Varför detta tjat om koldioxid?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Det största hotet mot mitt välbefinnande är ju alla dessa skatter som hej vilt tas ut i miljöns namn... Big deal om det blir några grader varmare.., folk har ju flyttat runt förr... Kommer säkert nån ny istid framöver som täpper till truten på alla miljönissar... Synd bara att de då ligger långt ner i myllan och inte kan se hur fel de hade... Menmen, de fick ju trycka ner & jävlas med oss som gillar att gasa med förbränningsmotorer...

Nä.., kör så mkt det går innan oljan tar slut...!

Jag säger som dig, fast precis tvärtom. För uppenbarligen är det 50% chans att du har rätt och vice versa, eftersom ingen har något konkret för vad som gäller.
Jag hånler åt dig just nu :crash (jag ser faktiskt ut så när jag ler)

Resonera lite såhär...
Har temperaturen ens höjts ?
Solen ligger inte särskilt långt borta, OM jorden blir varmare.. .hmmm va kan det bero på ?
Ja, vad jag vet har solen varken kommit närmre eller blivit nämnvärt varmare, så den erbjuder i alla fall ingen förklaring. Vad menade du?

Jag kan inte påstå att jag gör något direkt för att hjälpa miljön, men det beror mest på att jag inte riktigt orkar bry mig. Tyvärr verkar många inte ha ryggrad nog att erkänna att det är där skon klämmer, utan ska i bästa ding-ding-värld-stil försöka hävda att vi inte alls belastar miljön, trots att vi vet mer om växthuseffekten än en vanlig förkylning. Patetiskt.

Man kanske inte behöver stirra sig blind på just koldioxid. Den har säkert många skadliga effekter på miljön, men det väsentliga är ju kombinationen av alla växthusgaser, marknära ozon, gödningsmedel etc etc. Man behöver ju bara titta ut genom fönstret för att inse att något jävelskap är på väg att hända med jorden. I Göteborg har vi inte haft en riktig vinter med snö som knarrar under fötterna (mer än nån enstaka dag) på säkert tio år.

10år låter jättelänge, verkligen.. :tummenupp

:lol

Hörde på radion förra veckan att denna vinter är den kallaste sedan 1979 på norra halvklotet. Forskaren var dock noga att plikttroget poängtera att detta inte går att dra några slutsatser av då det vi har mätt så kort tid. Varför han var hjärntvättad att tro att jorden är jättevarm framgick inte, då den tesen är lika lätt att omkullkasta på samma sätt. Vilken dåre. :rofl

Sydpolen har mer is än någonsin nu, beror det också på värmen? :)

clear.gif

:lol

Hörde på radion förra veckan att denna vinter är den kallaste sedan 1979 på norra halvklotet. Forskaren var dock noga att plikttroget poängtera att detta inte går att dra några slutsatser av då det vi har mätt så kort tid. Varför han var hjärntvättad att tro att jorden är jättevarm framgick inte, då den tesen är lika lätt att omkullkasta på samma sätt. Vilken dåre. :rofl

Sydpolen har mer is än någonsin nu, beror det också på värmen? :)

clear.gif

Det är Konspirationen™

Är det ingen som ens tänkt tanken att det kan vara en naturlig förändring som går fram och tillbaka över årtusenden som alla årstider vi har på ett år?

För att temperaturen varierar lite så blir folk tokiga, innan de kan tänka att, okej, det kanske ska vara så?
Det är som att balla ur för att det är varmare idag än igår, tycker jag det känns som.

Solen har knappast kommit närmare men riktiga forskare har mtät upp ökad solaktivitet !
Det finns grafer som likt al gores jämför antal solfläckar och temperaturen på jorden, de har ett samband som är mer träffsäkert än sambandet mellan koldioxid och temperaturen.

lolwpned ?

Det finns grafer som likt al gores jämför antal solfläckar och temperaturen på jorden, de har ett samband som är mer träffsäkert än sambandet mellan koldioxid och temperaturen.
Men att presentera en sån utredning i en kvällstidning vore ju katastrof. Då kan de ju inte skrika om klimathotet, isarna som smälter osv.

Eller att skriva om det som Markus berättade om, att norra halvklotet haft den kallaste vintern på nästan 30 år. Vi har ju inte haft så mycket snö i Stockholm i år och det bara måste bero på den globala uppvärmningen...

Jag älskar denna motståndsrörelse. Själv tror jag varken på månlandningen eller Ölandsbron (Stoppa bron!!!).

Dravlet som världens forskare är ganska eniga om är nog en av de mest vetenskapligt fastlagda teorierna vi har. Vi vet mer om detta än hur vi faktiskt blev till (själv tror jag att de menlösa från en viktig planet dumpades på jorden och blev roten till vår civilisation, Darwin var en bluff med alkoholproblem!), kosmos skapelse (Einstein och Hawkings kan ta sig i röven! De borde läst om sanningen i aftonbladet istället) eller varför killar tänder på blåsta silikonbrudar.

För er som uppenbart helt missat den akademiska välden så kan jag berätta lite om vetenskapsmän och forskare. De flesta har mer att vinna på att motbevisa andra forskare än att hålla med dem. Dels ur ett prestige- och tävlingsperspektiv men också ur ett rent finansieringsalternativ. Det råder inte heller någon brist på pengar från oljebolag som gärna ifrågasätter hela problemet med global uppvärmning och trots detta lyckas ni inte få fram något som ens illusionerad vetenskap skulle publicerat. Om någon kan förklara varför forskarkåren är så enig när ingen har något att vinna på detta så är jag idel öra. Tills dess tänker jag inta en överlägsen uppsyn och fnysa åt er med jämna mellanrum :)
:tummenupp

QFT!

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen