Backlund till VM!!!!

"Det finns endast 36 fasta startande i VM så det är en stor händelse i Svensk motorsport att en så ung förare får möjlighet att komma ut i VM."

www.backlundracing.se

Det är 40st namn på startlistan i år + att 2st per race får söka "wildcards".
Eftersom det är en junior cup får bara "unga" söka. Är åldersgräns på 18-25 år där.

Last edited:
Kul som fen att han får ut o köra internationellt, men det är väl bara 125, 250, motogp, superbike, supersport och (sidvagnar?) som har vm-status?

Kul som fen att han får ut o köra internationellt, men det är väl bara 125, 250, motogp, superbike, supersport och (sidvagnar?) som har vm-status?

Bra läst tidigare i tråden, kul att du är med i matchen :tummenupp
:rolleyes:

förlåt, kunde inte låta bli att håna lite... hoppas du överlever :)

Bra läst tidigare i tråden, kul att du är med i matchen :tummenupp
:rolleyes:

förlåt, kunde inte låta bli att håna lite... hoppas du överlever :)

De e nog ingen fara med det men jag var mer ute efter om det finns mer serier med vm-status förutom ovan nämnda?

Hmm.. Håller inte med där! Att ljuga bara för att fler ska läsa gör det att det är mera rätt då? Men att skriva att man kör VM när man man bara kör i en FIM junior cup är lika fel som om att en Rookie 1000 förare skulle skriva att denne kör SM.
Vadå, jag har sagt till alla sponsorer att jag kör om SM-titeln i Superbike, är det fel :va :D

För att förtydliga så håller jag med dig om att föraren inte ska ljuga angående vad denne ska köra. Vad tidningarna skriver däremot tycker jag inte spelar lika stor roll. Det viktigaste är att de skriver om RR och sedan får fakta komma i andra hand.

Skulle tex Expressen skriva att Stiggy har ett team i Superbike VM så är det ett faktafel men att det skriver om Stiggy och RR känns viktigare.

GRATTIS FILLE:rock

Bryr mig inte om det är VM eller inte i år.
Jag är impad ialla fall:klappar

Du kommer att få extremt mycket erfarenhet, det är ju faktiskt först i April i år du fyller 18 & får ta körkort på tung mc:D :D
(eller hur e de nu med dom "nya" reglerna hrmm)

2010 låter som ett bra år att ta hem en VM-buckla till Västerås.

Återigen: Grattis, å bra jobbat.
//
Benny

Kanon kul för Filip att komma ut internationellt. Hela den serien körde jag redan 2002 och den är kanonkul...
men ja.. VM e det ju dock inte, utan en ungdomsserie Superstock 1000 FIM CUP.
Detta är yttligare ett PR-trick likt banrekord på Gälleråsen i regn..
I en branch som denna håller man sig till fakta.
finns en andledning till att man i alla sporter skiljer på Världs mästerskap, Världscupen, Olympiska Spelen.
Att hålla sig inom de lagar som gäller för marknadsföring gäller även racingföretag som omsätter runt miljonen likt alla andra företag.
Precis lika som du har ansvar för din fusktrimmade motor...

/Freddy Papunen

Last edited:
ja... kanon kul för filip att komma ut iaf. hela den serien körde jag 2002 och den är skitkul... men ja.. VM e det ju dock inte, kanske yttligare ett PR-trick likt banrekord på Gälleråsen i regn..
I en branch som denna håller man sig till fakta. finns en andledning till att man i alla sporter skiljer på Världs mästerskap, Världscupen, Olympiska Spelen.
Att hålla sig inom de lagar som gäller för marknadsföring gäller även racingföretag som omsätter runt miljonen likt alla andra företag. Precis lika som du har ansvar för din fusktrimmade motor...

/Freddy Papunen

Nu saknar jag verkligen popkornssmajlisen :)

Om du gör en ÄRLIG uppskattning, hur många i Pro SBK tror du då körde med 100% regelrätta motorer?

jaa... en ärlig uppskattning kan jag bara göra om mina egna grejer och vi håller oss till reglerna...
Sen det är faktiskt upp till vårat förbund att ta reda på svaret ang hur många som fuskar... Vi får hoppas att dom bättrar sig och kollar mer under 2008.
Men... Jag tror faktiskt inte många fuskar i serien.. men visst det förekommer säkert.

Precis som Benny nämnde något tidigare, kanske inte VM (i år) men ett stort grattis, är övertygad om att du kommer att visa dom att du är att räkna med och detta är bara ett av stegen mot en internationell karriär:klappar :klappar

/Christer

Om du gör en ÄRLIG uppskattning, hur många i Pro SBK tror du då körde med 100% regelrätta motorer?

Jag tror det fanns en med skum motor, lite mistänksamt att man kör om en likadan hoj på Mantorps raka men tappar trettio meter mot nästa??? ..skumt. Men nån åkte ju dit en gång.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...