....men du bytte väll utgående lagret till ett annat elakare va
hur gjorde du med spåret som originallagret har för att hålla sig på plats, blev det lagerlåsning eller gjordes det andra habrovinker
vidare undrar jag ju vad du gjorde åt det glada nållagret på motsatt sida. byttes det till annat eller, ser ju inte allt för vanligt ut för att man tror att man skall stöta på en uppsjö av dom i olika alternativ direkt
jo, 3:an där är riktigt gropig och detta trots atm tryck
fan, vi kan kanske lägga in en X-tra gren på midsommarfesten då "längdkast med 3:ans drev" om man behöver byta dessa på löpande
Nix, jag satte i original lager igen. Bytte alla när jag ändå höll på. Orkade inte hålla på att fräsa spår till låsringar och sånt...

Kostade "endast" 2000:- för fyra nya lager! Billigt och bra... Kullagerna kostade 600:- styck och nållagerna 400:- styck.
Hehe, den där grenen till midsommarfirandet var en bra idé

Jag har gott om "ammunition". Räcker nog till alla. Eller, ja, räcker till iallafall 6 personer
Tyvär så är den enkla sanningen om växellådor att åker man turbo
eller med mycke effekt så går det INTE att byta bara vissa drev
Tyvär så börjar ju dessa motorer bli lite sällsynta så svårigheten att hitta kompletta fina lådor är hög
Under mina 10 år med FZR 1000 Turbo så gjorde jag den upptäckten mer än en gång
Byttes bara dom dåliga dreven så gick den inte många mil innan det var dags igen
Byttes dock båda axlarna komplett så gick den väldigt länge
Här kommer säkert att komma innlägg som protesterar
Men det skiter jag i

, Allt har med nytjandegraden att göra
Det finns ALLTID dom som säger sig klara sig utan ditt och datt , Men hur hårt kör dessa personer
Offtast baserar jag mina innlägg på att man kör skiten ur grejorna
( varför annars trimma??) Nåja nu har ja varit dryg tillräckligt
Ser fint ut ditt bygge , Ska bli spännande å se vad för effekt det blir
Hur var de hadde du portat å donat?? Annars är det att rekomendera
Samt ventilfjädrar å lite kamaxel , En lika stor aha upplevelse lär vänta dig så som när du började med Lillturbon hihi
Agget är gott för ca 360 hk
Hmm, ja, konstigt nog verkar det vara så. Varför vet jag inte. Men som du skriver så är det liiite svårt att hitta fräscha kompletta lådor... Och som student har jag nog inte råd med det ändå

Undrar vad det kostar att bygga en helt ny låda? Iofs kan man kanske köra med sina gamla axlar, så då borde det kosta runt 14-15000:- för 5 drevpar (10 drev)

Har för mig att treans drev kostar 1424:- resp 1470:-. Kanske håller lite längre då! Jag hittade två kompletta axlar i fint skick för 3000:- för något år sedan, men då hade jag inte heller några pengar. Menmen, jag får köra med plocklådor tills ekonomin blivit bättre!
Kanske kommer lådan att hålla lite bättre trots högre effekt eftersom en digital laddtrycksstyrning ska monteras. Då kan jag knappa bort mycket laddtryck på låga varv. Jag frågade Marklund om han tyckte det verkade vettigt, och fick ett norrländskt sugande ljud till svar. Så jag tror det var ett "ja".
Ja, det ska bli väldigt kul att se hur mycket pulver den lämnar. Hoppas bara jag får upp trycket i bänken, men det ska nog gå.
Jepp, den är portad av Mats på MP-Racing. Blev en ProStreet-portning, (mellan Street och Race), och Mats är ju hemskt duktig på det där med portning. Blev många timmar lagda på min topp, allt ska ju bli perfekt när han gör något... Kör fortfarande med original ventiler, men skulle vilja ha lite större. Men det för bli en senare fråga.
Det där med kamaxlar och fjädrar, vad finns det förnågot roligt till min motor? Och till vilka priser?
Jag tajmade om kammarna lite så den ska kunna andas lite bättre på topp (mer effekt

), och är det lagom med 110/110 lobecenter vid 1 mm lyft? Jag satte dem till det. Körde 105/105 innan. Eller ska jag ännu högre kanske? Läste någonstans att 1100R:en trivs absolut bäst med runt 112 grader, men det var kanske rena racemotorer som bara går på höga varv som de menade.
360 hk? Dit måste jag ju nå
Hoppas kopplingen håller ihop också. Men med laddtryckslockup så gör den kanske det

(Om den hinner bli klar tills dess)