MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Min hoj har gått på delsyntet tidigare men jag funderar på om man skulle kunna köra den på Biltemas helsyntet 15-w40? I både motor och växellåda tänkte jag isf, eller kommer den att börja slira på kopplingen med helsyntet?
Har läst i oljetrådarna om allas olika synpunkter på biltemaoljan och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Men det finns inte en enda som jag har sett som fått motorras pga undermålig olja, däremot finns det en mängd som kör med den oljan och som rekommenderar den varmt...
Så jag funderar på att chansa o köra på Biltemaolja, byter man med 10h intervall så borde det funka tycker jag.
Finns en som heter multigrade för hojar också, är den delsyntetisk? Kanske ska ha sån i växellådan för att undvika lamellslir?
Ge mig lite synpunkter! Och inte bara "Biltema suger!" då tack...
Har läst i oljetrådarna om allas olika synpunkter på biltemaoljan och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Men det finns inte en enda som jag har sett som fått motorras pga undermålig olja, däremot finns det en mängd som kör med den oljan och som rekommenderar den varmt...
Så jag funderar på att chansa o köra på Biltemaolja, byter man med 10h intervall så borde det funka tycker jag.
Finns en som heter multigrade för hojar också, är den delsyntetisk? Kanske ska ha sån i växellådan för att undvika lamellslir?
Ge mig lite synpunkter! Och inte bara "Biltema suger!" då tack...
Last edited: