Starstriker
Som man googlar får man svar
Läste precis på fastbikes.se att uppkörningen kommer att innehålla två nya moment, varav det ena är "sparsam körning". Man kan nästan misstänka att det är ett aprilskämt, men troligtvis inte.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Neger vad?!

Sparsam körning har de ju på uppkörning för bil - fast det kallas eco driving. Det innebär att man ska köra på så hög växel som möjlig hela tiden i princip. Mycket fånigt och ganska enerverande.
Monterad av fackman med intyg självklart. 
Fel,fel,fel![]()
"Ecodriving" är ett koncept så det får de inte kalla det.
Kalla det för planering, det är vad det är.
Nåja, det kommer snart krav på att alla privata uppkörningshojar ska ha en gigantisk växelindikator under nummerplåtenMonterad av fackman med intyg självklart.
![]()
Landets trafik kommer stå helt still
om dom får som dom vill..Då ja tog mckort för nåt år sen så fick ja lära mig att ja skulle ta mig upp i den hastighet det stog på fartskyltet så fort som möjligt...E ju lika bra att plocka bort 5 växlar på hojen så man får ta o starta på 6:ans växel...Blir ju knappast ett kraftigt gaspådrag då
Va?
Jag tog B-körkort för två månader sen, då hette det minsann Eco Driving - körskolan var Eco Driving-certifierad och jag blev utbildad i Eco Driving. Planering vete tusan, mycket onödig växling skulle jag kalla det. Dra i sexan för 200 m körning mellan två rödljus - joorå, så skulle man göra. Jag tyckte inte jag gjorde annat än slet i den där jävla spaken.
Sparsam körning har de ju på uppkörning för bil - fast det kallas eco driving. Det innebär att man ska köra på så hög växel som möjlig hela tiden i princip. Mycket fånigt och ganska enerverande.
Min handledare sa åt mig att när man åker hoj då jävlar gasar man på ordentligt upp till 90Km/h när man kommer ut på stora vägen.
Gubbkörning kallades det för förr i tiden. Motorn sotar igen på nolltid och ventilerna kröker sig...
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|