Hur länge håller en sporthoj?

• Thread starter Thread starter überkill
  • Start date Start date

überkill

Guest
Hur långt har din nuvarande hoj gått, hur många säsonger har den på nacken och vad är det för en? Hur länge till tror du att det är ekonomiskt hållbart att hålla den vid liv? Vilka märken håller bättre än andra?

Suzuki håller bäst, resten är skit i princip.
Därför kan vi byta din hoj mot min rakt av, PM när du vill göra bytet !

Denna sortens trådar kommer upp med jämna mellanrum, men faktum är att fråga hur långt en sporthoj håller är ungefär som att fråga hur långt ett snöre är..

Hur pass lång livslängden är beror helt på hur den är servad, kolla bara i första numret av motorrad där de skruvar ner en gixxer 1000 som har gått 5000 mil, motorn var i stort sätt som ny ..

Min CBR 600 har rullat runt ca 3700mil och går som en en klockan.

oldschoolgixxer 1100-86, 8750 mil...:D
oldschoolgixxer 1100-87, 6550 mil...:)

Hade en GSX 1100 80 som gåt 12000 mil när den såldes.
Såg en flera år senare still going strong...

Sen finns det dem som kan paja en hoj innan dom ens kommit från parkeringen hos hojhandlarn.

Gammal FJ 1200 (ja den kallades sporthoj när den var ny) minst 16000 mil. Inga större fel än.

I köp & sälj ligger det en Fireblade från 90 talet med 13400 mil. Inga fel säger annonsen. Så visst fan håller dem.

Varför har vi så låga mil på våra cyklar i sverige?
1. Vi kör itne året runt
2. Många cyklar skrotas innan dem kommer upp i mil.. :mattias

Hellre en vårdad långmilare än en misshandlad 3000 milare.

Jag repeterar:

En honda 750 från 70-talet (och som dessutom ff ägs av förste ägaren!) och som är medlem i samma klubb som jag, har kört över 50.000 mil med sin.

Innan haveri vill säga.

Vid pass 52.000 mil gick helt plötsligt en vevstake av då han missade en växel vid omkörning.
Det var allt under alla år.

Sug ett tag på den karamellen.

R1-00 snart 4800 mil o går bra än.

Knappt inkörd! :hihi

Fast... det är klart.
Det är ju en Yamma.
Motsvarar väl 48.000 mil på en honda ;)

Min CBR 600 har rullat runt ca 3700mil och går som en en klockan.

Mähhh...den är ju knappt tagen ur försäljningshallen dude!
Har du tvättat det första gången än?

Denna sortens trådar kommer upp med jämna mellanrum, men faktum är att fråga hur långt en sporthoj håller är ungefär som att fråga hur långt ett snöre är..

Hur pass lång livslängden är beror helt på hur den är servad, kolla bara i första numret av motorrad där de skruvar ner en gixxer 1000 som har gått 5000 mil, motorn var i stort sätt som ny ..

X-akt!

Last edited:
Jag repeterar:

En honda 750 från 70-talet (och som dessutom ff ägs av förste ägaren!) och som är medlem i samma klubb som jag, har kört över 50.000 mil med sin.

Innan haveri vill säga.

Vid pass 52.000 mil gick helt plötsligt en vevstake av då han missade en växel vid omkörning.
Det var allt under alla år.

Sug ett tag på den karamellen.

Knappt inkörd! :hihi

Fast... det är klart.
Det är ju en Yamma.
Motsvarar väl 48.000 mil på en honda ;)

Mähhh...den är ju knappt tagen ur försäljningshallen dude!
Har du tvättat det första gången än?

X-akt!

50 000 mil?! Men på den tiden hade man kanske inte heller dagens effektuttag/trimningsgrad eller?

Jag repeterar:

Innan haveri vill säga.

CB750 ?

Häftigt !

Eller till försäkringsbolaget löser in den för att de hutlösa reparationspriserna överstiger värdet på hojen.(Iofs till man kvaddar den, ja.) Har en 2001: som gått 6000 mil och börjar kännas inkörd.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd