Är Mini Cooper S en hårfrisörskebil?

Kan ni som knarkar sprutheroin vänligen sluta skriva här inne?!
Mini cooper S är INTE en frisörbil! Det är en fräck busbil i klass med Civic Type R fast med lite av prestandan bytt mot en glimt i ögat!

Fast är det den cabbade varianten du(trådskaparen) tänker på så håller jag med sprutheroinisterna... :sissy

Jamen då så,då har jag haft en i alla fall...:tummenupp

Lite kärringvarning är det på bilen men den är jävligt rolig att köra!
Coolare bil får man leta efter.

Till TS var inte en snålkuk utan köp JCW GP

Edit: 218hk räcker för att busa med i det segmentet.,.

Bifogat

• 0986083480.jpg
    0986083480.jpg
    44.3 KB · Visningar: 93
Last edited:
Den är så sjukt ful, inte lika ful som det superfula originalet men nästan. Vad är ens grejen med att ta en ful gammal produkt och kopiera den? Beetle och Cooper, vad kommer härnäst, en Saab 96 eller en Volvo 245 i ny utgåva?
TT tycker jag är lite ball, den finns väl i halvkompetent modell också, precis som Z3 finns ju vettiga motoralternativ. Cooper däremot, vad har den, 150hk? Inte mer väl?
Den är som den där vansinnigt fula PT Cruiser fast för tjejer.
Så ja, frisörskebil är bara förnamnet.

Oavsett vad den för bil så är det en skitbil,kvaliten är i klass med en gammal ford.

Vi har en på jobbet som går som reklampelare,den står på verkstad hela tiden,och när den inte står där så lyser någon varningslampa.

Senast rasade kopplingen (vid 7000 mil) kostade 12 000 att laga.

Lite kärringvarning är det på bilen men den är jävligt rolig att köra!

Nja så rolig är den inte :)

Last edited:
Den är så sjukt ful, inte lika ful som det superfula originalet men nästan. Vad är ens grejen med att ta en ful gammal produkt och kopiera den? Beetle och Cooper, vad kommer härnäst, en Saab 96 eller en Volvo 245 i ny utgåva?
TT tycker jag är lite ball, den finns väl i halvkompetent modell också, precis som Z3 finns ju vettiga motoralternativ. Cooper däremot, vad har den, 150hk? Inte mer väl?
Den är som den där vansinnigt fula PT Cruiser fast för tjejer.
Så ja, frisörskebil är bara förnamnet.

Nu kommer det fram. Ojojoj. :D

Vad är ens grejen med att ta en ful gammal produkt och kopiera den? Beetle och Cooper, vad kommer härnäst, en Saab 96 ?

Kommer en ny (orginalet utseendemässigt trogen orginalet) Saab 96 så köper jag den direkt!
2.0 turbon i den så finns det påsvis med chips att köpa.
(då passar 2.3 sen för dom som tycker om vrid)

Coopern är sjukt rolig att köra, speciellt dom motorstarkare varianterna, men tyvärr blev det en hårfrisörske-bil, det var den kundgruppen som köpte flest.

Att Miatan blev det kan jag förstå, en snygg bil som dom glömde stoppa en riktig motor i, den attraherade ingen som kört mer än moped innan.
(trots riktigt anständiga vägegenskaper)
Beetlen den är inte tilltalande på nått sätt alls, den är ju inte ens snygg.

Att Miatan blev det kan jag förstå, en snygg bil som dom glömde stoppa en riktig motor i, den attraherade ingen som kört mer än moped innan.

Nu skojar du med mig, sitter det en vanlig person inte en liten asiat så är allt från axlar och uppåt över rutan, de gjorde en låg bil men säten som sitter tokhögt.

Gör inte det.
Jag vill ff betrakta dig som en man.
Så förnedra dig inte tack... :hihi

Originalet däremot!

Cooper S - Issigonis banbrytande mästerverk, en kultbil av guds nåde.
Spöade skiten ur all, överallt (bana rally osv) när det begav sig.
Precis som djungeltrumman med Carlsson på taket gjorde.
David mot goliat var påtagligt.

Nu däremot... mjäk.

Står en i garaget, med skjutrutor :D :D :D

Jävla drag det blev i denna tråd då!

Jag kör 3 serie touring idag, bra bil, bra chassie...men kanske lite gubbigt med kombi, vi har ju inte ens barn ju!

Civic Type R har jag haft...men den tarvar samma körteknik som min Fireblade, så det blir lite kaka på kaka.
Det FINNS ju inge skoj, som är snyggt för ca 160.000:-
Det värsta är att jag sneglar lite på Opel Astra OPC...men Opel lixom! näe...

Tips tips!!!

Bifogat

• 0964129692.jpg
    0964129692.jpg
    26.8 KB · Visningar: 75
Last edited:
Nu skojar du med mig, sitter det en vanlig person inte en liten asiat så är allt från axlar och uppåt över rutan, de gjorde en låg bil men säten som sitter tokhögt.

Skiljer en hel del mellan årsmodeller och skinnsäten resp tygmodellen etc.
Så det är inte lika illa i alla modeller ... dock är de ej rymliga :)

Det sitter en riktig motor i ... helt oki för det ändamål den konstruerades för.
Sen om det var för å transportera hårfrissor eller för å ha kul på kurviga småvägar i solen får du som har koll avgöra ;)

Last edited:
Det sitter en riktig motor i ... helt oki för det ändamål den konstruerades för.
Sen om det var för å transportera hårfrissor eller för å ha kul på kurviga småvägar i solen får du som har koll avgöra ;)

Då var ändamålet att skjutsa hårfrissor!

Det vet jag förvisso inget om men en liten cab eller kupé med 321hk lär vara skoj.
M-varianterna, är de risiga på vägen också? Jag har svårt att tro det.
Har bara kört Z3:an, inte M-Roadstern. Den ska förstås vara bättre, men har inte precis fått några fantastiska recensioner den heller.

Att BMW valde att byta namn till Z4 för den nya roadstern är ett rätt tydligt tecken. Så gör de inte vid generationsväxlingar av några andra modeller, tror de bara vill glömma Z3:an helt enkelt.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna