Sannorlighetslära med Per Gahrton..

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2160521.ab

Är detta ett troligt chenario, eller vad säger eran intuition?
Min första tanke var; vilken jävla idiot som tror att han kan luras så enkelt.
...sen såg jag att dom verkliga idioterna satt i rätten :confused:

Blir nästan mer upprörd över din stavning
vad i helvete är sannorlighet? och chenario?

Och sen så ska rätten bevisa bortom rimligt tvivel att han var rattfull och det kunde dom inte i detta fallet svårare än så är det inte, de kan inte gärna döma han för att han "förmodligen" hade druckit innan han körde.

haha din lök, har du mensen eller?

hehe det var roligt... sitter och hamrar på den bärbara dotorn i mörkret, så om jag missar/slinter på nån tangent så känns det inte viktigt eftersom det handlar om en ot-tråd :D

Ber om ursäkt om mitt knasiga stavande gjorde dig upprörd:pannkyss

hehe det var roligt... sitter och hamrar på den bärbara dotorn i mörkret, så om jag missar/slinter på nån tangent så känns det inte viktigt eftersom det handlar om en ot-tråd :D

Ber om ursäkt om mitt knasiga stavande gjorde dig upprörd:pannkyss

Ah ok det är lugnt jag sköljde just ner en valium med lite vodka så nu är jag stabil igen...

Bananbosse verkar tycka att vi godtyckligt ska döma folk hit och dit som kanske är skyldiga till ett brott, och sedan tycker han att dom i tingsrätten är idioter.

Jag fattar ingenting. :confused:

Det intressanta med bortom allt rimligt tvivel är att det kan man i princip aldrig komma runt. Hur många köper Garthons story egentligen?

Dessutom uppger han att han har alkolås i sin bil, så isåfall måste någon annan ha blåst åt honom (såvida han inte påbörjade drickandet i bilen) och vem gör det?

Oavsett om han är skyldig eller inte så ser jag hellre att en rattfyllerist slinker undan än att någon oskyldig åker dit för det.

Dessutom uppger han att han har alkolås i sin bil, så isåfall måste någon annan ha blåst åt honom (såvida han inte påbörjade drickandet i bilen) och vem gör det?

Oavsett om han är skyldig eller inte så ser jag hellre att en rattfyllerist slinker undan än att någon oskyldig åker dit för det.

Tror fan han körde full, han är ju dessutom dömd tidigare för en annan rattfylla. Den gången ville han komma undan med att polismannen som utförde blåsningen med alkotesten inte var behörig.

Alkolåset är nog något som tillkommit i hans bil efter dessa incidenter.

Last edited:
Tror fan han körde full, han är ju dessutom dömd tidigare för en annan rattfylla. Den gången ville han komma undan med att polismannen som utförde blåsningen med alcotesten inte var behörig.

Alkolåset är nog något som tillkommit i hans bil efter dessa incidenter.

Tror till och med att han åkt fast för fler rattfyllor, typ 3-4 stycken men nu är jag inte helt säker.

Bananbosse verkar tycka att vi godtyckligt ska döma folk hit och dit som kanske är skyldiga till ett brott, och sedan tycker han att dom i tingsrätten är idioter.

Jag fattar ingenting. :confused:

Ja det kanske verkar konstigt för somliga.
Vad som är riktigt anmärkningsvärt i sammanhanget är ju att du orkar vinkla inlägget bort från sakfrågan, och istället lägga energi på att leta ytterligheter.

Det säger ju mer om din personlighet än vad det gör om min inställning till tingsrätten...

Glömmer hela tiden att vissa i forumet bara har förmågan att tänka i ett steg:tungan

Det är ju lite kul att se hur politikerna lever själva då de så ofta försöker styra över våra liv och då är det inte utan förundran jag grunnar på hur f**n sådana personer kan få inneha sådana funktioner i politiska organisationer.

Men.. men.. alla slags tok verkar vara välkomna i vissa partier, DET är ju tydligt.

Om jag skulle ge mig på att försöka samma taktik skulle jag aldrig komma undan med en sådan förklaring men Garton kommer undan detta i en situation där han har kört på fel sida av vägen:huvet Med sådana personer i trafiken undrar man verkligen varför VV jagar oss motorcyklister, det borde finnas vettigare saker att åtgärda i "listan" långt ovanför..

Och.. Ja det skall ställas större krav på våra politiker, de skall visa gott omdömme och det är inget han visar även om han verkligen har "eftersupit"

Ärligt talat hur många kör omkring med ölburkar och vinflaskor i bilen mer än i undantagsfall och på väg från glasbanken.

Men jag börjar nu förstå varför MP vurmar så mycket för Etanol och inte Metanol som är bättre i alla avseenden mer än som dricka:D

Edit:

Tänk bara så praktiskt med 100% Etanol i tanken, bara virket krävs och för proffs som Garton behövs nog inget virke heller. Börjar fatta varför MP-folket tycker att bränsle är för billigt också, de jämför priserna med glasbankens ca 200kr/l, känns som om jag nu kommit på deras "grand-plan":tungan

Last edited:
Blev friad förra gången med i tingsrätten, men fälld i högre instans.
Får väl hoppas att det blir det denna gången med.

Rattfyllon SKALL bort från våra vägar!

Skulle vara kul med ett experiment.
Kör förbi en poliskontroll, bara liiite för fort så att man blir stannad.
Ha med en person till (eller 2?) som vittne på att man verkligen är nykter.
När farbror Blå vinkat in en, ta upp en sprit- vin- eller ölflaska och halsa tills polisen kommer fram. Fortsätta dricka medans man kliver ur bilen framför ögonen på konstapeln.
Blir man frikänd?
Någon som vågar prova?

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!