BTB
Ny medlem
Liten sväng på en 06a,klart potent hoj men 05ans 6a är smidigare och känns mer hanterbar bara som första intryck,krävs ju lite mer innan man hittar rätt på hojen så man kan köra lite hårdare.
Effekt fanns ju så det räckte till och blev över men på en kurvig väg är jag osäker om det skulle gå fortare annat än mellan svängarna om man inte ligger rätt i växlarna på 6an,ligger man rätt får det nog bli längre rakor om det ska skilja något nämvärt.
Kände att för att tillfullo utnyttja effektövertaget på literhojen får jag nog köra bra mycket mer än jag gjort,har inte nog erfarenhet att fullt utnyttja 6an än och innan dess så blir det ingen liter för mig(mao,kanske aldrig!)
Men men,gillar du att köra aktivt så är en 600 nog något för dig annars vete fan,litern får du ju bra fart ur kurvorna på högsta växeln med medans du får peta ner om det ska gå riktigt fort på 600an.
Spelar nog för övrigt ingen roll viket märke du tittar på men har du kört R1 så finner du dig kanske mer hemma på en R6a vid första kontakten med den annars är dom väl hyfsat likvärdiga(lite tveksam till triumphen,bekant till mig tyckte den kändes lite instabil eller väl snabbsvängd kontra R6an men det kanske krävs lite tillvänjning på den)
Henrik
R1:an är rena drömhojen för mig, tycker den är lättsvängd och lätt att köra fort med om man är försiktig med högerhanden. Jag tycker otroligt nog att R1:an är ganska seg under 10000 rpm och jag försöker alltid ligga mellan 10-14000 rpm där omständigheterna tillåter det. Jag kör ALLTID på den växel som ger bäst respons vilket innebär att jag aldrig slökör på 6:an med R1:an. Då blir det bara segt och tråkigt.
Med R6:an vill jag egentligen åt variation i första hand, tror ärligt talat att R1:an är svårslagen på det hela taget. Det är verkligen en kanonhoj som skänkt mig mycket glädje....livsfarlig glädje....
För några år sedan tyckte jag det var fruktansvärt drag i en Aprilia RS 250 med 60 bakhjulshästar och nu tycker man R1:an är seg under 10000 rpm. Man blir så farligt avtrubbad och det är dags att vända lite på trenden. Hoppas R6:an får ut mig på bana där den och min körstil gör sig bättre. Jag utvecklas inte mer på R1:an utan sätter bara mitt liv på spel. Det tråkiga med aktiv landsvägskörning är att det bara blir farligare och farligare utan att man för dens skull egentligen blir en skickligare förare. Man kan aldrig lita på någonting ute på vägen, det är så många parametrar som man måste ta hänsyn till att man aldrig kan köra i närheten av ens egen och hojens potential.
En R6:a hoppas jag passar mig och får ut mig på bana. Annars får man lägga ner MC intresset och börja kappsegla igen
/D.