Köp av första 125, vilken?

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Skulle vilja ha tips på bra och sköna hojar att köra på nu när man snart fyller 16. Vilken ska jag ha? Kom med förslag vet jag! Vill inte ha en Motard utan sporthoj såklart. Snabb är också ett plus:tungan

Tack på förhand!
 
Jag får första kommentaren. Satsa på aprilia, speciellt innan alla mitokillar här på sh kommer överösa din tråd. :)
 
Kolla här först sötnos http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=161193 eller sök.

Men jag tycker absolut du ska satsa på en rs:a lätt snyggast och det måste ju finnas en anledning till att man bara använder rs:or i gp jr 125 ("orginal" klassen).
Jag tar det personligen som ett bevis på att rs är bättre men hur mkt som skilljer vet inte jag:tungan
 
Mito :fakta

Kolla bara designen. Där ligger aprilia efter.
Och den är snabbare än RS också, du var ju ute efter hastighet.
Chassi, mycket lättkört och perfekta bromsar.
 
Mito :fakta

Kolla bara designen. Där ligger aprilia efter.
Och den är snabbare än RS också, du var ju ute efter hastighet.
Chassi, mycket lättkört och perfekta bromsar.

Dom nya rs är ju fett mkt snyggare än miton.. de äldre däremot är inte lika fina..
ONT: Va har du för budget?
 
om du ska ha ny tkr jag derbi gpr 125cc den e rätt billig ny strypt o klar jämfört med aprilia och med egna erfarenheter tkr jag att båda är väldigt bra o snabba
 
Dom nya rs är ju fett mkt snyggare än miton.. de äldre däremot är inte lika fina..
ONT: Va har du för budget?

Mito är mer stilren medans nya RS är mer åt hållet överstylad typ

Jag säger inte att den är ful, för de är den inte, bara att jag tycker att mito är snyggare
 
Bara jag som tycker nya rs:an är klart mycket snyggare än nya miton?
 

Bifogat

  • p01691_0069.jpg
    p01691_0069.jpg
    67.6 KB · Visningar: 53
  • new-mito.jpg
    new-mito.jpg
    45.2 KB · Visningar: 60
Miton är mer stilren imo. Gillar inte när det är massa wannabe motogp dekaler. Rsen är dock inte ful..
 
Fast nya RSen får ändå se sig hårt smekt mot förra Miton

Att den gamla miton va snyggare än den gamla rs:an, håller jag med om. Men den nya rs:an är ju oslagbar.

Dock får man lägga 30k för en mito från 1995.
Kostar ju 30-35 för en rs:a som är max 3-4 år gammal..

Gillar inte när det är massa wannabe motogp dekaler.


Är inte hela mitons koncept att vara wannabe ducatis 996a?
 
Last edited:
Mitt inte helt opartiska tips är en TZR. Billig i inköp, kostar nästan inget i försäkring och skulle den få smaka asfalt är det bara låta den ligga och gå hem.

Förstår inte hur man lägga massor med pengar på första fordonet. Visserligen finns det ju folk som börjar sin bilkarriär i M5or också. Men det är dom man träffar med tom plånbok, svets och plåtarbeten i verkstaden sedan.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top