Hur länge håller en sporthoj?

• Thread starter Thread starter überkill
  • Start date Start date
VFR 750 -87:a snart 11000 mil och ganska många ägare, går fint ändå.

vilken dum fråga!!! det beror väl helt på hur den blir omhändertagen:D

nån som vet hur länge kärringens symaskin håller??:)

Min motorcykels servicebok är förberedd upp till 9800 mil (17:e servicen)
Om det säger något om vad man kan förvänta sig vet jag inte.

Det verkar dock inte som att kvalitén alltid blir bättre med åren. Tänker då på alla R1 -07 vars motor man läst om ska ha havererat totalt.. Har inte läst det om tidigare R1 t ex. Vad säger ni?

NS 125 F - 86, 3750 mil 9 ägare.. håller fortfarande bra! inga stora fel än så länge.. bara lite packningar o plast som ska bytas efter 22 år .. ingen rost heller! =P nu vet jag inte om den räknas som en sporthoj men ändå

blackbird -97:a som rullat 4400 mil, känns knappt inkörd. :) Men det e klart att det varierar beroende på hur dom körs å servas....
Still Going Strong....

hur länge håller en bil?
Där är det lite enklare tycker jag.
Jag skulle inte tveka att köpa tex en välskött volvo 745-850 som gått 20000 mil.
Jag anser att den borde gå att köra till kanske 40000

Sen finns det ju andra märken som jag skulle anse vara slut vid kanske 25000
Jag skulle inte köpa en äldre japanare eller liknande om den börjar närma sig 20000.

Det är ju typ detta resonemang man skulle vilja få översatt till mc.
Men det är omöjligt, för det finns alltid något undantagsfall som dras upp om någon som har hört om någon som hade en mc som minsann gått typ100000 mil utan problem.

Jag har försökt bilda mig en uppfattning om mc själv, och jag skulle nog inte köpa en mc som rullat uppemot 7-8-9-tusen typ. Tror jag.

Det verkar dock inte som att kvalitén alltid blir bättre med åren. Tänker då på alla R1 -07 vars motor man läst om ska ha havererat totalt.. Har inte läst det om tidigare R1 t ex. Vad säger ni?

Var har du läst att R1-07:an skall ha havererat procentuellt mer än de andra värstinghojarna? Jag vet 2 st som havererat varav den ena utav en orsak som alla hojar hade havererat av. Är det fakta vill man ju veta fast man har 5 års fabriksgaranti.

/D.

zx9 -00 4300 mil, inga problem eller tecken på slitage.

Var har du läst att R1-07:an skall ha havererat procentuellt mer än de andra värstinghojarna? Jag vet 2 st som havererat varav den ena utav en orsak som alla hojar hade havererat av. Är det fakta vill man ju veta fast man har 5 års fabriksgaranti.

/D.

Läst här på SH. Kanske Wonderwizards inlägg eller blogg om R1:s historik bl a.

en R1 6000mil känns som de e många mil kör väll som en kärring eller nått

Service spelar väldigt stor roll på en gammal hoj. Jag köper hellre en hoj som är servad och gått 10k mil än en som stått avställd i 5 år, utan en fullvärdig avställningservice och gått 1k mil. Jag gjorde nämligen själv det misstaget.
Det finns de som tror att en hoj rasar samman vid 6k mil. Jag undrar vart den rädslan kommer ifrån. Min Kawa har väl som modell inget bra rykte, men den har gått över 8k mil och rullar på. Hemligheten ligger i att inte tala om för hojen hur långt den har gått genom att börja kärringköra, utan man ska köra den som en riktig sporthoj. Sen skadar det inte att ge den lite kärlek emellanåt också.

Hur långt är ett snöre?

Hät kommer lite mer värdelös men kanske kul fakta, zx9r 95,a 6000+++Mil och min volvo v70 62.000mil, fortfarande org,motor och vxl, men går hur bra som helst, likaså hojen går hur bra som helst!!

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!