Officiellt: BMWs nya superbike: S1000RR!

Tillverkas i 1000 ex första året....hmmm undra vad priset på dom kommer att var??:va. Man tycker ju att de borde ha en prislapp över den vanliga japphojen.

Last edited:
Tillverkas i 1000 ex första året....hmmm undra vad priset på dom kommer att var??:va. Man tycker ju att de borde ha en prislapp över den vanliga japphojen.
"While the firm has yet to set the price for the road motorcycle, it is aiming to keep it competitive, relative to Japanese superbikes.

MCN estimates the model would need to be priced around the £10,000 mark to satisfy that requirement."

"While the firm has yet to set the price for the road motorcycle, it is aiming to keep it competitive, relative to Japanese superbikes.

MCN estimates the model would need to be priced around the £10,000 mark to satisfy that requirement."

Jo jag läste också det, men jag tror att de får svårt att hålla det bla med tanke på framgaffeln om nu gathojen har den också.

Tänkte just säga det.. BMW kan lätt uppfattas ha nollkoll på MC-marknaden vad gäller prissättning. HP2:an sade deras marknadsföringschef skulle passa "den nya generationen, framförallt unga förare", men priset på över 200 pistoler bjuder ju knappast in studenter att leka.

Att denna variant skulle hamna kring 150' känns i dagens läge ganska otroligt.

Ser ut som vilken kittad litermaskin som helst om ni frågar mig, med gubbstämpel dessutom :D
Väntar hellre på Aprilia's V4 :karaktär

Väldigt snygg det måste jag hålla med om, men jag "tror" aprilian kommer väga mindre och ha mer hk och bättre chassi ;)

V4 ftw :tummenupp

Ser ut som vilken kittad litermaskin som helst om ni frågar mig, med gubbstämpel dessutom :D
Väntar hellre på Aprilia's V4 :karaktär

Håller med, ser inte så annorlunda ut. Sedan är ju frågan om vad gatverisonen får behålla från räsern...

Men ska bli intressant att se vad priser trillar in på. Hp2:an som är lite småhäftig är ju lite väl vansingt prissatt, i alla fall för oss med vanlig ekonomi.

Håller med de flesta ovan!

Håller med, ser inte så annorlunda ut. Sedan är ju frågan om vad gatverisonen får behålla från räsern...

Men ska bli intressant att se vad priser trillar in på. Hp2:an som är lite småhäftig är ju lite väl vansingt prissatt, i alla fall för oss med vanlig ekonomi.

Tycker den var riktigt läcker, men det var faktiskt -08'ans R6'a som jag såg idag åxå. Jag tycker den saknar den extra udda karaktär som HP2 Sporten har. Sen kan jag faktiskt hålla med snacket om priset med, jag kommer bli mäkta förvånad om den kostar mycket mindre än HP2 Sporten, särskilt med tanke på vad som synes vara självbärande kolfiber, framdämparna och liknande Brembo bromsar som på HP2 sporten.
Kostar den som en Ducati 1098R så är det billigt, billigare än det så är det stöld!

;)

/j

Sätt på valfria dekaler och färg så kan den vara vilken japs hoj som helst:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Back