Smala skinnställ?

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Finns det nått fabrikat som gör lite "smalare" skinnställ?

Med mina 189 och 70 kg så är det ganska svårt att hitta något bra ställ.

Köpte ett berik ställ häromdagen strl 52.
54 var stort och "pösigt" runt mage och rygg.

52 känns litet, funderar på att byta..

Vad jag har läst och provat så skall Alpinestars vara gjorda för oss smala.

(182cm, 69kg)

Är det någon som vet vad som hänt med Texport? De hade bra (smal) passform om jag minns rätt..

Vad jag har läst och provat så skall Alpinestars vara gjorda för oss smala.

(182cm, 69kg)

Jag är c:a 195 cm och väger 87 kg. Testade Alpinestars GP-star (eller vad det nu hette) och det satt bedrövligt på mig. Slappt och otrevligt. Men de kanske har någon annan modell som passar "oss" bättre.

Jag är c:a 195 cm och väger 87 kg. Testade Alpinestars GP-star (eller vad det nu hette) och det satt bedrövligt på mig. Slappt och otrevligt. Men de kanske har någon annan modell som passar "oss" bättre.

Jag prövade ett Octane Twopiece ställ, strl 48, det satt riktigt bra, prövade med ett ryggskydd i. Fast det var lite svårt att få över axlarna, men jag fick hjälp, och så var det nytt.

Tre räliga måltider per dag och ett gymkort garanterar att skinnstället kommer att sitta som ett smäck.

Jag är smal som faaan. 2m och väger runt 80. Jag kör med arlen ness från 2007 och det funkar kanon.

56 i jackan och 54 i brallorna. Dom är lite korta men stövlarna täcker upp ändå.

Tre räliga måltider per dag och ett gymkort garanterar att skinnstället kommer att sitta som ett smäck.

Får nog pröva ett strl50 ställ, prövade ett 48 ställ i höstas och då satt det som ett smäck, och nu efter ett halvår av träning, ätning och 9kg extra, så kommer jag nog inte in i ett 48 ställ :D

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd