Vad tycker ni om ljudet?

Är kvaliteten så dålig på videon eller blir den kass komprimerad hos bike?
Publicera den någonstans med lite schysstare kvalitet ;)

låter som min puch montana jag hade för 10 år sedan (moppe då alltså). Sorry mannen men den gör fanimej det exakt! Kan vara kvallen på filmen som gör det för den var ju verkligen dålig.

Är kvaliteten så dålig på videon eller blir den kass komprimerad hos bike?
Publicera den någonstans med lite schysstare kvalitet ;)
Allt är som det ska. Om man låter filmen ladda färdigt på Bike så hackar det ingenting.

Den längre filmen har GSXR1100R klippt ihop och komprimerat. Att ljudet hackar beror på inspelningen. Kameran satt monterad med buntband på den övre gaffelkronan och stördes uppenbarligen av...tändningen (?)...eller något annat på höga varvtal.

Köp Gustavs TZ så är du med i matchen igen.

http://sporthoj.com/annonser/?id=12369
Se där. Gamla Bettan är till salu. Jag vill minnas att den "aldrig" skulle säljas. Köpa den? Det skulle vara för att öva mig som fakir. Jag vet ingen hoj som har drabbats av driftstörningar så ofta som Gustavs. Bifogar en klassiker som Teddy beskrev som en förlossning med Kihlander som förlossningsläkare och Gustav som den orolige/blivande fadern under ögonblicket då barnet tar sitt första andetag. Även de andra beskrevs i sina givna roller.

:D

Bifogat

• IMG_0054.jpg
    IMG_0054.jpg
    41.3 KB · Visningar: 119
Last edited:
Köpa den? Det skulle vara för att öva mig som fakir. Jag vet ingen hoj som har drabbats av driftstörningar så ofta som Gustavs.

Gustav har liksom jag fått erfara vad det innebär att köpa en högtrimmad och känslig racer med eftersatt underhåll. Det är inte särskilt roligt men väldigt lärorikt. Under de år som Gustav nu tagit hand om cykeln har den gradvis och långsamt fått återhämta sig och komma tillbaka i form och nu är den finare än de flesta racers med 10 år på nacken.

Gustav har liksom jag fått erfara vad det innebär att köpa en högtrimmad och känslig racer med eftersatt underhåll. Det är inte särskilt roligt men väldigt lärorikt. Under de år som Gustav nu tagit hand om cykeln har den gradvis och långsamt fått återhämta sig och komma tillbaka i form och nu är den finare än de flesta racers med 10 år på nacken.
Träffande beskrivning. :)
Som en stackars sönderslagen boxare som fick gå för många ronder mot en skoningslös slugger och som hamnar i sjukhussäng och på rehabilitering. Nu är det dags för stackaren att ta sig upp i ringen igen... :död

Edit: den ser grymt elak ut, Gustavs TZ.

Bifogat

• knockout 289x175.jpg
    knockout 289x175.jpg
    30.1 KB · Visningar: 53
Last edited:
den filmen ligger väl på yuotube också, visste inte att det var du dock :)

edit: det var visst denna jag tänkte på kanske

[YOUTUBE-ID]t6qPNjl-RSI[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Edit: den ser grymt elak ut, Gustavs TZ.

Den ÄR grym, jag körde den i höstas, den gick som kulor och krut, fint avstämd i både motor och chassie och snyggare än allt annat som går att köpa för pengar. För mig är Greyhoundsilluetten den snyggaste av dem alla, den särskiljer sig från alla andra ekipage på banan och dess aerodymaiska strömlinjeform är ett mästerverk av funktionell design. Tänk gepard.
:tummenupp
Och ljudet sen då.....ahhhhhhhhhhhhhhh
Och lukten....

Förresten så vädrade jag tvåtaktsrök i näsborrarna när jag tittade på filmen.
:)

Se där. Gamla Bettan är till salu. Jag vill minnas att den "aldrig" skulle säljas. Köpa den? Det skulle vara för att öva mig som fakir. Jag vet ingen hoj som har drabbats av driftstörningar så ofta som Gustavs. Bifogar en klassiker som Teddy beskrev som en förlossning med Kihlander som förlossningsläkare och Gustav som den orolige/blivande fadern under ögonblicket då barnet tar sitt första andetag. Även de andra beskrevs i sina givna roller.

:D
Det är ju inte så att jag vill sälja direkt... :(
Jag vidhåller bestämt att extremt få av felen jag drabbats av varit pga hojen. :fakta

Den ÄR grym, jag körde den i höstas, den gick som kulor och krut, fint avstämd i både motor och chassie och snyggare än allt annat som går att köpa för pengar. För mig är Greyhoundsilluetten den snyggaste av dem alla, den särskiljer sig från alla andra ekipage på banan och dess aerodymaiska strömlinjeform är ett mästerverk av funktionell design. Tänk gepard.
:tummenupp
Och ljudet sen då.....ahhhhhhhhhhhhhhh
Och lukten....

Förresten så vädrade jag tvåtaktsrök i näsborrarna när jag tittade på filmen.
:)
Nu vill jag verkligen inte sälja.

Tror också att det är ett bra köp. :)
Om man köper den får man med en jävla massa delar och saker i varje fall.
Vad fan säger jag? Det är ett värdelöst köp. :D ;)

Själva rullen är klassisk och ligger i sjysst kvalité på min HD.

Last edited:
Man blir duktigt sugen på att börja med racing när man ser det här.:D :tummenupp

Vad är det som låter så märkvärdigt, är det någon religiös uppenbarelse att höra en 2T motor varva :va

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back