TL-tråden - v2 !

Klargöring.

Är medveten om att PP var först på den, min egentliga fråga var hur stor skillnad det ger med R bromshandtag.

Har inga pengar över nu, har köpt Bitubo och lite Vandrivergrejjs.


Ber om ursäkt om jag uppfattades som en greedy bastard som försökte "sno" prylar framför ögonen på en TL broder...

//
Stefan

Glöm ursäkten, välj plats och vapen:sissy Ha, ha, det är väl först till kvarn som gäller, men jag har faktiskt hittat flera stycken, inte minst med Octos hjälp, så det finns till oss båda till vettiga priser. :tummenupp

Säg till när du vill köpa så hjälps vi åt att leta :)
 
På min TLS sitter det 6-kolvsok fram. Antar att det kommer från en Gsx-R eller liknande.

För att få ut max av grejerna behöver man en sån cylinder då eller?

Har inte riktigt koll, oken satt ju som sagt på när jag köpte knarren:)

Har du kollat att du verkligen inte har en 5/8-cylinder på den redan? Jag vet inte om man ser nån större skillnad på TLS/TLR på utsidan om man inte har dem brevid varandra för jämförelse...
 
Nä, man ser ingen skillnad.
Jag tror inte ens att det är nån märkning, det står väl bara "nissin" på dom?
 
Har du kollat att du verkligen inte har en 5/8-cylinder på den redan? Jag vet inte om man ser nån större skillnad på TLS/TLR på utsidan om man inte har dem brevid varandra för jämförelse...


Nu kommer newbien fram igen, hur ser jag det då? Står Nissin på oken iaf.:näsblod

Ska till garaget imorgon och ta lös gammeldämparen så att jag bara behöver klappa dit Biyubon när jag kommer hem sen. Kan jag se på något sätt om det sitter 5/8 cylinder på?

Förresten $100 för två R bromsskivor original är ju rätt bra kurs, pratade med en skrot i sverige och han skulle ha 1500:- 100 bucks är ju mindre än halva priset då... Vad tror ni? Blir mycket prylar att packa ner när man ska hem från staterna...


//
Stefan
 
Last edited:
Hur många här kör med barnett kevlarkoppling och fjädrar?

Sugen på att hoppa på GB't på Zonen...

Är det värt det?
 
Nu kommer newbien fram igen, hur ser jag det då? Står Nissin på oken iaf.:näsblod

Ska till garaget imorgon och ta lös gammeldämparen så att jag bara behöver klappa dit Biyubon när jag kommer hem sen. Kan jag se på något sätt om det sitter 5/8 cylinder på?

Förresten $100 för två R bromsskivor original är ju rätt bra kurs, pratade med en skrot i sverige och han skulle ha 1500:- 100 bucks är ju mindre än halva priset då... Vad tror ni? Blir mycket prylar att packa ner när man ska hem från staterna...


//
Stefan
Vet ärligt talat inte. Har inte en TLR 5/8 och TLS 9/16 att jämföra. Har en TLS och en hayabusa och de är helt olika eftersom behållaren är integrerad på busan.

Nån annan som har de båda brevid varandra och kan ta reda på nån yttre skillnad?

Hur många här kör med barnett kevlarkoppling och fjädrar?

Sugen på att hoppa på GB't på Zonen...

Är det värt det?
Fjädrar, ja. Inget annat.
 
Last edited:
Jag kan kolla pumparna sen. Men är rätt säker på att det inte är nån synlig skillnad.

Det är väl mäta insidan som gäller antas det.
 
Förresten $100 för två R bromsskivor original är ju rätt bra kurs, ...Vad tror ni? Blir mycket prylar att packa ner när man ska hem från staterna...
//
Stefan

Enkelt, ha dem som örhängen när du går genom tullen, det kommer bara se modernt ut ( i vissa kretsar) :D
 
Fjädrar, ja. Inget annat.


Vasd menar du nu? Att det bara är värt att köpa fjädrar eller att du inte provat med annat än fjädrar?

//

Stefan

Enkelt, ha dem som örhängen när du går genom tullen, det kommer bara se modernt ut ( i vissa kretsar) :D

Easy Peasy...

Tänkte sätta en vid vardera skinka, säger bara "baby got back" och knallar genom tullen:D

Nä tänkte packa allt och checka in bagaget, om man sätter allt i sambons väska så borde väl hon kunna hitta på en rimlig förklaring?!?:D

Kan man stå bredvid bara och rycka på axlarna och skaka på huvet:banana :hoppskrat
 
Last edited:
Vasd menar du nu? Att det bara är värt att köpa fjädrar eller att du inte provat med annat än fjädrar?

Sorry, var lite oklar där.
Jag har bara Barnettfjädrar, allt annat är orginal.

Vet inte vad kevlarplattor skulle ge för fördelar? :confused:
Barnetts andra plattor brukar snarare kunna ge lite problem med slir på TL då de tydligen är något tunnare, vad jag hört hittills så rekommenderas orginalplattorna. Om det gäller kevlarplattorna vet jag inte.
 
Lär väl tjacka fjädrar då...

Hittills:

Bitubo.
Begade R-Bromsskivor.
Vandrivers drevkåpagrej.
Vandrivers bakbromsfjäder och bling.

Ska se om jag hittar någon powercommander, kanske blir nå handtag oxå. Eventuelllt drev och kedja med.

Finns ju så mycket man vill ha, typ Vandrivers kopplingskåpa och tryckplatta. Verkar dock som att han intge gör för 5-håls kopplingen längre...

Blir som sagt tung väska hem:yoparty
 
Håll ögona öppna. Han gjorde en begränsad serie med tryckplattor för 5-fjädrar. Jag har sett nån säljas igen på TLZ...

Jag gick den hårda vägen och köpte mig en sexfjädrad koppling att montera min platta på. :) :rolleyes:
 
Jag var ner till garaget vid 18, men eftersom jag är en så oerhört upptagen människa så berättar jag först nu vad jag upptäckte.

På min S pump fanns det en 4 innan Nissin texten, på R pumpen en 5:a.

Är det nån som vill bekräfta detta?
 
Vet ärligt talat inte. Har inte en TLR 5/8 och TLS 9/16 att jämföra. Har en TLS och en hayabusa och de är helt olika eftersom behållaren är integrerad på busan.

Nån annan som har de båda brevid varandra och kan ta reda på nån yttre skillnad?


Fjädrar, ja. Inget annat.

inte man nog att köra med 5/8 :trixie

jag kan kolla när jag kommer hem :)

Jag var ner till garaget vid 18, men eftersom jag är en så oerhört upptagen människa så berättar jag först nu vad jag upptäckte.

På min S pump fanns det en 4 innan Nissin texten, på R pumpen en 5:a.

Är det nån som vill bekräfta detta?

kan kolla när jag kommer hem:tummenupp

Finns ju så mycket man vill ha, typ Vandrivers kopplingskåpa och tryckplatta. Verkar dock som att han intge gör för 5-håls kopplingen längre...


salt i såren satans newbie :7peta

http://www.tlzone.net/forums/looking-sell/94506-fs-5bolt-vans-billet-clutch-pressure-plate.html
 
Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top