Ta hojen till arbetsintervju?

Skulle du ta hojen till en arbetsintervju?

• Antal röstningar
    0
Om det nu skulle vara en mc-hatare som bestämmer om personen ska anställas eller inte är det kanske lika bra att man inte får jobbet! Man befinner sig på jobbet största delen av ens vakna tid och om ens största fritidsintresse inte är accepterat hos arbetsgivaren blir man knappast långvarig!

Själv är jag arbetsledare och i praktiken bestämmer jag vem jag ska anställas vid nyrekryteringar. Som någon skrev tidigare i tråden ser jag också ett aktivt fritidsintresse som något positivt, det behövs för att orka med i den bransch jag arbetar i. Sen att både jag, min chef och de flesta av våra anställda kör hoj är en annan sak :D

Jo, men även om det sitter ett hojhatande fruntimmer på personalavdelningen och gör gallringsintervjuer så kan ju arbetsplatsen i sig vara helt OK.

Söker man ett blåkragesjobb så kanske det funkar med rinnande snus och en burnout på parkeringsplatsen, men söker du en VD tjänst för ett större företag så kanse det är lämpligare att komma i en silvergrå V40.

Om man ens måste fråga om det är lämpligt så kanske man bör avstå...

Vet inte om det där med MC-hatare är något regionalt fenomen.
Jag tror inte att jag stött på någon.
Men fördommar har vi ju alla.
Kommer det en snubbe på chopper, så finns det två alternativ för mig.
Riktigt reko kille med stort motorintresse.
Djävla fjant som vill verka tuff.
Märks rätt fort vad det är för typ.

I det företaget jag arbetar åt (Stort Svenskt statligt bolag) sker en första gallring av en (faktiskt) mycket professionell personalavdelning, dessa träffar aldrig personen utan telefonintervjuvar denna. Sedan får de lämpligaste sökanden komma till oss i organisationen på anställningsintervju.

Personen i fråga söker en ingenjörstjänst vilket knappast kan likställas med en VD i vitskjorta.

Ni får kalla mig naiv, men söker man arbete anser jag att man ska vara sig själv! Innebär det att man kör båge till intervjun så är det bara att göra det! Gillar inte arbetsgivaren att man gör det så har man i vilket fall som helst ingen framtid där!

Bara om du wheelar på ditvägen och drar av en FuckYouburnout på schiefens parkering. Det visar tydlig att du har pondus. Fattar schiefen fortfarande inte att det är du som bestämmer så dra kettingen i takCet, direkCt. :fakta

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd