Byta från R6 till motard

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date
Ja- man skriver väl selektivt. Inte skulle du väl ha sagt att det är hälften så kul som SH? :krama
Jo visst kan man säga det på ett bättre sätt. Det jag upplever från sporthoj till motard är att man känner sig rörligare med kroppen på ett bra sätt, mera bus faktor över hela hojen helt enkelt! :yoparty

SM är hysteriskt roligt, fast jag hade inte tackat nej till lite fler hästar i min. Har du mycket pengar så satsa på den nya ktm 690smc :yoparty

Har ju en SS-R6a så jag är ju van med mkt sås på pizzan:arsele Är det ett steg nedåt att införskaffa en KTM 660 te.x.? Läste nånstans att en sådan har 40,2 HK - låter som en moppe - jag vill inte ha några mjuksaker:yoparty

Innan du gör något galet, provtjör provtjör o provtjör!! SM brukar väl ligga runt 50 kusar så det kan nog stämma.

Har ju en SS-R6a så jag är ju van med mkt sås på pizzan:arsele Är det ett steg nedåt att införskaffa en KTM 660 te.x.? Läste nånstans att en sådan har 40,2 HK - låter som en moppe - jag vill inte ha några mjuksaker:yoparty

Om jag inte har helt fel så ligger väl 660:n på runt 60 kusar. De brukar vara reggade på 24 kw hos vägverket dock.

Köp en motard om du gillar att skaka sönder alla leder lemmar :D
Och om du gillar att ligga å skaka som en traktor i stan så :D

Hoppas alla skruvar sitter fast också :va

Kan verkligen inte förstå hur någon kan vilja köpa en husa 650.

Känns dessutom skit tråkig att köra! I alla fall efter att man provat en Aprilia.

Nej jag är inte opartisk

Husa 650 ska du ha, hade en sådan innan min R6a :)

För en sån går ju aldrig sönder?

Last edited:
Runt 50 hästar har den på bakhjulet, och en helt annan karaktär på motorn, du kommer nog upp i 5km/h innan framhjulet är uppe...

Det finns viss risk för att en KTM 625 -05 blir till salu inom kort. Hör av dig om du råkar vara intresserad... ;)

Vill du ha sporthojs pulver så kan du nog glömma motard åkandet.

Aprilian är iofs pigg,men det är inga 100hk +

Man kör motard på finess och inte kraft,enda chansen att hålla pojkarna på sina fina 1000 kubikare bakom sig är att ligga på bra i kurvorna.

Last edited:
Har kollat på en EXC 525 - tycker att de är rätt läckra men endast med motardhjul. Tittar man på en Husa 650 med endurodäck så ser det fan ut som en förvuxen moped :arsele

Det är nog ingen "gatmotard" i min mening.:rolleyes:
Men visst, KTMs 5** är djävulskt roliga:yoparty (Hade själv en 520 med motard mackor:näsblod )
Dock blir det lite mer service på dem eftersom de är tävlingsmaskiner i grunden. Regelbundna olje+filterbyten, kolla luftfiltret, justera fögge, kolla ventiler etc.
Om man inte har något emot att spendera lite mer tid i garaget så kan man nog inte ha något roligare än en "racemotard":tummenupp

660 e väll iaf runt 55hk på bakslangen?

Motard är roligt, Och RR åkare blir jäääätelånga i näsan o sura när dem blir ifrånkörda,

Busa och leka är stjyst, hur länge är det kul o köra 200 på rakorna?
Försäkringen är också rolig på motard :)
Och om du har hyfsad drevning så kan du ta snabba kurvor med.

KÖP MOTARD!

:tummenupp
660 e väll iaf runt 55hk på bakslangen?

Motard är roligt, Och RR åkare blir jäääätelånga i näsan o sura när dem blir ifrånkörda,

Busa och leka är stjyst, hur länge är det kul o köra 200 på rakorna?
Försäkringen är också rolig på motard :)
Och om du har hyfsad drevning så kan du ta snabba kurvor med.

KÖP MOTARD!

Jag har ställt plus mot minus och kommit fram till att jag absolut inte har råd med att äga en sporthoj när jag flyttar till Stockholm - jag har två alternativ. Motard eller promenera - fan! :huvet

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard