Kustvägen-repan är med i morgonens lokalblaska

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
"Vansinnesfärd ute på nätet

På sajten youtube kan man följa en vansinnesfärd på mc mellan Bergshamra och Norrtälje ..

- Det går inte att identifiera förarna på filmen, därför kan vi inget göra"

Det kan man läsa på första sidan i lokaltidningen idag. Vidare står det att filmen ligger för beskådning på tidningens hemsida samt att man kan kommentera den där. Undrar hur kommentarerna kommer lyda, den kanske får fin kritik för redigeringen? :rolleyes:

Uttalanden om skyhöga försäkringspremier och olyckor citeras också.

Jag la in en kommentar om att det borde byggas lite fler banor så kunde fler "specialanpassade racermotorcyklar" :D få köra av sig på banåkning där..

Undrar om man skulle busa lite :fattartil Fippla till givaren till hastighetsmätaren så den visar dubbla hastigheten, eller kanske 3ggr så hög. Sen filmar man när man ligger i 270 (90km/h) och blir omkörd av blandade familjekombis och linjebussar :D

Det lite tråkiga i det här sammanhanget är ju att det är just sådant här som gör att politiker, poliser, NTF och andra motiveras att göra något för att förhindra att folk kör motorcyklar och ökar sannolikheten för att man på sikt kommer att införa ägaransvar för fortkörningar, fartkameror som fotar bakifrån, transpondrar med GPS eller andra medel för att förhindra liknande saker.

Dessutom så anser jag att det här inte var något annat än en vansinnesfärd. Det var långt ifrån full koll i alla lägen. Det är ju en sak om man bara riskerar sitt eget liv och hälsa för att köra fort men den här föraren riskerar även andras liv som inte gjort samma val. Dålig stil och oansvarigt är min åsikt.

Och sådant här ska för fan inte läggas ut på nätet. Det är ju som att göra reklam för förbud mot MC.

Det är just sådana här fimer som hyllas, uppmuntras och glorifieras här på SH.

Sen ska man själv ut å slå tider på Bulten, filma torg och parkkörningar.

I nästa sekund så är det samma människor som klagar över höjda försäkringspremier, lagförslag om fartkameror som mäter mellantider, tar foton bakifrån, ägaransvar, mer resurser till polisen, osv....

Hur tänker man då ? :va

Det är just sådana här fimer som hyllas, uppmuntras och glorifieras här på SH.

Mja, men den här typen av bomb-filmer känns ganska mycket som gårdagens material. Från att ha varit nöjje har det gått till att bli ett sömnpiller, och jag talar självfallet för min egen del.

d1ce> Nja, håller med jag också så du är inte ensam. Snyggt är läckrare än fort.

Å va är det för fåntrattande om "hade vi haft bana så.." Jo tjena i lingonskogen, idioter lär väl köra som idioter även om det finns en bana att tillgå.

d1ce> Nja, håller med jag också så du är inte ensam. Snyggt är läckrare än fort.

Å va är det för fåntrattande om "hade vi haft bana så.." Jo tjena i lingonskogen, idioter lär väl köra som idioter även om det finns en bana att tillgå.

Jag inbillar mig att det helt enkelt är att köra fort som fan på allmän väg en del vill. Hade det funnits en bana tror jag inte att det hade skett där istället, åtminstone långt ifrån alla.

Jag inbillar mig att det helt enkelt är att köra fort som fan på allmän väg en del vill. Hade det funnits en bana tror jag inte att det hade skett där istället, åtminstone långt ifrån alla.

Det där är klassiskt...vi arrangerade banträffar och konbanor friskt i Imprezaklubben, det kanske var 20% (grov uppskattning) av alla som jag vet knappt borde ha körkort som dök upp när det var körning på lika villkor under säkra former, för helt plötsligt är det fler som åker fort, och då är risken att man blir jämförd - och att man helt plötsligt inte är den där storfräsaren man tror sig vara...

För övrigt, alla som envisas med att visa sig superduper-häftiga och filmar sina bravader, och absolut måste lägga ut dem till allmän beskådning, vill ni inte att vi skall kunna köra båge alls vad det lider?
I en kamp mot staten, vägverket och Tingvall har vi NADA att säga till om, ju mer skit det är runt motorcykelåkandet, ju jävligare kommer de ställa till det för oss, det krävs ingen fil.kand. i raketforskning för att inse detta, vi vet väl alla att det är lätt att införa straffskatter och förbud mot det mesta här i Sverige, den sista sovjetstaten...

:fakta

Surfar man runt lite här och letar efter propagandamaterial att påvisa att motorcyklar borde förbjudas generellt, så har man inte svårt att få fram rena skräckexempel..

Att åka gatbåge är nytt för mig, och jag vill gärna kunna fortsätta med det. :yoparty

/J

Last edited:
Ursäkta men.. Inte tyckte jag att filmen ger uttryck för speciellt vårdslös körning..

Jag såg EN omkörning med möte. För det mesta var det hög hastighet med omkörning med marginal. Att sedan farten ibland går väldigt högt är ju givet.. Men särdeles farligt för medtrafikanterna på vägen kan jag inte se att det var.

Kanske jag som missar något? Föraren i Youtube filmen saktar ju av i kurvor mm.. Eller?

Undrar om man skulle busa lite :fattartil Fippla till givaren till hastighetsmätaren så den visar dubbla hastigheten, eller kanske 3ggr så hög. Sen filmar man när man ligger i 270 (90km/h) och blir omkörd av blandade familjekombis och linjebussar :D

Klockren idé! Gör det!:tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard