Officiellt: BMWs nya superbike: S1000RR!

Visst var den snygg, men som andra skrivit tidigare ser den ut som vilken dussinjapshoj som helst. Jag gillar BMWs säregna design och att de vågar sticka ut från mängden. Men den här var en besvikelse... Jag sparar nog hellre till en HP2 Sport..

"Less is more" passar bra i det här fallet tycker jag. Jag är inte mycket för BMW i vanliga fall. De ser enbart konstiga ut i mina ögon. Varför krångla till det? Det är så här en sporthoj ska se ut, men så gillar jag ju japsdesign också. :tummenupp

Den där har jag ju redan sett in action på Cartagena... här är några fler bilder. :)

Bifogat

• IMG_4142.jpg
    IMG_4142.jpg
    84.2 KB · Visningar: 97
  • IMG_4163.jpg
    IMG_4163.jpg
    87.7 KB · Visningar: 95
  • IMG_4161.jpg
    IMG_4161.jpg
    48.2 KB · Visningar: 130
  • IMG_4180.jpg
    IMG_4180.jpg
    70.7 KB · Visningar: 131
Japp, jag vill ha. Hoppas den får samma fina märkesförsäkring som övriga modeller åtnjuter hos BMW. Om så är fallet och priset är rätt kan det bli riktigt intressant!

såg att det satt abs givare eller något likande på fram hjulet kan det vara till ett TCS system eller bara ABS tro ??

Skulle vara intressant med abs och tcs system á la 1098 R

Snygg, grym, men varför väger den 20kg mer än japsarna för ?

Jo jag vet att kvalite väger men inte så att honda/yama/kawa/suz rasar som kina-skiten direkt.

Fan va snygg.. Dock ser jag ingen skillnad på den och suzuki gsxr 1000. :va

Cool...lite tysk fajterresning på häcken liksom. Bmw means business med att föryngra sitt varumärke, precis som KTM breddar sitt till nya segment. Men för att få upp volymer måste de se över sin prissättning.

alla ni som gnäller om priset, ni får tänka på vad man får för dem pengarna. BMWs standardutrustning är oftast mer utförlig än alla andra märken (så vitt jag vet).

Det är ungf som subaru, de kostar 300-450k men då är all utrustning som är extra hos alla andra märken standard.

Designen är som vilken japs som helst, inget fel i det iofs men inte så nyskapande, kul att en svensk har designat den dock. Jag tycker att framlycktorna är det som skvallrar mest att det är en bmw (om man inte tänker på boxern vill säga) så vi får se hur lyktorna blir på denna.

Snygg, grym, men varför väger den 20kg mer än japsarna för ?

Jo jag vet att kvalite väger men inte så att honda/yama/kawa/suz rasar som kina-skiten direkt.
Jag har för mig att målet var 190kg fulltankad. Alltså cirka 20kg lättare än en GSX-R1000.

film och ljud på nya S1000RR!!!

Detta mina vänner! Låter riktigt fint och ser bättre ut än på tidigare bilder!!! :tummenupp

OBS! det står HP2 på rubriken men det ÄR S1000RR!!! :yoparty

http://www.youtube.com/watch?v=gfKfPW4phbg

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...