Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
någon annan som börjar få vår panik väntar på att halva hojen ska komma tillbaka från lack monterar luft o buller o pölerar fälgarna
 
Aha, men det står ju att deras slip-on passar 08:orna. :va

Jotack jag vet.. men har man det i handen så inser man snart att det inte hjälper så mycket.

Headers, så heter det ja, tack tack :) Remus har som sagt har jag sett, men det var dyrt och fult. Får väl leta vidare... Tack för hjälpen iaf.

Angående X1: Oljefilter 149:-, rem 3800:- (orginalprylar).
 
Damn, jag vettifan vad jag gjort nu för min hoj startar inte.

När jag ska trycka på gula startknappen så händer inte ett smack.
Insprutningen o d går igång som vanligt, MEN, det slutar inte låta helt, insprutningen slutar låta men det är nåt mer som fortsätter låta. vi nederkanten av luftfiltret där sittdynan tar vid typ. Vad försigår där?

Efter vinterförvaringen va batteriet lite trött men den hojen har alltid startat, fast med lite gashjälp. Har laddat den nån gång med Ctek laddaren.

Jag trodde först att jag bara behövde ett nytt batteri men jag tror inte det är lösningen... strömmen verkar inte vara problemet... jag lämnade hojen med laddaren inkopplad över natten nu för o se imorn..

men jag tvättade ju hojen förra helgen, vad kan jag ha gjort då som gjort att den inte vill starta nu??

jag har lillfingret mitt i handen, inte tummen.. alltså inte helt borta men inte helt framme heller ;)
 
tjena likasinade trevlig sida det här verka vara. har en xb9r 03 har lakerat om den i vinter. så nu är den matt svart med oranga fälgar med polerade kanter
 
Damn, jag vettifan vad jag gjort nu för min hoj startar inte.

När jag ska trycka på gula startknappen så händer inte ett smack.
Insprutningen o d går igång som vanligt, MEN, det slutar inte låta helt, insprutningen slutar låta men det är nåt mer som fortsätter låta. vi nederkanten av luftfiltret där sittdynan tar vid typ. Vad försigår där?

Efter vinterförvaringen va batteriet lite trött men den hojen har alltid startat, fast med lite gashjälp. Har laddat den nån gång med Ctek laddaren.

Jag trodde först att jag bara behövde ett nytt batteri men jag tror inte det är lösningen... strömmen verkar inte vara problemet... jag lämnade hojen med laddaren inkopplad över natten nu för o se imorn..

men jag tvättade ju hojen förra helgen, vad kan jag ha gjort då som gjort att den inte vill starta nu??

jag har lillfingret mitt i handen, inte tummen.. alltså inte helt borta men inte helt framme heller ;)

min hoj startar inte heller har just bytt till tfi box o remusdämpare funkade fint
tills jag skulle provlyssna lite på ljudet men nix han ville inte idag
 
Damn, jag vettifan vad jag gjort nu för min hoj startar inte.

När jag ska trycka på gula startknappen så händer inte ett smack.
Insprutningen o d går igång som vanligt, MEN, det slutar inte låta helt, insprutningen slutar låta men det är nåt mer som fortsätter låta. vi nederkanten av luftfiltret där sittdynan tar vid typ. Vad försigår där?

Efter vinterförvaringen va batteriet lite trött men den hojen har alltid startat, fast med lite gashjälp. Har laddat den nån gång med Ctek laddaren.

Jag trodde först att jag bara behövde ett nytt batteri men jag tror inte det är lösningen... strömmen verkar inte vara problemet... jag lämnade hojen med laddaren inkopplad över natten nu för o se imorn..

men jag tvättade ju hojen förra helgen, vad kan jag ha gjort då som gjort att den inte vill starta nu??

jag har lillfingret mitt i handen, inte tummen.. alltså inte helt borta men inte helt framme heller ;)

Vad händer när du försöker starta?

EDIT: Läste lite slarvigt... soppapumpen går men startmotorn drar inte runt?
 
Last edited:
Vad händer när du försöker starta?

EDIT: Läste lite slarvigt... soppapumpen går men startmotorn drar inte runt?

precis, jag kanske inbillar mig men jag har alltid tyckt att hojen har varit tyst efter att insprutningen börjat och sen slutat när den inte lyser rött längre, men nu låter den lite konstigt hela tiden. Och nej startmotorn visar inte en enda tendens till att gå runt. batteriet e det inte för det va fulladdat idag..
 
fick i gån hojen i dag var tvungen att ta ut stiften dem var dyngsura
någon som har erfarenhet av efi boxen vid montering ?
som sagt den startar men går lite ojämt har tänkt att lämna den till någon
som kan justera in doningarna i rullande lansväg .

men när den väl går så e de gott ljud i de nya systemet .
 
precis, jag kanske inbillar mig men jag har alltid tyckt att hojen har varit tyst efter att insprutningen börjat och sen slutat när den inte lyser rött längre, men nu låter den lite konstigt hela tiden. Och nej startmotorn visar inte en enda tendens till att gå runt. batteriet e det inte för det va fulladdat idag..


Soppapumpen går tills bränsletrycket har nått rätt nivå. Hur vet du att batteriet är ok? Kan du köra lyset utan problem? Låter som att batteriet är ihjäl eftersom startmotorn inte går runt och bränsletrycket inte verkar bygga...

Klickar det i solenoiden när du försöker starta? Lyssna vid startmotorn.
 
Soppapumpen går tills bränsletrycket har nått rätt nivå. Hur vet du att batteriet är ok? Kan du köra lyset utan problem? Låter som att batteriet är ihjäl eftersom startmotorn inte går runt och bränsletrycket inte verkar bygga...

Klickar det i solenoiden när du försöker starta? Lyssna vid startmotorn.

Dels lyste laddningen grönt, visserligen behöver det ju inte betyda att batteriet e bra men allt ljus o sånna saker är det inga fel på. Inget som klickar eller nåt.

Ja va ju på väg o köpa ett nytt batteri men tänkte d va värt o kolla runt lite med er först.. spelar d stor roll vad det e för batteri eller kan ja testa nåt annat mc-batteri?
 
Dels lyste laddningen grönt, visserligen behöver det ju inte betyda att batteriet e bra men allt ljus o sånna saker är det inga fel på. Inget som klickar eller nåt.

Ja va ju på väg o köpa ett nytt batteri men tänkte d va värt o kolla runt lite med er först.. spelar d stor roll vad det e för batteri eller kan ja testa nåt annat mc-batteri?


Testa med startkablar från annat batteri. Funkar bra från bil med. Fast om lyset är ok och det inte ens klickar från solenoiden så verkar ju inte strömmen komma fram alls. Har du kollat säkringarna? Fast det kanske är automatsäkringar som på Harley? Fan det har jag inte tänkt på... Det är inte engine stop knappen som är tillslagen? Eller kortar efter tvätten.
 
Testa med startkablar från annat batteri. Funkar bra från bil med. Fast om lyset är ok och det inte ens klickar från solenoiden så verkar ju inte strömmen komma fram alls. Har du kollat säkringarna? Fast det kanske är automatsäkringar som på Harley? Fan det har jag inte tänkt på... Det är inte engine stop knappen som är tillslagen? Eller kortar efter tvätten.

Jag kollade säkringarna under sadeln igår och dom såg hela ut allihopa.
Undrar om det kan sitta nå fler nånstans.

Nä, enginestopknappen e ju den man skjutertillbaka då man sätter på den igen för att den ska börja spruta in soppa, nån annan enginestopknapp har iaf aldrig jag sett/behövt. Jag trodde ju också lite på det där med att det kommit in vatten nånstans när jag tvätta, därför jag nämnde det, men jag vet inte vart jag ska kolla först... kolla vid start knappen först kanske? :P
 
Det är inte så enkelt att batterikabelskorna är dåligt tightade? Då brukar ju små strömförbrukare funka, men när man ska starta blir det lite dåligt med kräm till startmotorn.

