Däck kombination

Flamman22

gixxer
Gick med
21 Nov 2006
Hoj
Gsxr
Jag och farsan har haft ett litet snack angående däckbedd på en ktm 400 -97 offroad som är ombyggd till Supermotard.
Det sitter 3,5tums fälg fram och 4,25tum bak, vilka däckkombinationer passar bäst?
Jag tror på 120 fram och 150 bak men farsan tror att väghållningen blir bättre med 110 fram och 140 bak, vad tror ni?

Efter som det bara är ca 40hk så kommer nog ändå inte hjulet spinna loss när man gasar i kurvorna, eller?
Vi vet inte heller om man ska ha 60 eller 70 profil men det hoppas jag att ni vet.
OBS! det kommer inte att sitta speciella supermotarddäck på utan det blir nog ett par lansvägs/sporthojsdäck.

120/70-17 och 150/60-17 blir bra.Finns stort utbud med däck i dom dimensionerna också.

Gjorde det misstaget för m¨ånga år sedan att sätta 60 profil i fram, det var en intressant upplevelse som jag inte gör om!

Så låg profil & uber nerlägg så vill fälgenkanten ta i istället. Vet ej om en del tävlar med 65 profil är det någon som kan bekräfta det?

Vad blir det för skillnad med 110 fram och 130 bak jämnfört med 120 150?
Kan hojen bli mer lättstyrd?

Vad blir det för skillnad med 110 fram och 130 bak jämnfört med 120 150?
Kan hojen bli mer lättstyrd?
Det kan den säkert bli,frågan är varför du till varje pris inte vill använda "rätt" däcksbredd till fälgarna du har?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back