara mer rädd om detta tror jag.
 
Ja det är finfina bridgestone batlax (bt090) tror jag dom heter.
Mjuka som fan, gjorde slut på badäcket på 100 mil gatåkande, lite sladdande
(dock inga burnisar) sen så visade sig korden så småningom.
Köpte ett likadant på mcdackonline för 1400 spänn, ska vara mer rädd om detta tror jag.

Låter bra!!:tummenupp

Ngn som har både drevat ned fram och drevat upp bak???
Ngn som har provat både helsystem och slipon... ngn speciell skillnad?
 
Låter bra!!:tummenupp

Ngn som har både drevat ned fram och drevat upp bak???
Ngn som har provat både helsystem och slipon... ngn speciell skillnad?

Hehe, jag har satt på 45 kuggar bak :tuttar Det måste vara det största som går på med orginalkedja... Det blev brutalt mycket bättre drag i gejorna, ska dock dreva ner den igen då det varvar lite väl mycket om man kör utanför stan. 7000rpm i 150km/h på 6:an... lite onödigt slitage kanske. Satte på en kugg mindre fram det första jag gjorde och det blev mycket mindre ryckande.

Köööp slip on alternativt helsystem, det blir brutal skillnad eftersom hojen ska klara euro3 kraven så är den duktigt strypt med orginalburkarna. Själv har jag ett hemmameckat lazersystem från clessons motor på g, dom ska endast ha 4000 kr för det, inklusive mappning! Man kan välja på kolfiberburk eller titan. BILLIGT
 
Last edited:
Hehe, jag har satt på 45 kuggar bak :tuttar Det måste vara det största som går på med orginalkedja... Det blev brutalt mycket bättre drag i gejorna, ska dock dreva ner den igen då det varvar lite väl mycket om man kör utanför stan. 7000rpm i 150km/h på 6:an... lite onödigt slitage kanske. Satte på en kugg mindre fram det första jag gjorde och det blev mycket mindre ryckande.

Köööp slip on alternativt helsystem, det blir brutal skillnad eftersom hojen ska klara euro3 kraven så är den duktigt strypt med orginalburkarna. Själv har jag ett hemmameckat lazersystem från clessons motor på g, dom ska endast ha 4000 kr för det, inklusive mappning! Man kan välja på kolfiberburk eller titan. BILLIGT

Jo jag hade en 690 i en månad är jag jobbade på Superbike (demohoj) och den satte vi slipon på. Men jag undrar om det är märkbar skillnad på slipon och helsystem, förrutom viktminskningen?
 
Ja det är finfina bridgestone batlax (bt090) tror jag dom heter.
Mjuka som fan, gjorde slut på badäcket på 100 mil gatåkande, lite sladdande
(dock inga burnisar) sen så visade sig korden så småningom.
Köpte ett likadant på mcdackonline för 1400 spänn, ska vara mer rädd om detta tror jag.

Reagerade faktiskt på det, att jag tyckte de däcken har snålt med mönsterdjup redan från början.

Nästan så man kunde tro att det var meningen att de inte skulle hålla så länge, men 100mil lät grymt lite.
 
För dom som undrade om axlar på gamla/nya hojar
Jag har satt på enduro fälgar på 690SM som jag hade tidigare på min 640.

640-02 är det iaf 20mm axlar fram/bak
På 690SM är det 26mm fram och 25mm bak.

Fick byta lager och svarva nya bussningar så fungerade det bra.

//Tobbe
 
För dom som undrade om axlar på gamla/nya hojar
Jag har satt på enduro fälgar på 690SM som jag hade tidigare på min 640.

640-02 är det iaf 20mm axlar fram/bak
På 690SM är det 26mm fram och 25mm bak.

Fick byta lager och svarva nya bussningar så fungerade det bra.

//Tobbe

Bild mannen!!!!!:7peta:)
 
Ngn som kan svara på dessa frågor??

satte dit insexbultar med runda skallar i dom bakre hålen, funderar också vad man ska kunna sätta i dom främre hålen, behövs brickor men dom blir för stora..
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top