Du kan väll börja med å snacka med dom, kanske du redan har gjort!?
Vi har varit över med jämna mellanrum en sissådär 10-15ggr förra året och bett dem dämpa musiken eftersom de har fest väldigt ofta. Saken är det är dottern som har fest varje gång pappan är borta vilket är ett par gånger i månaden. Vi har alltid kommit väldigt bra överens med hela familjen och det har alltid räckt att gå över och säga till för att de ska dämpa sig... Nu har festerna kommit oftare och håller på längre vilket är jobbigt då vi har en 15månaders grabb som vaknar 06-07 varje morgon vilket gör att vi behöver vår sömn..
Vi har aldrig gått över innan 00 och sällan innan 01...
I fredags natt drog de igång musik på tokigt hög volym vid 03 som väckte hela min familj och då fick jag nog så jag ringde pappan och bad honom ringa hem till dottern. (Första gången jag ringt honom, de 10-15 gångerna innan har jag gått in själv)
Han sa att han skulle ringa och be dem dämpa sig, bara för att fem minuter senare ringa upp mig och kalla mig dum djävla idiot och fråga om jag hade något fel och sedan säga att jag ALDRIg skulle ringa honom igen elelr på hans dörr igen.. Dagen efter skällde han ut min sambo och sa att VI

skulle skärpa oss ...
Gissningsvis hade väl dottern lagt fram det som att vi var värdens gnälligaste idioter som gnällde för ingenting...
Dessutom avslutade han utskällningen av min sambo med ett luddigt "hot"
- "Nu får ni fan skärpa er ANNARS....."
..annars vad?
...så mycket för att man för en gångs skull bad honom om hjälp att dämpa sin dotters fester..
Vi har försökt visa hänsyn till att hon är i feståldern. Man har själv varit där. Därför har vi aldrig gått över innan 00 utan oftast vid 01.
Vi har sagt att hon gärna får ha fest om hon säger till under veckan så vi har chansen att åka iväg elelr själva planera för en lång natt. Det gjorde hon en gång, för ett år sedan..
Sen dess har hon haft mins 20-25 fester/förfester varav vi har gått över ca 10ggr..
Vi har inget avtal med störningsjouren så det är gå själv eller ringa polisen..
Det ena har vi gjort ca 15gånger och polisen känns som ett för stort steg trots ganska många störda kvällar. Fram tills nu har vi haft en jäkligt bra relation till grannarna. Spelat golf ihop och lånat verktyg å sånt.
Därav min ilska och besvikelse när min sambo kommer hem gråtandes efter att ha blivit utskälld...