Kolla ev. jordpunkter också.

Slängerurmiglösafunderingarpåmåfå-mode
 
Last edited:
Jag kollade säkringarna under sadeln igår och dom såg hela ut allihopa.
Undrar om det kan sitta nå fler nånstans.

Nä, enginestopknappen e ju den man skjutertillbaka då man sätter på den igen för att den ska börja spruta in soppa, nån annan enginestopknapp har iaf aldrig jag sett/behövt. Jag trodde ju också lite på det där med att det kommit in vatten nånstans när jag tvätta, därför jag nämnde det, men jag vet inte vart jag ska kolla först... kolla vid start knappen först kanske? :P

Har du kollat startreläet? Kanske står i nåt tidigare inlägg, men jag är så seg just nu så jag orkar inte kolla efter :D

På din modell så sitter det ett par stycken reläer under sadeln, vid samma ställe som säkringarna om jag inte minns helt galet. Kolla så att ena reläet klickar när du trycker på startknappen, gör den inte det så är troligen reläet paj. Alternativt startknappen, att det inte kommer nån ström ifrån styret till reäet.
Jag tror att det står på säkringslocket vilket relä som är startreläet, det gör så på Harley'sar iaf :)

MVH
Björn
 
Jag hade ett liknande fel på min.

Om din ser ut som min så:
På vänster sida om instrumenteringen har du en plastlåda som innehåller några reläer.

Byt plats på reläerna och se om felet ändrar sig. I sådant fall vet du vad du ska byta ut.
 
Hej!
Bläddrade igenom mina Buell-Papper häromdagen och såg att det snart är dags för besiktning. Eftersom jag har luft och buller-system på min hoj så undrar jag såklart om ni har haft liknande farhågor till att man kanske måste byta tillbaka till orginal? För det finns väl rättså klara regler på hur mycket fordon får låta, eller hur? Har aldrig besiktigat hojen och detta är även den första besiktningen för den någonsin.

Stort tack för alla svar!

/Tunna
 
hej Tunis! beror på din besikningsman om han är snäll eller inte, har du byt luft å buller kommer du med all säkerhet överstiga 103 db som är gränsen
 
Har du kollat startreläet? Kanske står i nåt tidigare inlägg, men jag är så seg just nu så jag orkar inte kolla efter :D

På din modell så sitter det ett par stycken reläer under sadeln, vid samma ställe som säkringarna om jag inte minns helt galet. Kolla så att ena reläet klickar när du trycker på startknappen, gör den inte det så är troligen reläet paj. Alternativt startknappen, att det inte kommer nån ström ifrån styret till reäet.
Jag tror att det står på säkringslocket vilket relä som är startreläet, det gör så på Harley'sar iaf :)

MVH
Björn

Tack för alla tips. Har inte kollat relän för jag visste inte hur jag skulle kolla dom :P

Men idag när jag plockade isär lite så såg jag att vajern till nåt under plastkåpan till luftburken o det inte satt fast i nåt, den har helt enkelt hoppat ur där den ska sitta, bifogar en bild från min superbra mobilkamera, ni som har mekat detta fattar nog vad bilden föreställer.

Kan det va att endast detta gör att cykeln inte startar? o hur i helvete ska ja få dit vajern igen? försökte lite men det går inte, måste släppa på vajern nånstans!
 
Tack för alla tips. Har inte kollat relän för jag visste inte hur jag skulle kolla dom :P

Men idag när jag plockade isär lite så såg jag att vajern till nåt under plastkåpan till luftburken o det inte satt fast i nåt, den har helt enkelt hoppat ur där den ska sitta, bifogar en bild från min superbra mobilkamera, ni som har mekat detta fattar nog vad bilden föreställer.

Kan det va att endast detta gör att cykeln inte startar? o hur i helvete ska ja få dit vajern igen? försökte lite men det går inte, måste släppa på vajern nånstans!

Det där är motorn till spjället som sitter i orginalljuddämparen, så det gör inget att den inte är inkopplad! :)
 
Back
Top