Otäck olycka i sthlm

shit bara 18 år och förlamad :/
fan hata fylleförare, ibland önskar man att det va ett obligatoriskt alkolås på alla motorfordon.

Den uppgift jag skulle vilja se är om föraren var ägare av hojen, och om den var anmäld stulen. Spekulerar nästan aldrig, men just här tycker jag det stinker hojtjuv om hela storyn.

Tragiskt för tjejen som blir förlamad så ung pga en idiot..Sen känns det förjävligt att sådana här typer av korkade handlingar skall räknas in i olycks statistiken..Det borde föras en egen statistik för dessa...

Hon är ju bevisligen inget geni hon heller..... men vem var det när man va 18år. Stackars tjej :(

Hoppas dom statuerar exempel här...... Grovt vållande till kroppskada, grov vårdslöshet och rattfylla.... maxstraff på allt skulle sitta som en smäck....

Det blir väl som vanligt...
Att han var berusad ses som en förmildrande omständighet (han viste ju inte vad han gjorde, den stackaren), och det blir ett himla liv om hur farliga motorcklar är, för det var ju naturligtvis MC's fel, och inte fyllot som körde. Hade han kört bil så hade ju ingen av dem skadats... :huvet :gnissla :mad:

Tragiskt för tjejen som blir förlamad så ung pga en idiot..Sen känns det förjävligt att sådana här typer av korkade handlingar skall räknas in i olycks statistiken..Det borde föras en egen statistik för dessa...

Håller med! Sen funderar jag på varför tjejen överhuvudtaget valde att åka med någon som var berusad. Visst..hon var ung och så men hon var ju inte 8 år utan 18år!...

Obligatoriskt alkoslås på alla fordon som ovanstående nämner vore på sin plats snart. Tycker staten kan ta sig en funderare och få fram en lag om detta. Ingen borde ha något emot det. Ta fram några enkla snygga saker som inte förstör design och aerodynamik så sätter jag gladeligen på ett på min hoj. Kanske till och med kan gå så långt att man kan få bättre försäkringspremie?
Alkoloås till folket!

Håller med! Sen funderar jag på varför tjejen överhuvudtaget valde att åka med någon som var berusad. Visst..hon var ung och så men hon var ju inte 8 år utan 18år!...

För att det är vad cheyerna vill mest av allt, åka bakpå MC och hålla i en snygg smäcker vältränad graciös sporthojare :)

Annars, fdan nu blev jag ledsen redan på morgonen :(

Alkolås är en bra tanke i grunden men om någon vill köra full så gör dom det ändå. Föraren får bara någon annan till att blåsa åt dom. Men visst, det kan säkert rädda liv men är definitivt ingen frälsning mot fyllekörning.

Usch.. Sorligt att läsa.

Samtidigt så undrar man ju vad som händer innan för pannbenet på somliga? Full förare som kör som en idiot. Jag hade inte velat åka med iallafall..

Synd bara att ens ungdomsdumhet drabbar en så hårt resten av livet :(

Jätte tråkigt att det blev så för kvinnan och inte tvärt om.

Denna kommentar i artikeln känns lite konstig:
"Mannen, som inte bar hjälm och på grund av alkoholstanken misstänks ha varit påverkad, flög minst 30 meter."

Obligatoriskt alkoslås på alla fordon!

Bra initiativ! Upprop, funkar det?

Hur svårt/skrymmande är det att få dit ett sånt, någon?

Beredd att betala en del, men minskade kostnader för vad skadorna fyllekörning orsakar borde väl kunna täcka upp ngt. Vill man på allvar visa ett ärligt, trovärdigt och förnuftigt uppsåt med nollvisionen måste detta vara rätt sak att ta tag i. Att i möjligaste mån eliminera risken att folk kör, som medvetet försatt sej i ett skick där man inte är lämplig att framföra fordon, skulle kunna bidra till att minska mitt välcementerade myndighetsförakt ngt.

Tycker straffsatserna är för låga. Kan inte finnas många fall där man inte beslutat sej för att hälla sprit i sej, medveten om man är benägen att sen köra. Skall man då fylleköra får man ju börja tippa i sej efter att man startat bilen/mc-n och alla kan väl inte vara så cyniska. Tom "eftersupning", som Garthon hade plötsligt kunnat innehålla en tendens av trovärdighet.....njae, kanske inte ändå.

Last edited:
Jag fattar inte hur folk kan vara så dumma att de berusade framför fordon. Det värsta är att det finns rattfyllon än man tror. Jag önskar att polisen kunde skita i de där förbannade plåtpoliserna utmed vägarna och sätta upp NYKTERHETSKONTROLLER!

Dessutom hoppas jag att ingen blinkar och varnar mötande trafik när ni har åkt förbi en rutinkontroll? Det är faktiskt det bästa som trafikpolisen gör! Där haffar de många rattfyllerister och kriminella. Tänk vad många fyllon och hojtjyvar som klarar sig p g a "hjälpsamma" medtrafikanter. För att inte tala om hur många som klarar sig genom att köra lugnt på vägar med kameror. Där står ju aldrig polisen. De vägarna räknas ju dessutom som "farliga". Härligt att polisen och vv lockar onyktra förare till "farliga" vägar...

Kanske rörigt skrivet men jag får ursäkta mig med att jag är förbannat sjuk. Dessutom förbannad på rattfyllon, "trafiksäkerhetskameror" och hojtjyvar...

Förjävligt, minst sagt! Dels att hon gjordes illa, dels att det som sagt blir "vi" också blir drabbade, en till "hojåkare" som är onykter, kör som ett troll å skiter i skyddsutrustning. Dvs högre premier, och fler som vill förbjuda oss :(
Det vore ju intressant att se om han ägde hojen, och om han hade körkort...

Måste bara göra ett inlägg här. TYckr att det som hände tjejen är frukatansvärt helt klart och vid 18 års ålder bara kan iten bli väre. Men EN sak man kan ha i bakhuvudet är att hon måste ju nästan på haft ett val om föraren killen i detta fal var så dragen. Varför i hela världen satte hon sig bak på hojen då. Säger inte att det är lika gått åt henne men hon kunde ju tänkt lite eller är det jag ?

Nu blev jag förbannad. Hoppas dom låser in honom och skickar körkortet till månen.

Ingen rolig läsning. Otäckt. Illa.

Men fyfan. nu måste jag ringa runt lite så det inte är någon jag känner..

Om tjejer hade slutat vara impade av idioter hade världen varit en mycket bättre plats.
Det är dock fär jävligt att lärdomen skulla vara så här dyr. Hon borde fått skrubbsåren, stackars tjej.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd