Vintertester 2007/08.

Det var ju ingen GP-mässig lösning på Duccen. Det vita platskärlet alltså...
Fräckt dock att de loggar styrslaget!
 
Inte mycket enligt honom själv, Hayden vet ju inte hur man testar :rolleyes:

När är nästa test?

Hittade alla tider på Hayden på några pass på ett ställe. Han körde oftast 3-5 varv åt gången. Så han verkar ändra en hel del. Tid i depån låg på mellan 1-23 minuter mellan gångerna han kör. Dom kortare borde vara däckbyte eller programbyte på styrsystemen.

Några längre testpass av andra förare som kan jämföras mot Stoners simulering.

MELANDRI:
1.50.281, 1.33.637, 1.32.161, 1.32.115, 1.32.103, 1.31.937, 1.32.336, 1.32.003, 1.31.925, 1.31.922, 1.32.374, 1.31.907, 1.32.365, 1.32.045, 1.31.991, 1.32.033, 1.31.871, 1.31.973, 1.31.861, 1.32.170, 1.31.979, 1.31.946, 1.32.757, 1.32.418, 1.32.295, 1.32.156, 1.32.026, 1.32.005


TOSELAND:
1.44.170, 1.32.332, 1.32.136, 1.31.938, 1.31.928, 1.31.420, 1.31.501, 1.31.656, 1.31.897, 1.31.656, 1.31.458, 1.31.613, 1.31.840, 1.31.840, 1.32.494,

3.19.638, 1.42.816, 1.32.324, 1.31.985, 1.31.820, 1.31.799, 1.31.935, 1.31.816, 1.31.807, 1.32.297, 1.32.153, 1.32.399.

EDWARDS:
1.59.573, 1.32.477, 1.31.294, 1.31.177, 1.31.126, 1.31.015, 1.31.171, 1.31.161, 1.31.016, 1.31.231, 1.31.279, 1.31.165, 1.31.224, 1.31.651, 1.31.913, 1.31.849, 1.31.868, 1.32.526, 1.35.883


DOVIZIOSO:
1.31.672, 1.31.289, 1.31.244, 1.31.198, 11.03.370, 1.44.775, 1.32.228, 1.31.056, 1.30.452, 1.30.597, 1.30.614, 1.31.081. 1.45.653, 1.31.965, 1.30.813, 1.30.618, 1.30.557, 1.30.756

12.45.556, 1.46.188, 1.32.428, 1.31.622, 1.31.194,

13.02.210, 1.44.623, 1.32.419, 1.31.445, 1.31.198, 1.30.809


Någonstans i denna tråden finns alla datum för testerna. :D
 
Last edited:
Fler bilder från dom senaste testerna på Valencia.

Sandro Cortese Emmi - Caffe Latte aprilia - 125GP
1202042450.jpg


Stefan Bradl Grizzly Gas Keifer aprilia - 125GP
1202042500.jpg


Dominique Aergerter AJO Motorsport Derbi - 125GP
1202042761.jpg


Hiroshi Aoyama Red Bull KTM - 250GP
1202042842.jpg


Thomas Lüthi Emmi - Caffe Latte aprilia - 250GP
1202042987.jpg


Hector Barbera Team Toth aprilia - 250GP
1202044171.jpg


Mika Kallio Red Bull KTM -250GP
1202044218.jpg


Doni Pradita Yamaha Pertamina - 250GP
1202044297.jpg
 
Det var ju ingen GP-mässig lösning på Duccen. Det vita platskärlet alltså...
Fräckt dock att de loggar styrslaget!

Det där kärlet ser ut som samma modell som även aprilia använt i massa år på sina racers.
Fast du menar kanske hur den är ditsatt?
Det teamet har bl.a en fd HD-mekaniker från Hawai.
Så då kan det kanske bli sådär ibland. :tungan
Ser att styrdämparen är magnesium varianten. :)


Fler bilder på en naken Ducce från Dave då:

2236358940_57fca43c6e_o.jpg


2235568601_393f47734b_o.jpg


2235568327_3ae7afcc60_o.jpg


2235568075_2d78261e04_o.jpg
 
Last edited:
Det där kärlet ser ut som samma modell som även aprilia använt i massa år på sina racers.
Fast du menar kanske hur den är ditsatt?
Det teamet har bl.a en fd HD-mekaniker från Hawai.
Så då kan det kanske bli sådär ibland. :tungan
Ser att styrdämparen är magnesium varianten. :)


Fler bilder på en naken Ducce från Dave då:

2236358940_57fca43c6e_o.jpg

Jepp det är "monteringen" jag syftar på. :)

En fråga som någon klurig person kanske har svaret på:
På "vindfångaren" till kylaren så är där något utrymme som påminner om något slags upsamlingskärl med en liten U-slang. Vad är det till för?
 
Jepp det är "monteringen" jag syftar på. :)

En fråga som någon klurig person kanske har svaret på:
På "vindfångaren" till kylaren så är där något utrymme som påminner om något slags upsamlingskärl med en liten U-slang. Vad är det till för?


efter som kärlet du påpeka verkar vara till soppan så tror jag att den andra är för vattnet som kylarn spottar ut vid övertryck och jag skulle gissa på att "U-slangen" är nån sorts "index-slang" som visar när den börjar fyllas eller liknande.

hyffsat trolig förklaring kanske :)
 
2235568327_3ae7afcc60_o.jpg

QUOTE]

USCH vad mycket små pryttlar och pinaler det är! Som ligger utspridda över ett 1000 m2 stort område när man gjort en dykning i bollhavet i vänstern på Falken! När vi har lika mycket pryttlar o pinaler på våra STK-hojar!! om fem år!
:skrämd
 
Vad står det på Lorenzos rygg?

EDIT: Jaa, alltså inte Fiat Yamaha..... Längst upp, xxxxxfuera? Betyder?

X fuera (por fuera) står det. Det betyder "kör om på utsidan".
Det kommer från hans första vinst i GP då han körde om 2st i den sista kurvan innan mål (Jerez 2006).
Det har följt honnom sen dess och han har det nu som sin symbol på sina produkter han säljer och på sin depåskylt mm.
Ett X med en pil som går i en cirkel runt den med texten fuera under.
 
Last edited:
Från Sepang idag.

Sepang. 2008-02-05

1. Rossi (Yamaha-Fiat) 2.00.300 (på varv 62 av 64)
2. Hayden (Honda-Repsol) 2.01.949 (på varv 80 av 80)
3. Nakano (Honda-Gresini) 2.02.317 (på varv 54 av 55)
4. Lorenzo (Yamaha-Fiat) 2.02.654 (på varv 24 av 57)
5. De Angelis (Honda-Gresini) 2.03.231 (på varv 33 av 41)
6. Jacque (Kawasaki) 2.03.655 (på varv 54 av 55)
7. Yamaha Test Team*T 2.06.356 (på varv 65 av 66)
8. Serizawa (Kawasaki) 2.06.874 (på varv 21 av 55)
9. Yamaha Test Team*P 2.07.319 (på varv 32 av 58)

Förarna på Yamaha's testhojar är Wataru Yoshikawa och Yoshihiko Fujiwara.

Dom gällande rekorden från pole och race på Sepang för MotoGP.
Pole: Pedrosa (2007, Honda) 2.01.877
Race: Stoner (2007, Ducati) 2.02.108



20080502rossiaction_G.jpg


20080502rossibox_G.jpg
 
Last edited:
Inte illa! Vad var snabbaste varvet från testet innan?

Hayden körde 2.00.326 sista dagen på det första testet som dom körde i Sepang.

Dom ska köra 2 dagar till där nu på deras andra test där.
 
vi får hoppas att rossi är tillbaka i Matchen igen
 
Kul för Team Fiat Yamaha och "Valentina" att äntligen toppa en lista igen.. :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top