Ta hojen till arbetsintervju?

Skulle du ta hojen till en arbetsintervju?

• Antal röstningar
    0
Haha, blir bra när rekryteraren googlar Mark och hittar filmen, gillar han/hon kramar män emellan så får han jobbet direkt:D

Tja, kan du köra hoj dit utan att sabba kostymen och få hjälmveck i pannan så är det väl grönt...

Och parkera utom synhåll givetvis.

Jag ser inte problemet. Jag har tagit hojen till tre arbetsintervjuer och fått alla tre jobben. Dock kunde jag ju bara acceptera ett för mer än 40 h / veckan orkar jag inte jobba.

Tog du hojen? Fick du jobbet? :tungan

Jag har åkt i skinnställ till en intervju en gång. I november. Och fick jobbet. :tummenupp

Ingår visserligen i mina uppgifter att anställa folk ibland.
Men inte på den nivån.
"Vanliga" arbetare uppskattar jag om de har ett tydligt intresse utanför jobbet.
Särskilt om intresset skvallrar om tekniskt intresse.
Snubbar med hoj eller raggarbil anställer jag gärna!
Visserligen tar de emellanåt ledigt för att bevista någon obskyr tillställning, men å andra sidan brukar pengabehovet göra att de drar sig för att vara borta i onödan...

Slynglar i kostym som följer råden från "sökajobbkursen" och försöker inbilla mig att deras dröm är att jobba på en skitig fabrik, kan lika väl låta bli att komma.

Mark, jag kan garantera att det är bättre att du tar hojen till arbetsgivaren än att du tar knullboxen. Du ska väl snygga till den, eller?

Tror inte arbetsgivaren bryr sig om vad man har för fritidsintressen, det jag dock skulle oroa mig för är att riskera att väcka arbetsgivarens misstankar om att du är en krånglig jäkel med "attityd" om du envisas med att öppet visa grupptillhärighet på en anställningsintervju, i ett läge där man gärna får visa att man har respekt för de äldre och bättre vetande..

Jag hade dock mitt fyrhjuliga fordon till en intervju som gav mig ett bra och välbetalt jobb idag, och jag kan lova att den bilen väcker mer negativa känslor än en hoj hade gjort.. så allt handlar nog om hur man framställer sig.

Ta hojen! :tummenupp
Se till at parkera den O>RDENTLIGT!
http://www.youtube.com/watch?v=IrOOwWY7FX8&eurl=http://sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3418464
[YOUTUBE-ID]IrOOwWY7FX[/YOUTUBE-ID]

Haha, vaffan ska du dra upp den för!? :rodnar

Jag parkerade så han jag skulle prata med förmodligen inte såg mig. Fanns inte så bra "parkerings"-möjligheter tyvärr :(

Haha jag visste inte att Mark hade lagt ut den filmen :lol

Sånt man gör på fyllan :vissel

Haha, blir bra när rekryteraren googlar Mark och hittar filmen, gillar han/hon kramar män emellan så får han jobbet direkt:D

Då får han fan googla hårt för att hitta dit :tungan

Tja, kan du köra hoj dit utan att sabba kostymen och få hjälmveck i pannan så är det väl grönt...

Och parkera utom synhåll givetvis.

Jag har ingen frisyr att förstöra, åkte dit i jeans och nyköpt skjorta och över den hade jag en skaljacka. Hade inte blivit mindre knögglig på en buss eller i en bil antog jag. Hjälmvecken i pannan tänkte jag inte på, var dock framme några minuter innan avtalad tid så dom hade kanske hunnit försvinna. Sen lämnade jag in hjälmen i receptionen så det verkar inte troligt att han såg att jag tjörde hoj.

Om han inte såg när jag uuuiiiilade hem igen såklart! :yoparty

Tog du hojen? Fick du jobbet? :tungan

Jag har åkt i skinnställ till en intervju en gång. I november. Och fick jobbet. :tummenupp

Jag får besked om saken i nästa vecka. Beslutscirkeln är inte blixtsnabb.

Mark, jag kan garantera att det är bättre att du tar hojen till arbetsgivaren än att du tar knullboxen. Du ska väl snygga till den, eller?

Haha :D

Ja, imorrn ska det bli ordning och reda på knullboxen. Iaf till en början. Har lagt över en presenning för det läcker in vatten i den :gnissla

Sen saknar jag ju motor i knullboxen så hur hade du tänkt att det skulle gå till?
Min bil (som f.ö. saknar dragkrok) är ju på verkstaden :tungan

Last edited:
Klart du skall ta hojen om du byter från stället och fixar frillan efteråt. Och spolar leran av KTM:n först.

Ni som röstade nej, vilka sätt är acceptabla att ta sej till jobbintervju på? Är cykel okej? Buss? Vilka bilmärken funkar? :confused:

Någon av närmaste dagarna kom denna tråd upp:
"Stenskott på baklemmen av japspickis, hur lacka?"

(skönast är lirarna som kommer förbi på gångvägen bakom allt... Ser lite förvånade ut)

Hehe, det är faktiskt lite värre än så.

Polaren har en lite äldre Nissan pickis och den var på verkstaden. Han var lovad den i god tid före lelle men verkstaden drog ut på tiden. Han blev då erbjuden att få låna en bil. Dvs den svarta på filmen. Den fick stå ut med rätt så mkt :D

Dagen efter min parkering kom en annan kille och parkerade sin hoj precis brevid min. Då stod dock bilen åt andra hållen. Han var inte alls lika försiktig på gasen som jag var så han växlade upp till femman och kunde utläsa 204 km/h på sin hastighetsmätare (ja, den sitter på bakhjulet). Det rök så mkt att det var svårt att andas. Hjulet knullade han sönder mot en sten längre ner i sanden och han hade SVÅR ångest dagen efter :gnissla

Det "roligaste" av allt är att pickisen nu redan var såld till en annan kund. Det visste vi dock inte om, men det var lite nervöst att lämna tillbaka den :rolleyes:

Jag ser inte problemet. Jag har tagit hojen till tre arbetsintervjuer och fått alla tre jobben. Dock kunde jag ju bara acceptera ett för mer än 40 h / veckan orkar jag inte jobba.

Jo, men nu menade inte vi andra jobb som: Slamsugare, Pizzakartongsvikare, Deodorantsniffare på levande objekt osv... :hihi

Vilka jobb anser du att det är fel komma på hoj till då?

Frågar du vad JAG tycker eller frågar du varför jag svarade som jag svarade?
;)

Jag tycker att det vore dumt att ta hojen till en intervju, p.g.a alla fördomar mot oss motorcyklister.
Alltså: Oddsen för att det är en motorcykelhatare som gör arbetsintervjun är så OÄNDLIGT mycket större än att det är en med förståelse.
Och ÄNNU mindre att det ska vara nån som GILLAR det! :fakta

Vad JAG sen anser personligen innerst inne, det kan vara en HELT annan sak det ;)

I övrigt håller jag med det du sa innan.

Frågar du vad JAG tycker eller frågar du varför jag svarade som jag svarade?
;)

Jag tycker att det vore dumt att ta hojen till en intervju, p.g.a alla fördomar mot oss motorcyklister.
Alltså: Oddsen för att det är en motorcykelhatare som gör arbetsintervjun är så OÄNDLIGT mycket större än att det är en med förståelse.
Och ÄNNU mindre att det ska vara nån som GILLAR det! :fakta

Vad JAG sen anser personligen innerst inne, det kan vara en HELT annan sak det ;)

I övrigt håller jag med det du sa innan.

Om det nu skulle vara en mc-hatare som bestämmer om personen ska anställas eller inte är det kanske lika bra att man inte får jobbet! Man befinner sig på jobbet största delen av ens vakna tid och om ens största fritidsintresse inte är accepterat hos arbetsgivaren blir man knappast långvarig!

Själv är jag arbetsledare och i praktiken bestämmer jag vem jag ska anställas vid nyrekryteringar. Som någon skrev tidigare i tråden ser jag också ett aktivt fritidsintresse som något positivt, det behövs för att orka med i den bransch jag arbetar i. Sen att både jag, min chef och de flesta av våra anställda kör hoj är en annan sak :D

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd