magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vad sades? Nyfiken!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag är också nyfiken!
Vet inte vad ni väntar på![]()
Vet inte vad ni väntar på![]()
Med med 100% ren spekulation......... det bordlades till nästa möte![]()
![]()
Tycker dom verkar gå efter principen: Varför bestämma något idag, när man kan bordlägga tills nästa möte![]()
//
B
Jag vet inte vad de kommer fram till i den frågan, men däremot vet jag att licensförskringen även fortsättningsvis gäller även om tävlingledare inte finns på plats. Det har aldrig ens varit en fråga för SVEMO. Uppgifterna direkt från SVEMO:s försäkrignsansvarige.Besked om det MÅSTE vara tävlingsledare på alla träningar där det är licensåkare med och kör
Jag vet inte vad de kommer fram till i den frågan, men däremot vet jag att licensförskringen även fortsättningsvis gäller även om tävlingledare inte finns på plats. Det har aldrig ens varit en fråga för SVEMO. Uppgifterna direkt från SVEMO:s försäkrignsansvarige.
Uppgifter om motsatsen beror på enskilda funtionärers/ledares missförstånd.
Henrik Olofsson. Han finns under rubriken "Försäkringar" på SVEMO:s hemsida:Vem är försäkringsansvarig på svemo?
Verkar som att Svemo beslutade sig för att skjuta på kravet om TL vid RR-träning till 2009.
skjuta på kravet är väl fel ordval dock...
dispans och de som ska vara träningsledare i år måste ha funktionärslicens...
så har jag fattat det iallafall... och måste skicka lista på namn till svemo för de som är träningsledare i år. och klubbarna måste ha planer för att utbilda fler...
alla får hjälpa till att se till att det finns folk på posteringarna, ragga med nån kompis till träningarna så löser det sig, enkelt va?![]()
Den korrekta termen kanske är dispens men min tolkning av den är att man skjutit upp kravet till nästa år.skjuta på kravet är väl fel ordval dock...
dispans och de som ska vara träningsledare i år måste ha funktionärslicens...
skjuta på kravet är väl fel ordval dock...
dispans och de som ska vara träningsledare i år måste ha funktionärslicens...
så har jag fattat det iallafall... och måste skicka lista på namn till svemo för de som är träningsledare i år. och klubbarna måste ha planer för att utbilda fler...
alla får hjälpa till att se till att det finns folk på posteringarna, ragga med nån kompis till träningarna så löser det sig, enkelt va?![]()
Har fått lära mig att en förarlicens är snäppet över en funktionärslicens och stämmer det så borde vi förare kunna ta träningarna som tidigare, eller?

Men hur e de med de tävlingslicensen är väl högre än funktionärslicensen, så man får va träningsledare med den?
massa text...
Jag kollade saken med en av personerna som håller tävlingsledakursen i Värnamo (eller däromkring) och han sade att det inte är så. Förarlicensen ersätter inte tävlingsfunktionärslicensen. De har tydligen testat ge dispenser till folk som bara haft förarlicens men erfarenheterna avskräckte så det kommer man inte att göra om.Har fått lära mig att en förarlicens är snäppet över en funktionärslicens och stämmer det så borde vi förare kunna ta träningarna som tidigare, eller?
Nä, det är ingen nackdel på så sätt. Men ju längre utbildningstid desto färrre slussar man igenom till TL. Det kommer att behövas ganska många nya om ett år och jag misstänker att många av dem som kan tänkas vara intresserade saknar funktionärsutbildningen. Det ger att det tar tid att kvalificera sig till TL-kursen.Det är klart att det tar tid att ta en tävlingsledarlicens.
Det som är "tidsödande" är i så fall att man måste ha vissa praktiska meriter vid minst 3st tävlingar som "chefs funkis".
Det kan väl knappast var någon nackdel att vi får kunniga och motiverade tävlingsledare och som verkligen har förmågan att gripa in då det behövs.
Vi minns väl vilket kaos det varit på Knutstorp några ggr.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |