Nyteknik
Bannad
Vad tycker ni om det dova mullret från min TZ 250?
Två klipp som heter "Mitt första race!".
http://www.bike.se/video/
Två klipp som heter "Mitt första race!".
http://www.bike.se/video/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Allt är som det ska. Om man låter filmen ladda färdigt på Bike så hackar det ingenting.Är kvaliteten så dålig på videon eller blir den kass komprimerad hos bike?
Publicera den någonstans med lite schysstare kvalitet![]()
Se där. Gamla Bettan är till salu. Jag vill minnas att den "aldrig" skulle säljas. Köpa den? Det skulle vara för att öva mig som fakir. Jag vet ingen hoj som har drabbats av driftstörningar så ofta som Gustavs. Bifogar en klassiker som Teddy beskrev som en förlossning med Kihlander som förlossningsläkare och Gustav som den orolige/blivande fadern under ögonblicket då barnet tar sitt första andetag. Även de andra beskrevs i sina givna roller.
Köpa den? Det skulle vara för att öva mig som fakir. Jag vet ingen hoj som har drabbats av driftstörningar så ofta som Gustavs.
Träffande beskrivning.Gustav har liksom jag fått erfara vad det innebär att köpa en högtrimmad och känslig racer med eftersatt underhåll. Det är inte särskilt roligt men väldigt lärorikt. Under de år som Gustav nu tagit hand om cykeln har den gradvis och långsamt fått återhämta sig och komma tillbaka i form och nu är den finare än de flesta racers med 10 år på nacken.

Edit: den ser grymt elak ut, Gustavs TZ.
Ja, den är grym....Greyhoundsilluetten den snyggaste av dem alla...

Det är ju inte så att jag vill sälja direkt...Se där. Gamla Bettan är till salu. Jag vill minnas att den "aldrig" skulle säljas. Köpa den? Det skulle vara för att öva mig som fakir. Jag vet ingen hoj som har drabbats av driftstörningar så ofta som Gustavs. Bifogar en klassiker som Teddy beskrev som en förlossning med Kihlander som förlossningsläkare och Gustav som den orolige/blivande fadern under ögonblicket då barnet tar sitt första andetag. Även de andra beskrevs i sina givna roller.
![]()

Nu vill jag verkligen inte sälja.Den ÄR grym, jag körde den i höstas, den gick som kulor och krut, fint avstämd i både motor och chassie och snyggare än allt annat som går att köpa för pengar. För mig är Greyhoundsilluetten den snyggaste av dem alla, den särskiljer sig från alla andra ekipage på banan och dess aerodymaiska strömlinjeform är ett mästerverk av funktionell design. Tänk gepard.
Och ljudet sen då.....ahhhhhhhhhhhhhhh
Och lukten....
Förresten så vädrade jag tvåtaktsrök i näsborrarna när jag tittade på filmen.
![]()
Om man köper den får man med en jävla massa delar och saker i varje fall.Tror också att det är ett bra köp.![]()
Men inte den dummer!!!Ja, den är grym.
![]()
Det är ju inte så att jag vill sälja direkt...
Jag vidhåller bestämt att extremt få av felen jag drabbats av varit pga hojen.
Nu vill jag verkligen inte sälja.

Vad är det som låter så märkvärdigt, är det någon religiös uppenbarelse att höra en 2T motor varva![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |