Min nya YZ250

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Idag hämtade jag min fabriksnya YZ250 -07 :tummenupp

Var ett par år sedan jag hade en cross sist (honda 250 -02). Testade lite på parkeringen när jag hämtade den... Sjukt vilket drag det är i en 250 tvåtakt. Drog en smula på rullen och helt plötsligt var det himlen man såg (ungefär iaf) :näsblod

Hur många är det här på sporthoj som kör cross/enduro/offroad egentligen?

På bilderna så står den i köket/matplatsen och trängs tillsammans med en MTB :) Får dock flytta ut i garaget när jag börjar köra ordentligt med den.
Bra att bo själv ibland så ingen klagar på en smutsig cross vid matbordet :D
 
Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Du får allt ta och polera lite innan du ställer in den :) .
07an e fin. Är nog en bra hoj det där.

Jag har kört mx i 7år dock lagt av nu. Åkte cr250 denna säsong.
(Har dock en annan cross nu men den ska säljas så fort jag är klar)

Det är inte alltför många som kör mx här på SH åtminstone inte några som tränar lite aktivt, finns nog en del grusbusare och cross-på-landet folk.

Antar att du redan är reggad på enduromx.com? är ju ganska vettigt forum för ändamålet arnars, eller var iaf, förr i tiden.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Du får allt ta och polera lite innan du ställer in den :) .
07an e fin. Är nog en bra hoj det där.

Jag har kört mx i 7år dock lagt av nu. Åkte cr250 denna säsong.
(Har dock en annan cross nu men den ska säljas så fort jag är klar)

Det är inte alltför många som kör mx här på SH åtminstone inte några som tränar lite aktivt, finns nog en del grusbusare och cross-på-landet folk.

Antar att du redan är reggad på enduromx.com? är ju ganska vettigt forum för ändamålet arnars, eller var iaf, förr i tiden.

Äsch då, det är bara lite smuts. Bara tillfälligt den får stå inne. Med det vädret vi har så blev den sådär skitig bara på provkörningen på parkeringen när jag hämtade den :huvet

Själv är jag inte överseriös heller utan är glad amatör som bara kör för skojs skull. Rolig motion är ju aldrig fel :tummenupp

Japp, är reggad på enduromx också, men forumet där håller en mycket lägre standard tyvärr.
 

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Nu i Kävlinge.
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
Gratulerar. Skitfrän:tummenupp Ska de bli skogslek eller bana? funderar på något man kan köra ner till de lokala sandtaget och leka lite med. Crossbana e kul de me men där har man ju en 500 i nacken om man sölar över ett gupp:D
Fick de när ja körde en ettrig 80cc och var helgrön på hoj. Puttrade snällt upp över krönet och precis i nerbacken så hör ja ett muller bakom mig. 500an landade snällt på lilla mig men klara mig med en trasig bakskärm:)
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Gratulerar. Skitfrän:tummenupp Ska de bli skogslek eller bana? funderar på något man kan köra ner till de lokala sandtaget och leka lite med. Crossbana e kul de me men där har man ju en 500 i nacken om man sölar över ett gupp:D
Fick de när ja körde en ettrig 80cc och var helgrön på hoj. Puttrade snällt upp över krönet och precis i nerbacken så hör ja ett muller bakom mig. 500an landade snällt på lilla mig men klara mig med en trasig bakskärm:)

Tackar tackar. Det kommer bli blandad kompott är det tänkt. Grusgrop, motocross på bana samt enduro (är helt grön på enduro så man får ju börja i riktigt lätta spår).

Köp gärna något att åka med i skogen/sandtaget! Det är riktigt kul. Själv är jag rätt dålig på att köra egentligen även om jag inte är purfärsk på crosshoj, men man kör ju efter sin egen förmåga och bara har kul :tummenupp
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Kör eller körde en yamaha yz250 -01 själv ska man väll säga då den är till försäljning nu.

Pålitlig maskin som är bra på allt men inte bäst på nåt, vilket ger den ett vinnande konecpt, min har alldrig strulat, startar alltid och går tomgången på en gång och inga andra konstigheter.

Om nån är nyfiken på maskinen kan ni följa länken.
http://www.blocket.se/vi/14921705.htm?ca=4_s
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
jo tjena ja kör o har kört då o då sedan man var 5 äger bla en rm250 cr250 nu väntar på ny 450. fin yamaha föresten
 

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Nu i Kävlinge.
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
Tackar tackar. Det kommer bli blandad kompott är det tänkt. Grusgrop, motocross på bana samt enduro (är helt grön på enduro så man får ju börja i riktigt lätta spår).

Köp gärna något att åka med i skogen/sandtaget! Det är riktigt kul. Själv är jag rätt dålig på att köra egentligen även om jag inte är purfärsk på crosshoj, men man kör ju efter sin egen förmåga och bara har kul :tummenupp


Blir nog en gammal harv för mig. Roligt och busa av sig och bara leka fritt samt ta slingan i skogen och se joggarna göra os hopp:yoparty
Dämpar vinters tradiga dagar med, ha de så kul.
 

Wheeler

Natural Born Streetracer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Kawasaki Z750-09
Det där är riktigt fina hojar!! Byte bort min RMZ 250-07a i måndags mot en Husqvarna 510-06. Tanken är att köra mycket cross samt lite Motard! Som nån sa på E.M.X ta isär länkage och alla andra lager i fetta in ALLT. Riktigt dåligt med den varan från fabrik..
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag skulle gärna byta mitt köksbord mot en cross. Eller bygga om matplatsen till verkstad, eller halva vardagsrummet! Men vissa, allt för starka, krafter här hemma motsätter sig det :gråta
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
grattis,, har själv kört cross i 10år,, nu kör jag trial istället, kört i 5år samanlagt nu,,

kul med offroad !!!!!
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Det där är riktigt fina hojar!! Byte bort min RMZ 250-07a i måndags mot en Husqvarna 510-06. Tanken är att köra mycket cross samt lite Motard! Som nån sa på E.M.X ta isär länkage och alla andra lager i fetta in ALLT. Riktigt dåligt med den varan från fabrik..

Grattis till dig också då med ditt byte :) Då har du en smula mer pulver i maskin nu då :tummenupp
Har tänkt att köra ungefär två till tre timmar, sen blir det ju service. Då ska man ändå gå igenom hela hojen. Tänkte kolla närmare på länkaget då och fetta på lite.

Jag skulle gärna byta mitt köksbord mot en cross. Eller bygga om matplatsen till verkstad, eller halva vardagsrummet! Men vissa, allt för starka, krafter här hemma motsätter sig det :gråta

:D :tungan
Som sagt, finns en å annan fördel med att vara solo ibland :)

grattis,, har själv kört cross i 10år,, nu kör jag trial istället, kört i 5år samanlagt nu,,

kul med offroad !!!!!

Tackar!
Coolt med trial. Har alltid velat testa på, men det har aldrig blivit av.

Skrivs härmed upp på "att göra listan" Testa på trial :tummenupp

Fin hoj!:tummenupp

Btw: Du kan plocka undan julpyntet nu!:hihi

Tack tack.

Mitt julpynt får stå året runt (det där är det enda jag har, samt en ljusstake). Då glömmer man inte att ta fram det runt jul :tummenupp
Plus att mamma är ju glad i juletid att hennes son minsan har julpyntat trots att han är ungkarl :hihi
 
Last edited:

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Här är en till som åker MX, bara på amatör/"kör för att d ä kul" nivå visserligen men försöker ändå träna ett par ggr i veckan under säsong.

Till alla som åker runt i grustag, på åkrar och grusvägar o.s.v vill jag bara säga;
prova bana! Det ger så j-vla mycket mer!:tummenupp

Har själv hållit på likadant sen jag va typ 10 bast, men började åka bana för sådär sex sju år sen.Visst är det jobbigt som f-n i början, men det blir bara roligare och roligare, så efter två säsonger var det bara att sälja gathojen och plocka ut en sprillans RM250! :tungan
 

Mindtwist

Inte så ny...
Gick med
10 Dec 2007
Ort
Vendelsö
Hoj
Buell XB9R Firebolt -03
Hej, har åkt en del grus med min senaste hoj och vill bara tipsa om www.soe.se om du inte redan visste om den sidan.
En hel del folk där som åker cross/enduro med utöver allt grusåka, bra forum o bra folk:tummenupp
 

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Shaa, fick min första cross för drygt en månad sen :) en KTM 250 sx-f 06. *nöjd som fan* har bara kört hojjen på bana 3 gånger änsålänge men e helt såld alltså. det e för Dj**a kul:tungan
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top