Störande grannar - friköpt radhus - vad gäller?

Ni har ju varit guldgrannar som tagit det så, dottern agerar precis som tonåringar brukar och kan knappast klandras. Pappan däremot är ju dum i huvet som rakt av köper hennes sannolika lögn.

Ring poppo blå dirreckt nästa gång, börja logga allt liv efter 22.00 (det står skrivet nånstans att man inte får "störa den allmänna friden" efter det), banda om ni kan med videokamera, eller annan utr. om ni har.

Vi har haft problem med en granne som bråkar som fan. Han kommer hem sent, de bråkar och skriker, efteråt ställer sig och diskar argt (alltid diska efter bråk, tänk om det var så för en annan) vilket skramlar som fan mellan lyhörda lägenheter. Nu börjar det finnas en del dokumenterat och snart blir det till att skicka in till värden som får vräka med det som underlag, de har redan blivit varnade tydligen.

I ert fall är det nog bara att skicka dit polisen, förklara för dem så att de skickar en rapportkopia till pappan vilket borde ge att han kommer och ber om ursäkt.. I annat fall är han RIKTIGT dum i huvet och då får du nita muppen!

Bryt dig in hos dom och göm 30 kg heroin någonstans i huset.
Vid nästa fest ring till polisen och tipsa dom om vart det finns.

Klart å betalt! :tummenupp

Räcker väl att gömma några redline-påsar med bakpulver på väl valda ställen.
Lär få sitta några timmar i häktet innan innehållet analyserats...

Bor i lägenhet, man kan höra grannen nedanför oss spela musik eller se på TV på högre volym. Ingenting jag stör mig på då jag själv spelar musik väldigt mycket. Oftast då utan subwoofern, annars brummar det nog lite väl mkt =)

I lördags vart det efterfest hemma här och vi lirade musik på bra hög volym fram till 0330 ca, ingen klagade. Vet heller inte om de var hemma då. Hade de ringt på och bett oss hade man självklart sänkt eller stänkt av volymen. Sedan så har vi sällan för-/efterfester här.

Bra grannar man har =)

Ha ha jag bor me´ i RAW:yoparty :D House

Nu har En cepe granne tvärsemot mig 300m bort riktat en jävla stårlkastare rätt in i mitt vardags/sovrum den har lyst i två dagar nu och jag börjar bli förbannad!

Helt omöjligt och få en rättvis bild i mörkret men jag tog en med mobilen iaf.

Va faan äre med folk :D :D :hihi :hihi

Den där jeffla lampan kommer inte lysa mer en MAX 2 dagar till. PUNKT!

Va faan!:confused:

Jag misstänker att det är någon jävla "garageuppfarts wakeup" lampa som dom har satt på baksidan.

Men det är ju typ en 2000w bygglampa! :dummer Herregud.

Gött att man har endel sniper grejer ala luftvapen. :cdevil

KAn inte göra nåt annat en å garva åte´t !

Folk är ju galna!

Hur går det för dig då Korvgubben?

Edit: Alltid bäst att förtydliga.. Jag kommer självklart inte börja skjuta mot deras kåk med luftvapen i försök att släcka lampan.!

Last edited:
Jag har varit utsatt för en liknande grannfejd. Det hela slutade med att vi valde att sälja radhuset och flytta. Det var de 40 db som fällde avgörandet.
40 db är ganska hög ljudnivå. 30 db är vanlig samtalston. Jag ville inte riskera att ge grannen "tillstånd" att ständigt och jämt dygnet runt få "läcka" in 40 db ljud till oss. Därför avstod vi från att göra mätningar, de grannar vi då hade skulle förmodligen se till att vi hade haft exakt 40 db ljudnivå i vårt hus dygnet runt.

15-30db är en tyst inspelningsstudio.
50-70db är normal samtalston vid lyssnarens öra.
d.v.s. 40db är nog ljudnivån hos dig om du inte är hemma.

Han kommer hem sent, de bråkar och skriker, efteråt ställer sig och diskar argt (alltid diska efter bråk, tänk om det var så för en annan) vilket skramlar som fan mellan lyhörda lägenheter.

Hur skulle man annars diska? Glatt? :gnissla

Har du en videokamera?
I sådanna fall knäpp på den när festandet är som värst. Filma medans du går ut på din tomt.
Du behöver inte filma in i deras hus men ljudnivån på filminspelningen borde räcka för att snacka lite med granngubben.
Han har nog ingen koll på hur ungen hans beter sig.

Fan korvis du verkar ju ha ett grymt tålamod! Men krasst så måste man sätta ner foten någon gång, oavsett hur bra relation ni haft tidigare. Att ringa polisen har kommer nog inte hjälpa så mycket då det är mycket ovanligt att de kommer ut (om man inte "tipsar" om narkotika och vapen iof men det kan ju slå tillbaka på en själv).

Jag skulle, som andra sagt, bjuda över familjen på en fika och i sansad ton förklara läget och lyssna på deras version av läget. Om inte det hjälper då skulle jag börja jävlas tillbaka och skita fullständigt i gransämjan.

Till en början kan du ju jävlas tillbaka annonymt, beställa hem saker till dem som t.ex. mängder av kommunala handlingar. Det kostar ju inget :) Klippa gräsmattan kl 06 varje lördag OCH söndag o.s.v.

Kan du inte prata ihop dig med flera andra grannar?

Att bo i ett radhus där man hör grannarna skita låter ju knappast som hållbart i längden. OK ponera att tonåringen flyttar och in kommer en annan familj. En familj som kanske inte uppskattar när din 1½åring har blivit 3 och springer som en galning med bandyklubba inomhus 0700 på söndagarna.

Det är som upplagt för grannfejder när man bor i felbyggda hus.
Flytta känns som en långsiktig lösning.

Jag bor ju hemma hos föräldrarna och det har flyttat hit några nya familjer på gatan.
Varenda gång jag startar motorcykeln,crossen eller skotern så ringer nån av dom polisen så dom är här och cirklar.

Blir så djävla förbannad har aldrig varit några problem och jag har jämt kört cross och skoter från gården när jag ska nånstans i närheten,det värsta är ju att dom ringer när man far iväg med motorcykeln:kulspruta
Har två poliser här på gatan och dom brukar inte säga nått annat än att ta det lugnt på gatan,hälsar när jag kör förbi med crossen/skotern etc.

Jag bor ju hemma hos föräldrarna och det har flyttat hit några nya familjer på gatan.
Varenda gång jag startar motorcykeln,crossen eller skotern så ringer nån av dom polisen så dom är här och cirklar.

Blir så djävla förbannad har aldrig varit några problem och jag har jämt kört cross och skoter från gården när jag ska nånstans i närheten,det värsta är ju att dom ringer när man far iväg med motorcykeln:kulspruta
Har två poliser här på gatan och dom brukar inte säga nått annat än att ta det lugnt på gatan,hälsar när jag kör förbi med crossen/skotern etc.

Ring polisen så fort de startar bilen!

Att bo i ett radhus där man hör grannarna skita låter ju knappast som hållbart i längden. OK ponera att tonåringen flyttar och in kommer en annan familj. En familj som kanske inte uppskattar när din 1½åring har blivit 3 och springer som en galning med bandyklubba inomhus 0700 på söndagarna.

Det är som upplagt för grannfejder när man bor i felbyggda hus.
Flytta känns som en långsiktig lösning.

Vem låter sina barn löpa amok så inomhus?? :va
Jag är rädd om både mina barn och mitt hem.

Kan hålla med dig om att många radhus är felbyggda och säkert dåligt isolerade. Innan jag flyttade in hos "Gabor" så bodde jag och min lilla tjej i ett två-vånings radhus. Det huset hade bra med isolering så man hörde ingenting av grannarna. Min lilltjej var då livrädd för vatten och varje gång jag skulle duscha henne så lät det som att jag misshandlade ungen. Jag gick in till grannarna och förklarade hur det låg till och bad om ursäkt för att vi störde. Han som bodde vägg i vägg med oss hade inte hört någonting från vårat hus.
Bor man i radhus får man vara lite smidig. Vet man om att det låter en massa från sitt eget hus, gå in till grannarna och förklara. Be om ursäkt om så behövs.
De radhusen jag bodde i friköptes också men själva "föreningen" med styrelse fanns ju kvar som man kunde vända sig till vid frågor och sånt. Alla ägde sitt eget hus men gården och annat som man använder tillsammans reglerades fortfarande av föreningen. Störningsjouren kan man väl också ringa kvälls/natte tid om man tycker att polisen känns lite väl hårt....

Hallå!

Tycker du haft tålamod som en ängel. Nu är det slut med att dalta med dom. Ring och hör med Polisen alternativt en advokat och börja sträck upp dom:mad:

Någon jävla ordning får det ändå vara. Visst, folk ska få ha fest etc, inget att säga om det, men som sagt, lagom är bäst!

Lycka till, hoppas du får rätt på dom!

MVH

Carlsson

..Hon hade fest igår igen. Inte lika många och inte lika högljutt. Dessutom verkar de ha flyttat stereon. Så långt allt väl. Hon verkar iaf ha fått sig en avhyvling hon med för de var dämpade "hela" kvällen... Det som däremot gjorde mig otroligt förbannad var att de, helt plötsligt drog på volymen vid 0120, precis när jag och sambon höll på att somna in.. Några minuter senare var vi påväg över men innan vi hinner så långt tystnar det och vi märker att de är påväg därifrån.

Fan...

...så efter en eller knappt två låtars oväsen är det tyst igen och de har lämnat huset. Själv ligger man klarvaken och förbannad. Känns irriterande att de uppenbarligen försökte ta hänbsyn men sedan faller på mållinjen. Verkar dessutom som om det är hennes djävla polare som drar på stereon när hon är ute och röker...

Ska ta ett snack med grannen på allvar när jag är på lite bättre humör och har sovit lite bättre.

Om de festar ikväll igen blir det dock polisen.

Ska ta ett snack med grannen på allvar när jag är på lite bättre humör och har sovit lite bättre.

Ta med dig grannen på andra sidan också som också irriterade sig på det hela. Och gör det över en kopp kaffe och med ett trevligt bemötande. Det funkar faktiskt. Eller, med tanke på att din granne trots allt verkar vara en ganska trevlig typ så borde det funka. :)

Ta med dig grannen på andra sidan också som också irriterade sig på det hela. Och gör det över en kopp kaffe och med ett trevligt bemötande. Det funkar faktiskt. Eller, med tanke på att din granne trots allt verkar vara en ganska trevlig typ så borde det funka. :)

Jo, jag har tänkt lösa det på det sättet. med tanke på att det lät somd e flyttat stereon och var dämpade hela kvällen så känns det iaf som om de har för avsikt att försöka visa hänsyn.. sen ursäktar det iofs inte nattens spelande som var det sista de gjorde men det visar väl iaf att det kan vara lönt att prata med dem..

Sökte efter annat och hittade den här. Hur har det gått?

Vi har haft trubbel med 3 grannar själva. Bor tyvärr i hyresrätt tills vi lyckats bestämma var vi ska bo i landet. En är/var helt galen men han måste ha flytat nu. Det roliga var att han var den som satte upp lappar om tvättstuga och ordning och reda :) 27 år och såg helt normal ut men var psyko.

Sökte efter annat och hittade den här. Hur har det gått?

Vi har haft trubbel med 3 grannar själva. Bor tyvärr i hyresrätt tills vi lyckats bestämma var vi ska bo i landet. En är/var helt galen men han måste ha flytat nu. Det roliga var att han var den som satte upp lappar om tvättstuga och ordning och reda :) 27 år och såg helt normal ut men var psyko.

Det löste sig då de köpte ett fristående hus och flyttade. De nya grannarna har jag hört lika mycket de två senaste åren som tonårsdottern väsnades på två veckor... Ett helt nytt liv helt enkelt.
Psykon kommer verkligen i alla former.
Nu har jag lärt mig att man inte an ta hur mycket skit som helst utan får jag en störig granne kommer jag vara betydligt snabbare med att ringa farbror blå så de tar hand om eländet om det inte lugnat sig efter ett par inledande varningar och vanliga uppmaningar om hänsyn.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick