Båttråd på sh..

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Hoj e kul.. Men hur många e det på sh som även åker båt? Jag åker båt, har sommarställe i skärgården o brukar le när tidningarna skriver om att nu går bensinen upp 10 öre:rolleyes: ..En hoj tar max en panna milen.. min lilla till o från båt jag har på landet surplar en liter distansen på lugn körning det betyder att den tar minst 5 liter per mil.. kostar mej minst 500kr o bara åka in o handla:D :D

Last edited:
båt i öresund. finnmaster 6400 royal OC.:) 135hk volvo bensinare. drar inte så farligt med bensin. nöjer man sig med 30 knop så är den ga sjyst.

vill ha en grandezza. deras MC. fiiin!:D

Min segelbåt drar 0 liter/mil.
Den låter inte illa och luktar inte illa.
Men den lutar så där kul som en motorcykel gör.

KAn inte riktigt brestämma mig för det fortsatta båtlivet skall bedrivas i segel- eller motorbåt. Bränslepriserna är ju sinnessjuka och man kommer inte långt för en tusenlapp i en planande båt.
Snipa kanske?

Har suttit och letat mindre sportbåt nu i snart en månad utan att hitta något vettigt. En liten utombordare på max 80 kusar räcker till för att det inte ska svida för mycket i plånboken...
Visst vore det skoj med en stor daycruiser eller så men man måste ju vara miljonär för att ha råd att köra den också, inte så kul att bara ha den ligga vid bryggan hela sommaren...

Ah nautiska tråden! Var nån millimeter från att starta en själv här om dan.
Är uppvuxen med båtar och då de flesta polare bodde närmre via båt än med buss blev det Smuggler 18 när polarna körde trimmade Mt5:or.

Jag tänkte passa på att snoka reda på en båt från staterna nu när dollarn är så sjukt låg. Soppapriset skiter Jag i då det inte blir något man pendlar med.

Har siktat in mig på en Baja Outlaw 25 från 98. Kan det va nått? Tog kontakt med en firma som plockar in båtar därifrån om den så vi får se vad dom säger.

Ah nautiska tråden! Var nån millimeter från att starta en själv här om dan.
Är uppvuxen med båtar och då de flesta polare bodde närmre via båt än med buss blev det Smuggler 18 när polarna körde trimmade Mt5:or.

Jag tänkte passa på att snoka reda på en båt från staterna nu när dollarn är så sjukt låg. Soppapriset skiter Jag i då det inte blir något man pendlar med.

Har siktat in mig på en Baja Outlaw 25 från 98. Kan det va nått? Tog kontakt med en firma som plockar in båtar därifrån om den så vi får se vad dom säger.

Kolla på www.boatlife.se om du inte redan har gjort det, där finns väldigt mycket kunskap och många med coola båtar:tummenupp Finns några med Baja oxå så där kan du nog få lite tips o råd.

Kolla på www.boatlife.se om du inte redan har gjort det, där finns väldigt mycket kunskap och många med coola båtar:tummenupp Finns några med Baja oxå så där kan du nog få lite tips o råd.

Tackar! Har kollat runt som fan och vet lite vad Jag vill ha. Så lång som möjligt men fortfarande med enkel motor. runt 27 fot fore perfa. Tror det finns Panteror som är 28 fot med enkelsnurra i men de är svåra att hitta...

Tackar! Har kollat runt som fan och vet lite vad Jag vill ha. Så lång som möjligt men fortfarande med enkel motor. runt 27 fot fore perfa. Tror det finns Panteror som är 28 fot med enkelsnurra i men de är svåra att hitta...

Finns ett par Pantera i stan och som du säger så är dom sällsynta och dyra om man hittar nån. Men det är riktigt coola båtar, kolla även på Arrow, lite samma stuk och ev. något större chans att hitta iaf.
Eller lite ekonomitänk med en den här kanske http://www.boatlife.se/forum/index.php?showtopic=6921

Finns ett par Pantera i stan och som du säger så är dom sällsynta och dyra om man hittar nån. Men det är riktigt coola båtar, kolla även på Arrow, lite samma stuk och ev. något större chans att hitta iaf.
Eller lite ekonomitänk med en den här kanske http://www.boatlife.se/forum/index.php?showtopic=6921

Jag vill ha V8-bensinare så man kan leka med kompressor osv. Sen vill Jag inte ha en båt med ruta på och kök samt toalet i. Den ska vara clean med bra "stå"-stolar. Ser du nåt kul så hör gärna av dig.

Jag vill ha V8-bensinare så man kan leka med kompressor osv. Sen vill Jag inte ha en båt med ruta på och kök samt toalet i. Den ska vara clean med bra "stå"-stolar. Ser du nåt kul så hör gärna av dig.

Ok, vi skippar ekonomibiten alltså:tungan cool, gillar oxå bensin mer såklart. Ska hålla ögonen öppna och säger till isf.

Ok, vi skippar ekonomibiten alltså:tungan cool, gillar oxå bensin mer såklart. Ska hålla ögonen öppna och säger till isf.

Grymt. Tycker det är mer ekonomiskt med en pastellfärgad påverbåt för 200 kakor som man pröjsar när man åker än en 27 fots targa med marinblåa fribord och teakdurk för 1,3 mille som bara ligger. Sen vill Jag kunna damma till Gotland med den och kanske längre.

btw, boatlife.se var en spännande sida, trots att man är inloggad så får man inte kolla i galleriet.. "du måste vara medlem på den här sidan"... Det har Jag ju varit i månader?

Last edited:
Grymt. Tycker det är mer ekonomiskt med en pastellfärgad påverbåt för 200 kakor som man pröjsar när man åker än en 27 fots targa med marinblåa fribord och teakdurk för 1,3 mille som bara ligger. Sen vill Jag kunna damma till Gotland med den och kanske längre.

btw, boatlife.se var en spännande sida, trots att man är inloggad så får man inte kolla i galleriet.. "du måste vara medlem på den här sidan"... Det har Jag ju varit i månader?

Hmm...var tvungen att testa jag med, kommer inte heller in på galleriet och då har jag varit reggad sen -05....
Glömde ju ett annat forum om du inte redan sett det med www.boatsite.se
Finns en svart Pantera där till salu, tyvärr inte gratis...

Hmm...var tvungen att testa jag med, kommer inte heller in på galleriet och då har jag varit reggad sen -05....
Glömde ju ett annat forum om du inte redan sett det med www.boatsite.se
Finns en svart Pantera där till salu, tyvärr inte gratis...

Fasen, men då måste Jag väl regga mig för att kunna se den? Hur lång? innombordare? Pris?

Edit: Funkade fint! Cool båt men lite väl gammal... Mycket inplastad, fuktig plyfa i den där.

edit2: ahh såg den svarta nu. Som sagt, lite väl dyr..

Last edited:
Min segelbåt drar 0 liter/mil.
Den låter inte illa och luktar inte illa.
Men den lutar så där kul som en motorcykel gör.

Min fiskebåt drar ca 1.8 liter i timmen, härliga tändkuledofter från varmt fett, bränt cylinderolja och het metall slår upp från motorkappen. 4-tons ekbåten skälver av pulsen från 850-kilo tändkulemotor. Nyöppnad kall öl i näven och dagen till ära en snusdosa.

Jag har segel också. Till nöds. ;)

visabild.php

KAn inte riktigt brestämma mig för det fortsatta båtlivet skall bedrivas i segel- eller motorbåt. Bränslepriserna är ju sinnessjuka och man kommer inte långt för en tusenlapp i en planande båt.
Snipa kanske?

Finska träsnipor är skiten!
http://www.friddemartin.net/fanny/wmv/pokerrun.wmv

http://www.friddemartin.net/fanny/video.html

/J

Last edited:
Min fiskebåt drar ca 1.8 liter i timmen, härliga tändkuledofter från varmt fett, bränt cylinderolja och het metall slår upp från motorkappen. 4-tons ekbåten skälver av pulsen från 850-kilo tändkulemotor. Nyöppnad kall öl i näven och dagen till ära en snusdosa.

Jag har segel också. Till nöds. ;)

visabild.php

Finska träsnipor är skiten!
http://www.friddemartin.net/fanny/wmv/pokerrun.wmv

http://www.friddemartin.net/fanny/video.html

/J

Haha,jag såg en liknande i Åbolandsskärgård förra midsommaren när jag stog och väntade på en färja,gick inte lika hårt men säkert en 20-25 knop,tog en stund för hjärnan att koppla :D såg så jävla bra ut!

Gillar Teo's stil med "Far Out Gazzer" men eftersom Stålarna styr så får det bli En ny Motor i En Joker 19 Satsar på en "351 Winston" å ett surt 270 drev högmonterat ... Blir spännande att fixa en prop .. Halvt Ytskärande ... men lite Outlaw iaf med en töstig E85 V8 motor.

Nå för att kompensera denna BENZINtörst men fortfarande kunna ta sig fram på sjön , så får det bli segling .
Men nu med den "gröna blicken" nyckehål ,svanar å skit!
Dvs ingen Blyfrakatarbåt , utan ett flerskrov , lätt med mycket segel .. ( förstår inte varför de säger att det är skönt å segla sakta när det går och segla fort ?)
Kan rekomenderas ,

Håller oftast till i norra Stockholm skärgård ,
Båtmöte lägs nån krokig led ? ( Husaröleden )

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon