Ps3 vs. Xbox 360

Jag som fortfarande anser att NES är den bästa konsolen alla kategorier (aka övergav tv-spel för ett tag sedan) anser att 360n vinner anyday.

Den är billigare
Den har både NHL, Guitar Hero (fyllespelet nr1) och CoD4 (kanske ps3 också har visserligen)

Men eftersom det är de enda tre spel som öht går spela på konsol så är vinner 360n på sitt pris. Har spelat en del ps3. Men jag tyckte den var ful (det är ju personligt, dock), hade jobbiga kontroller och hade tråkiga spel.

Dock gillar jag ju xbox lives upplägg mer och mer, fast jag avskydde det från början. Tyvärr faller ju den möjligheten bort om det ska chippas och brännas.

Blir nog så att jag köper ett xbox 360 arcade för 799:- när jag lämnar in mitt ps2 då hdd:n inte verkar fylla någon direkt uppgift om jag inte ska ha live.

Nånting som slog mig härom dagen:

PS3 kör väll gamla vanliga PS-kontrollerna än, fast trådlöst?
Dvs. ingen steglös trigger till trotteln i bilspel, bara ON/OFF-gas?

I en programmerares ögon är det ju jävligt olustigt faktiskt.
Göra ett bilspel där bilen har antingen motorbroms eller fullgas och att som programmerare för konsumenten få det tillfredsställande är ungefär lika roligt som för bilutvecklingsingenjörer i verkligheten om de fick samma uppgift.

Undermåligt?

Last edited:
Nånting som slog mig härom dagen:

PS3 kör väll gamla vanliga PS-kontrollerna än, fast trådlöst?
Dvs. ingen steglös trigger till trotteln i bilspel, bara ON/OFF-gas?

I en programmerares ögon är det ju jävligt olustigt faktiskt.
Göra ett bilspel där bilen har antingen motorbroms eller fullgas och att som programmerare för konsumenten få det tillfredsställande är ungefär lika roligt som för bilutvecklingsingenjörer i verkligheten om de fick samma uppgift.

Undermåligt?
Samma design på kontrollerna ja, men L1 & L2 är nu analoga. Men även "riktiga" gasknappen X har alltid gått och styra analogt även broms krävs bara lite finkänslighet. Finns en anledning att man inte byter design på en perfekt design.

Klaga icke!

Som sagt så är nog PS3 klart bättre till mediacenter. O eftersom det låter som du inte ska spela direkt mycket så borde ju en 360 vara rätt onödig?
Tycker 360:n e självklar om man kommer spela mycket både on och offline.
Även om PS3 har mycket bättre prestanda är det ju inget man ser i spelen iaf.
Personligen så vågar jag inte flasha om min xbox först o främst p.g.a kvalitén, sen vill jag kunna spela online utan risk att bli bannad m.m.

O angående ljudet så är det inget man tänker på när man spelar. Dock skulle jag inte vilja använda den vid filmtittande.

Last edited:
Den är billigare
Den har både NHL, Guitar Hero (fyllespelet nr1) och CoD4 (kanske ps3 också har visserligen)

Du glömde att nya GTA även kommer på 360, något som det tidigare inte har gjort.
Och går man in på gametrailers.com och kikar på nya Battlefield spelet (som ser förbannat bra ut), så sitter utvecklaren själv och lirar 360 där och som sagt, det ser jäkligt bra ut i den "reklamfilmen".

Jag säger PS3!!! :yoparty

Det kostar lite mer i inköp, och går inte att modda (ännu), men i allt annat så slår den alla konsoller på fingrarna så det bara dammar om det.

Står man dessutom med en FullHD TV/Proj, och tittar efter BluRay spelare, så är valet helt plötsligt jävligt enkelt.
Jag letade efter BluRay spelare, och dom låg mellan 4.000:- och 10.000:- nånstans. Läste sedan ett test i nån hemmabiotidning som testade BluRay spelar, och där PS3'an hamnade i topp som ren BluRay spelare.

Då är den helt plötsligt ganska billig, och dessutom får du en GRYM spelkonsoll på köpet... :tummenupp

Då är den helt plötsligt ganska billig, och dessutom får du en GRYM spelkonsoll på köpet... :tummenupp
Där har du en av anledningarna till att PS3 är så framgångsrik. HD-DVD går ingen trevlig framtid till mötes, flera stora filmbolag har de senaste veckorna bestämt sig för att satsa på Blu-Ray.

@korvgubben: Ja, man måste köpa till en separat Xbox 360 HD-DVD-spelare.

Jag har själv en PS3 och det jag saknar är en display så man kan "manövrera" den utan att ha TV´n igång...när man kör musik då....
Finns det någon "fristående" display som man skulle kunna ställa på förstärkarn?

Jag har själv en PS3 och det jag saknar är en display så man kan "manövrera" den utan att ha TV´n igång...när man kör musik då....
Finns det någon "fristående" display som man skulle kunna ställa på förstärkarn?

Vad vill du göra? Bara byta låt och sånt går ju med BlueTooth remoten...

Men det är klart, man ser ju inte vilken låt det är....

Vad vill du göra? Bara byta låt och sånt går ju med BlueTooth remoten...

Men det är klart, man ser ju inte vilken låt det är....

Exakt...vore ju kul att se vilken låt mm....

Har vart inne på att kanske fixa en 7" skärm och koppla via stärkarns S-video utgång...den blir matad med HDMI från PS3 och kan leverera ut signalen. men det skulle störa det estetiska...vill inte ha en jävla massa pryttlar nu när det äntligen ser lite clean ut.

Så det ultimata vore en tunn display.

Exakt...vore ju kul att se vilken låt mm....

Har vart inne på att kanske fixa en 7" skärm och koppla via stärkarns S-video utgång...den blir matad med HDMI från PS3 och kan leverera ut signalen. men det skulle störa det estetiska...vill inte ha en jävla massa pryttlar nu när det äntligen ser lite clean ut.

Så det ultimata vore en tunn display.

Aaaaah... Ja, det vore en snygg lösning...

Finns ju såna "keyboards" till PC. Där man ser vilken låt som spelas i en liten display på det numeriska tangentborde (som också fungerar som "fjärrkontroll" till mediaspelaren). Så det borde ju inte vara en omöjlighet...

Aaaaah... Ja, det vore en snygg lösning...

Finns ju såna "keyboards" till PC. Där man ser vilken låt som spelas i en liten display på det numeriska tangentborde (som också fungerar som "fjärrkontroll" till mediaspelaren). Så det borde ju inte vara en omöjlighet...

mmm...Det skulle kanske kunna vaara nått..men funkar inte det bara till Windows media player??
Det ultimata vore ju en pianosvart 5" LCD touchremote som visade och styrde allt via BT.
Kunna stå i köket å plippa runt...kunna surfa via den åsså...eller ta med ut på altanen på sommarn å styra rubbet....

Åhh...dessa i-lands bekymer...

mmm...Det skulle kanske kunna vaara nått..men funkar inte det bara till Windows media player??
Det ultimata vore ju en pianosvart 5" LCD touchremote som visade och styrde allt via BT.
Kunna stå i köket å plippa runt...kunna surfa via den åsså...eller ta med ut på altanen på sommarn å styra rubbet....

Åhh...dessa i-lands bekymer...

HA HA HA HA.... Japp! Dom är sköna... :D

Jag säger PS3!!! :yoparty

Det kostar lite mer i inköp, och går inte att modda (ännu), men i allt annat så slår den alla konsoller på fingrarna så det bara dammar om det.

Smaksak, som ren spelkonsol så tycker jag 360:n är mycket bättre. Större spelutbud m.m. Mina händer domnar efter ett tag av PS3's kontroller, lite för små för min smak.

Står man dessutom med en FullHD TV/Proj, och tittar efter BluRay spelare, så är valet helt plötsligt jävligt enkelt.
Jag letade efter BluRay spelare, och dom låg mellan 4.000:- och 10.000:- nånstans. Läste sedan ett test i nån hemmabiotidning som testade BluRay spelar, och där PS3'an hamnade i topp som ren BluRay spelare.

Där är det klart största skälet att köpa en PS3 just nu.

Ptja.. köpte tillslut en ps3 i hopp om att kontrollerna inte skulle va så himla kass när man väl vant sig.. men de är verkligen värdelösa..
Ge mig 360kontroll o uppdatering så man kan spela .mkv-filer så är den skitbra.
Fram tills dess kommer min mest stå o samla damm...

Edit: går de spela internetradio på nåt jävla sätt på skiten??

Jag är hittills galet nöjd med min PS3. Jag är inte i behov av att ladda hem och spela massa brända spel. Jag köper de jag verkligen vill ha på ebay. Billigt och bra. Tar man bort spelutbudsöverläget som 360 har, så står den sen och ser pinsam ut i jämförelse med PS3.
PS3:an känns som ett säkrare köp. MKV-stöd är jag övertygad om att det kommer inom kort.

Ptja.. köpte tillslut en ps3 i hopp om att kontrollerna inte skulle va så himla kass när man väl vant sig.. men de är verkligen värdelösa..
Ge mig 360kontroll o uppdatering så man kan spela .mkv-filer så är den skitbra.
Fram tills dess kommer min mest stå o samla damm...

Edit: går de spela internetradio på nåt jävla sätt på skiten??

För en gångs skull måste jag faktiskt instämma med dig.

360-kontrollerna är långt överlägsna PS3-kontrollerna, som borde uppdaterats med tiden.
Största designbristen är helt klart utelämnandet av steglös trigger, och thumbsticksens placering och känsla är inte heller mycket att hänga i granen.

Last edited:
Tar man bort spelutbudsöverläget som 360 har, så står den sen och ser pinsam ut i jämförelse med PS3.

Det som jag tycker är mer pinsamt är ju att PS3 ska vara såååå jävla överlägsen prestandamässigt och ändå kan dom inte göra spel som ens ser bättre ut än :va
Jag räknar dock med att det kommer hända men man undrar ju lite. Tror PS3 behöver "gro" till sig o spelutvecklarna kunna utnyttja konsollen mer.

Det som jag tycker är mer pinsamt är ju att PS3 ska vara såååå jävla överlägsen prestandamässigt och ändå kan dom inte göra spel som ens ser bättre ut än :va
Jag räknar dock med att det kommer hända men man undrar ju lite. Tror PS3 behöver "gro" till sig o spelutvecklarna kunna utnyttja konsollen mer.

Du menar som dagens R-hojar. Prestandan finns, men skit bakom styret...

Nyheter
Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången